خبرهای داغ:
مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های مساجد خوزستان با بیان اینکه ۴۳۰ اثر از سراسر استان در مسابقات استانی مدهامتان جمع آوری شده است، گفت: ۳ بهمن این آثار داوری می‌شوند.
کد خبر: ۹۴۰۸۲۱۵
|
۲۷ دی ۱۴۰۰ - ۲۳:۴۴

مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های مساجد خوزستان در گفت‌وگو با بسیج از خوزستان گفت: پانزدهمین دوره مسابقات قرآنی در سطح کشور آغاز شده است. مرحله کشوری این مسابقات اردیبهشت ۱۴۰۱ در مشهد برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه مسابقات امسال در دو بخش رقابتی و ویژه برگزار شد، توضیح داد: رشته‌ها در بخش رقابتی شامل: قرائت تحقیق، قرائت تقلید، ترتیل، مفاهیم، اذان، مکبری، حفظ کل، حفظ جزء سی و قرائت نماز است. رشته‌های مسابقات بانوان نیز شامل رشته تحقیق، ترتیل، مفاهیم، حفظ کل، جزء ۳۰ و قرائت نماز است. بخش ویژه این مسابقات، جلسات سنتی قرآن و استعدادیابی قرآنی را در بر می‌گیرد.

همت‌پور درباه بخش ویژه گفت: در بخش جلسات سنتی قرآن، قاریان و مرتلان، جلسات قرآن در مساجد محله خود برگزار می‌کنند و لازم است که این جلسات با حداقل ۷ مخاطب کودک و نوجوان برگزار شود. گزارش این جلسات باید در سایت بچه‌های مسجد بارگزاری شود. بخش استعدادیابی قرآنی نیز ویژه کودکان زیر ۷ سال است که در جلسات سنتی قرآن شرکت کرده‌اند و فیلم اجرای آنها در جلسات در سایت بچه‌های مسجد بارگذاری شده است.

مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های مساجد خوزستان درباره رده سنی مخاطبان این رویداد قرآنی اظهار کرد: مسابقات رقابتی در دو رده سنی ۷ تا ۱۶ سال و ۱۷ تا ۳۰ سال برگزار شده است.

وی ادامه داد: مسابقات در رشته حفظ جزء سی و مفاهیم به صورت کتبی و مجازی و در رشته حفظ کل قرآن به صورت تصویری و بقیه رشته‌ها به صورت ارسال فایل و بارگذاری آن در سایت بچه‌های مسجد برگزار شده است.

همت‌پور با بیان اینکه ۴۳۰ اثر از سراسر استان در مسابقات استانی مدهامتان جمع‌آوری شده است، گفت: ۳ بهمن این آثار داوری می‌شوند. مریم عباسی، سنا منبوهی و آمنه آلبوخنفر داوری مسابقات بانوان و سید کریم موسوی، مهدی دغاغله و سیدمحمدجواد محمدی‌مجد داوری مسابقات آقایان را برعهده دارند.

انتهای پیام

ارسال نظرات
پر بیننده ها