خبرهای داغ:
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خوزستان خبر داد؛

افزایش سرقت تجهیزات جاده‌ای درخوزستان/خسارت‌ها ۷۰ میلیارد ریال شد

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خوزستان گفت: در ۹ ماه سال جاری ۷۰ میلیارد ریال خسارت سرقت علائم و تجهیزات جاده‌ای به این اداره کل وارد شده است.
کد خبر: ۹۴۰۸۱۹۸
|
۲۷ دی ۱۴۰۰ - ۲۳:۱۹

غلامعباس بهرامی نیا در گفت‌وگو با خبرنگار بسیج با اشاره به اینکه در ۹ ماهه سال جاری روند سرقت علائم و تجهیزات در سطح محورهای اصلی، شریانی و بزرگراه‌ها استان افزایشی بوده عنوان کرد: این مسئله چالش‌هایی را در زمینه ایمنی کاربران جاده‌ای ایجاد کرده است.

وی به خسارت ۷۰ میلیارد ریالی سرقت علائم و تجهیزات جاده‌ای در استان اشاره کرد و افزود: تابلوهای اخطاری انتظامی بیشترین آمار سرقت را در این زمینه دارند و به لحاظ ریالی نیز بیشترین خسارت مربوط به سرقت صفحات گاردریل است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خوزستان نیا یادآور شد: سرقت علائم و تجهیزات ایمنی در سطح راه‌ها، ضریب ایمنی کاربران جاده‌ای را به حداقل رسانده و باعث بروز حوادث جبران ناپذیری می‌شود.

وی افزود: سقوط وسایل نقلیه به درون دره‌ها، پل‌ها، آب روها، کانال‌ها و… به علت سرقت حفاظ کناری راه، خروج از محور و وقوع تصادفات رخ به رخ به دلیل سرقت حفاظ‌های میانی، ناآگاهی از خطرات جاده‌ای و ناآگاهی از وجود نقاط پر حادثه از مواردی هستند که به علت سرقت تابلوها و تجهیزات جاده‌ای باعث تشدید حوادث جاده‌ای می‌شوند.

بهرامی نیا ادامه داد: همچنین تغییرات هندسه ایجاد شده در راه‌ها و کاهش یا افزایش عرض باندها و نیز مشاهده نکردن وجود قوس در طول راه‌ها مهم‌ترین مواردی هستند که به علت سرقت تابلوها و تجهیزات جاده‌ای باعث تشدید حوادث جاده‌ای خواهند شد.

وی با تاکید بر اینکه با توجه به محدودیت اعتبارات تخصیص یافته حفظ و صیانت از تجهیزات و علائم جاده‌ای امری اجتناب ناپذیر و ضروری است، گفت: به طور قطع برای حفظ جان کاربران جاده‌ای به دلیل سرقت تابلوها و تجهیزات راه‌ها، برخورد قاطع و شدید با سارقان توسط مراجع ذی‌صلاح بیش از پیش مورد نیاز است.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار