خبرهای داغ:
معاون وزیر جهاد کشاورزی؛

سیاست وزارت جهاد کشاورزی تولید محصولات سالم مطابق استانداردهای ملی و جهانی است

برومندی عنوان کرد: سیاست وزارت جهاد کشاورزی تولید محصولات سالم و مطابق با استانداردهای ملی و جهانی است و محصولات کشاورزی و غذایی تولید داخل، کاملا سالم و استاندارد است.
کد خبر: ۹۴۰۸۱۶۲
|
۲۷ دی ۱۴۰۰ - ۲۰:۳۳

قزوین_به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج، محمد مهدی برومندی صبح امروز در آئین تودیع و معارفه رییس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین، بیان کرد: تولیدکنندگان بخش کشاورزی با وجود تلاش های خود در جنگ اقتصادی با دشمنان و کوشش برای حفظ و تامین امنیت غذایی مورد بی مهری قرار می گیرند.

معاون امور باغبانی وزیر جهاد کشاورزی قزوین با اشاره به ماجرای برگشت فلفل دلمه ای های صادراتی به روسیه و بزرگنمایی این مساله، اظهار داشت: مگر می شود سالانه ۱۰ میلیون تن محصولات کشاورزی از ایران به ۱۹۰ کشور دنیا صادر شود و کشورهای مقصد این محصولات را ارزیابی و بررسی نکنند.

برومندی گفت: در چند وقت اخیر دو سه مساله در رسانه ها منعکس شد که نگرانی جامعه را به دنبال داشت اما ما با اطمینان به مردم می گوییم که آنچه کشاورزان و تولیدکنندگان محصولات کشاورزی و غذا تولید می کنند، سالم و استاندارد است.

وی اظهار کرد: در ماجرای برگشت محموله های صادراتی فلفل دلمه ای از روسیه به ایران، روس ها اذعان داشتند که در تولید این محصولات از چهار سم که حتی مورد تایید اتحادیه اروپا نیز بوده، استفاده شده که در سیستم این کشور ثبت و شناسایی نشده و در واقع این محصولات به دلیل باقی مانده سموم برگشت نخوردند.

این مسوول ادامه داد: در سفری که به مسکو داشتیم، مسوولان اتاق بازرگانی روسیه اذعان داشتند که کیفیت و قیمت فلفل دلمه ای های ایران نسبت به محصولات مشابه سایر کشورها بسیار با ارزش تر است و این مساله و همچنین سلامت این محصول در آزمایشگاه های مرجع کشور به تایید رسیده است.

وی اظهار کرد: موضوع برگشت یک بار صادراتی کیوی به هند نیز به این دلیل بود که در دستورالعمل های صادراتی با هندی ها قید شده که نباید آفت شپشک به این کشور وارد شود و اتفاقا وجود این سم به معنای استفاده نکردن از سم در تولید این میوه بوده اما همین محصول به امارات صادر شد و چون در دستورالعمل های این کشور سخت گیری در این خصوص وجود ندارد محموله به این کشور رفته و از آنجا به هند صادر شده که همه جا منعکس شد که کیوی ایران دارای مشکل بوده است.

برومندی با بیان اینکه در ماجراهای اخیر، کشاورزان مورد بی مهری قرار گرفتند، گفت: در رسانه‌ها خبر بازگشت سیب زمینی ایران از ازبکستان نیز مطرح شد که چنین چیزی صحت نداشته و حتی خود این کشور به سالم بودن سیب زمینی های ایران اذعان کرده است.

وی ادامه داد: سیاست وزارت جهاد کشاورزی تولید محصولات سالم و مطابق با استانداردهای ملی و جهانی است و محصولات کشاورزی و غذایی تولید داخل، کاملا سالم و استاندارد است.

وی در بخش دیگری از صحبت های خود با بیان اینکه دولت و مجلس پشتیبان کشاورزان است، خاطرنشان کرد: در جراحی اقتصادی پیش روی کشور به این موضوع توجه شده است.

معاون امور باغبانی وزیر جهاد کشاورزی با بیان اینکه در جراحی اقتصادی،حاشیه سود مناسبی برای کشاورزان در نظر گرفته شده است و هیچ تولیدکننده خرد و کلانی آسیب نخواهد دید، گفت: بسته های حمایتی برای تولیدکنندگان مد نظر قرار دارد و قرار نیست کشاورزان و تولیدکنندگان رها بشوند بلکه با قوت بیشتری در چتر حمایتی حاکمیت قرار می گیرند.

این مقام مسوول در بخش دیگری از صحبت های خود با بیان اینکه کشاورزی پیشانی تولید به شمار می رود و در جنگ اقتصادی در صف مقدم و اول قرار دارد، خاطرنشان کرد: کشاورزان میهن اسلامی سربازانی هستند که در صف اول جنگ اقتصادی مشغول نبرد هستند.

معاون امور باغبانی وزیر جهاد کشاورزی گفت: بخش کشاورزی با حمایت های مقام معظم رهبری و تلاش شبانه روزی تولیدکنندگان در شرایط تحریم ها خوش درخشید و با وجود آنکه دشمن جنگ را می خواست به سفره های مردم بکشاند طی این سال ها توانست با تولید ۱۳۵ میلیون تن انواع محصولات، اقتدار و امنیت غذایی جامعه را حفظ کند.

وی با بیان اینکه در سال گذشته با وجود تحریم های دشمن و تنگناهای اقتصادی از محل بخش کشاورزی ۶ میلیارد دلار درآمد ارزی عاید کشور شد، ادامه داد: با وجود تنگ تر شدن دایره تحریم ها با تولید مازاد بر مصرف، شاهد صادرات محصولات کشاورزی به خارج از کشور نیز بوده ایم که کمک خوبی به خزانه کشور کرده است.

انتهای پیام/۱۰۱۰

ارسال نظرات
پر بیننده ها