واحدی با اشاره به اینکه موقوفه یک شخصیت مستقل حقیقی است و باید طبق نیت واقف استفاده شود گفت: حق موقوفه طرح جهش ملی مسکن در اراک قابل بخشش نیست.
کد خبر: ۹۴۰۸۱۰۴
|
۲۷ دی ۱۴۰۰ - ۱۰:۰۰

به گزارش خبرگزاری بسیج استان مرکزی، حجت الاسلام واحدی مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان مرکزی در شورای مسکن استان مرکزی گفت: ۲۶۰ میلیون ریال از ۶۶۰ میلیون ریال هزینه هر واحد طرح جهش ملی مسکن اراک به زمین موقوفه اختصاص دارد که به هیچ عنوان قابل بخشش نیست.

واحدی اظهار کرد: اداره کل اوقاف و امور خیریه نهادی دولتی است اما موقوفه یک شخصیت مستقل حقیقی است و باید طبق نیت واقف استفاده شود.

وی ادامه داد: بنابراین بر اساس موازین شرعی امکان واگذاری رایگان زمین به طرح جهش ملی مسکن وجود ندارد و منافع زمین باید طبق نیت واقف در امور مختلف هزینه شود.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان مرکزی گفت: سازمان اوقاف و امور خیریه ۶۰ درصد از سهم موقوفه زمین‌های واگذاری در نهضت تولید مسکن ملی در استان مرکزی را به متقاضیان تخفیف داده و افراد باید ۴۰ درصد مابقی را پرداخت کنند.

وی خاطرنشان کرد: در صورتی که متقاضیان از پرداخت سهم موقوفه خودداری کنند و تنها هزینه ساخت را به بانک مسکن پرداخت کنند از نظر این اداره کل امتیاز افراد سلب و به فرد دیگری واگذار می‌شود.

انتهای پیام/

ارسال نظرات