خبرهای داغ:
در نشستی مشترک با حضور مدیران دستگاه‌های اجرایی مطرح شد:
نماینده شیراز در یک نشست مشترک با مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی و نماینده ادارات صمت، جهاد و بانک خواستار تعیین تکلیف واحد‌های تولیدی راکد و نیمه راکد شد.
کد خبر: ۹۴۰۸۰۸۷
|
۲۷ دی ۱۴۰۰ - ۱۲:۵۳

به گزارش خبرگزاری بسیج از فارس، ابراهیم عزیزی در نشستی که در محل شرکت شهرک های صنعتی استان فارس و با حضور نمایندگان ادارات صمت، جهاد کشاورزی، بانک و مدیر عامل شرکت های شهرک صنعتی استان فارس برگزار شد، اظهار داشت: ظرف دو هفته مشکلات واحد‌های راکد و نیمه راکد توسط ادارات صمت، جهاد کشاورزی و بانک بررسی و در نشست بعدی تعیین تکلیف شود.

او با بیان اینکه ۲۲۳۵ واحد باید هر چه سریع تر تعیین تکلیف شوند، گفت: اگر به صورت کلی نگاه کنیم، این تعداد واحد یعنی حدود ۱۰درصد جمعیت شیراز و این آمار بالایی است و نمی توان نسبت به آن بی تفاوت بود.

نایب‌رئیس اول کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با اشاره به عوارض و آسیب های اجتماعی ناشی از بیکاری و عدم رونق تولید نیز بیان کرد: این بلاتکلیفی ها موجب ناامنی اقتصادی و اجتماعی خواهد شد چراکه بیکاری عامل بسیاری از مشکلات امروز است.

نماینده شیراز و زرقان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به ضربه خوردن استان فارس از تعطیلی واحد‌های صنعتی خاطرنشان کرد: متاسفانه در طول سال های گذشته کارخانه های بزرگی چون آی تی آی، آی تی ام سی، کابل سازی، لامپ سازی، گوشت، آزمایش و... به دلیل مدیریت های ناکارآمد تعطیل یا نیمه تعطیل شد که ضربات جبران ناپذیری به اقتصاد استان فارس وارد کرد.

رییس فراکسیون جنوب کشور مجلس تصریح کرد: امروز نباید بگذاریم حتی یک واحد صنعتی تعطیل شود بلکه باید با هم افزایی و وحدت و انسجام همه دستگاهها مشکلات واحدها را حل و فصل کرد.

نماینده شیراز و زرقان در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: امروز نجات یک واحد تولیدی از هر اقدامی واجب تر است چرا که رونق تولید روی همه شئون تاثیر گذار می باشد.

او با تاکید بر درست کردن زیرساخت های تولید و اقداماتی که نمایندگان در این راستا دنبال کرده اند، افزود: انتظاری که از کارشناسان و مدیران دستگاه‌ها می باشد این است که مشکلات واحد‌های تولیدی را با نگاه حل موانع دنبال کنند و برای آن وقت بگذارند.

لازم به ذکر است در پایان این نشست، مقرر شد ادارات صمت، جهاد کشاورزی، شرکت های صنعتی و بانک ها مشکلات واحدهایی راکد و نیمه راکد مربوط به خود را به دقت بررسی و طرف دو هفته آینده در نشستی دیگر تعیین تکلیف کنند.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
پر بیننده ها