خبرهای داغ:
یادواره ۱۱۰ شهید شهرک شهید زین‌الدین قم با عنوان «افلاکیان خاکی» شب گذشته (یک‌شنبه) در مسجد امام علی بن ابی طالب (ع) خیابان ذوالفقار برگزار شد.
کد خبر: ۹۴۰۸۰۵۴
|
۲۷ دی ۱۴۰۰ - ۱۱:۴۲

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از قم، یادواره «افلاکیان خاکی» گرامیداشت یاد و خاطره سردار شهید حاج قاسم سلیمانی و شهدای جبهه مقاومت و همچنین ۱۱۰ شهید شهرک شهید زین‌الدین قم، در مسجد امام علی بن ابی طالب (ع) برگزار شد.

در ابتدای این مراسم، حجت‌الاسلام «میرصفی» امام جماعت مسجد امام علی بن ابی طالب (ع) در سخنانی، یاد و خاطره بانیان و واقفین برنامه‌های ایثار و شهادت در محله و مسجد را گرامی داشت.

همچنین مادر شهیدان «مهدی و مجید زین‌الدین» بخشی از تاریخ زندگی حضرت ام‌البنین (س) و همچنین نحوه شهادت فرزندان شهیدش را بازگو کرد و با اشاره به خاطره‌ای از سردار شهید حاج قاسم سلیمانی، اظهار داشت: این سردار شهید بعد از فوت مادر بزرگوارشان همواره مرا مادر خطاب می‌کرد.

مادر شهید مدافع حرم «عبدالصالح زارع» نیز با بیان اینکه فرزندم همواره از حضرت ابوالفضل‌العباس (ع) الگو می‌گرفت و ارادت خاصی به شهدای گمنام داشت، گفت: در جریان آزادسازی شهرک‌های شیعه‌نشین نبل و الزهرا در بهمن سال ۱۳۹۴، به من الهام شده بود که «عبدالصالح» به آرزوی بزرگ خودش یعنی شهادت در راه خدا نائل می‌شود.

تلاوت قرآن توسط حجت‌الاسلام «سید هادی مقدسی»، اهداء سلام به بارگاه نورانی حضرت فاطمه معصومه (س)، شعرخوانی «محمدجواد شرافت»، اجرای گروه سرود سفینةالنجاه و مرثیه‌سرایی «سید علی حسینی‌نژاد» در مصیبت وفات حضرت ام‌البنین (س)، از دیگر بخش‌های یادواره افلاکیان خاکی بود.

همچنین در این یادواره، جزییات طرح حمایت از ایتام به نیابت از شهیدان، از سوی ستاد برگزاری مراسم اعلام و به سه نفر از ۷۲ جوان محله نیز به نیابت از ۷۲ شهید به صورت قرعه‌کشی هدایایی اهدا و در حاشیه مراسم نیز میز کتاب شامل کتاب‌هایی در حوزه ایثار و جهاد و شهادت برپا شد.

برگزیدگان مسابقات ورزشی و برندگان بازی فکری «دلاور» ویژه معرفی سرداران شهید نیز هدایای خود را در مراسم افلاکیان خاکی دریافت کردند.

در یادواره شهدای شهرک شهید زین‌الدین، «احمد امیرآیادی» نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی، «حسین تناور» فرمانده لشکر عملیاتی ۱۷ امام علی بن ابی طالب (ع) و جمع زیادی از همرزمان و خانواده‌های معظم شهدا، پیشکسوتان دفاع مقدس و علاقمندان فرهنگ ایثار و شهادت حضور داشتند.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
پر بیننده ها