اسکندر مومنی گفت: طی دو سال گذشته بر اساس توافق ستاد با سازمان بسیج مستضعفین و به همت سپاه استان‌ها، مراکزی برای نگهداری و درمان معتادین متجاهر راه اندازی شده است.
کد خبر: ۹۴۰۷۹۹۷
|
۲۷ دی ۱۴۰۰ - ۰۹:۴۱

به گزارش  خبرگزاری بسیج، دکتر اسکندر مومنی در دیدار جداگانه با حضرات آیات مراجع عظام تقلید؛ سبحانی، جوادی آملی، نوری همدانی، علوی گرکانی و تولیت آستان مقدس حضرت معصومه سلام الله، ضمن ارائه گزارشی از وضعیت اعتیاد در قم و مقایسه آن با کل کشور گفت: وضعیت شیوع اعتیاد در تمامی جوامع هدف در قم، از میانگین کشوری بسیار پائین تراست.

راه‌اندازی مراکز نگهداری و درمان معتادان متجاهر با همکاری بسیج و سپاه / ورود ۲ داروی جدید به بازار

دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر، تقویت حوزه مبارزه را با تقویت مرز و کشف مواد در مرز با تکیه بر کار اطلاعاتی را مورد توجه قرار داد و اظهار داشت؛ بیش از ۷۰ درصد کشفیات کشور در استان‌های مرزی و نزدیک مرز انجام می‌گردد و به فضل خدا، شرایط نسبت به گذشته بهتر شده است. ایشان در ادامه، فعالیت ستاد در حوزه پیشگیری از اعتیاد را تبیین و اظهار داشت؛ وظیفه متولیان امر در این حوزه، انجام اقداماتی است که اشخاص به سمت و سوی اعتیاد نروند و در این خصوص از تمامی ظرفیت‌ها از جمله آموزش و پرورش و دانشگاه‌ها در قالب طرح یاریگران زندگی استفاده شده است.

مومنی به استفاده از ظرفیت حوزه‌های علمیه اشاره و افزود: توافقات خوبی با مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه و دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم انجام شده است تا از ظرفیت عظیم طلاب، وعاظ و خطبا برای آگاه سازی جامعه در راستای پیشگیری از اعتیاد استفاده شود.

دبیرکل ستاد در حوزه درمان معتادان هم گفت: الحمدلله کار با جدیت در حوزه درمان اعتیاد با استفاده از دارو‌های جدید را در دستور کار قرار داده ایم و همین امسال دو داروی جدید وارد بازار شده که خیلی می‌تواند در درمان معتادین موثر باشد.
این مقام مسئول در ستاد مبارزه با مواد مخدر گفت: طی دو سال گذشته بر اساس توافق ستاد با سازمان بسیج مستضعفین و به همت سپاه استان‌ها، مراکزی برای نگهداری و درمان معتادین متجاهر راه اندازی شده است که هم اکنون ظرفیت مناسبی برای نگهداری و درمان معتادین متجاهر دارند.

وی سپس به راهبرد جدید ستاد مبارزه با مواد مخدر در حوزه کنترل و کاهش آسیب اعتیاد اشاره و ورود خیرین به حوزه درمان، نگهداری و اشتغال بهبودیافتگان را از جمله کار‌های ارزشمند دو سال گذشته عنوان و اظهار داشت؛ در استان‌های مختلف کشور، خیرین به بحث ساخت مراکز درمان اعتیاد و همچنین کارآفرینان به بحث حرفه آموزی و ایجاد اشتغال برای بهبودیافتگان اعتیاد ورود نموده اند و هم اکنون اثرات و برکات حضور خیرین در کشور مشهود است و باید تلاش کنیم تا معتادین به چرخه زندگی و جامعه برگردند و دولت به تنهایی قادر به انجام این مهم نیست و خیرین همچون مدرسه سازی، مسجد سازی، ساخت بیمارستان و مراکز درمان ضروری و لازم بود به این حوزه نیز ورود نمایند و این کار شروع و به همت مردم عزیز و خیرین نهادینه خواهد شد.

وی افزود: اگرچه خیرین به تازگی به این حوزه ورود نموده اند، اما هم اکنون، در تهران، مشهد و دیگر شهر‌ها، شاهد ساخت مراکز درمان اعتیاد، حرفه آموزی و اشتغال برای معتادان توسط خیرین و کارآفرینان هستیم.

مومنی ادامه داد: کار‌های خوبی برای کنترل و کاهش اعتیاد انجام شده است لیکن به این مفهوم نیست که همه چیز تمام شده است و کار‌های مانده زیادی داریم که ان شاء الله با توصیه و عنایت مراجع معظم تقلید و مشارکت خیرین و مردم، این راه استمرار می‌یابد.

دبیرکل ستاد مبارزه با موادمخدر افزود: با رویکرد ریاست محترم جمهور و تاکید ایشان به ورود جدی مسئولان و بویژه استانداران در جلسه اخیر ستاد مبارزه با مواد مخدر، فصل جدیدی برای شتاب بخشی به اقدامات در حوزه کنترل و کاهش آسیب اعتیاد، شکل گرفته است.

ارسال نظرات