رییس پلیس راه ایلام گفت: بارش برف در مناطق شمالی و باران در مناطق جنوبی که از روز گذشته در استان شروع شده است همچنان ادامه دارد و سطح محورهای مواصلاتی لغزنده است و رانندگان با احتیاط رانندگی کنند.
کد خبر: ۹۴۰۷۹۷۸
|
۲۷ دی ۱۴۰۰ - ۰۸:۳۷

به گزارش خبرگزاری بسیج،سرهنگ ابوالفضل کهزادی روز دوشنبه اظهار داشت: بر اساس اعلام اداره هواشناسی استان ، بارش باران و برفی که از روز گذشته در استان شروع شده است همچنان با شدت و ضعف در مناطقی از استان ادامه دار خواهد بود.

وی افزود: نیاز است رانندگان نکات ایمنی را در هنگام استفاده از ترمز رعایت کرده و قبل از استفاده از خودرو ، سیستم های روشنایی ، برف پاک کن ، شیشه شور خودرو را بازدید و از سالم بودن آنها اطمینان حاصل کنند .

رییس پلیس راه استان ایلام ادامه داد: با توجه به اینکه استان ایلام در منطقه ای کوهستانی واقع شده است و بارش برف در گردنه های برف گیر استان بیشتر است ، همراه داشتن زنجیر چرخ ، پتو و سالم بودن سیستم گرمایشی بایستی مد نظر رانندگان وسایل نقلیه باشد.

کهزادی با اشاره به رعایت قوانین و مقررات راهنمایی و رانندگی از جانب رانندگان، از آنان خواست با توجه به وضعیت جوی پیش آمده از انجام هرگونه حرکات حادثه ساز خودداری کنند.

‏به گزارش بسیج، امروز با توجه به کاهش دمای هوا بنا به تصمیم ستاد بحران استان فعالیت مدارس ابتدایی نوبت صبح در روز دوشنبه ۲۷ دی ماه به علت برف و یخبندان غیر حضوری، مدارس متوسطه اول و دوم تعطیل و ادارات نیز فعالیت خود را با یک ساعت تاخیر آغاز می کنند.

با توجه به بارش برف، برودت هوا و یخبندان، فعالیت مدارس متوسطه اول و دوم در نوبت صبح در شهرستان‌های ایلام، ایوان، بدره، ملکشاهی، چرداول و بخش‌ کارزان سیروان به غیر از دانش‌آموزانی که امتحان سراسری (کشوری) دارند، تعطیل و فعالیت مدارس ابتدایی غیرحضوری است.

فعالیت ادارات و بانک ها نیز جز دستگاه‌های امدادی و خدمات رسان در این مناطق با یک ساعت تاخیر آغاز می‌شود.

فعالیت سامانه بارشی که از شامگاه پنجشنبه هفته گذشته وارد استان ایلام شده، همچنان ادامه دارد و از عصر روز گذشته باعث بارش برف در مناطق سردسیر و کوهستانی شده است.

ارسال نظرات