نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام با اشاره به نقش عشایر و ایلات این استان در دوران دفاع مقدس گفت: مقابله این قشر غیور و ولایتمدار در برابر دشمنان نظام و انقلاب موجب درخشش نام ایلام در کشور شد.
کد خبر: ۹۴۰۷۹۷۶
|
۲۷ دی ۱۴۰۰ - ۰۸:۲۸

به گزارش خبرگزاری بسیج،حجت الاسلام والمسلمین اله نور کریمی تبار، در دیدار با جمعی از ایل پنجستون اظهار داشت: ایلات استان ایلام از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی در مسیر ولایت بوده و همواره پای نظام و انقلاب با قدرت ایستاده اند.

وی افزود: مقام معظم رهبری در جمع دست اندرکاران ستاد کنگره سه هزار شهید استان فرمودند: « ایلام دژ نفوذناپذیری است و این امر مرهون مجاهدت ها و از خودگذشتگی های مردم ایران اسلامی به ویژه مردم این استان و ایلات آن است».

حجت الاسلام کریمی تبار با بیان اینکه انقلاب اسلامی به ما عزت داده است، تصریح کرد: زمان شاه آمریکایی ها از ما حق توحش می گرفتند و امام راحل تمام حرفش این بود که ما انسان هستیم و باید آزاد باشیم و با عزت، افتخار و استقلال زندگی کنیم و به حول قوه الهی با وحدت مردم و پیروی از ولایت فقیه به این مهم دست یافتیم.

امام جمعه ایلام ادامه داد: شاه در برابر آمریکایی ها آنچنان ضعیف بود  که حتی اختیار تصمیم گیری نداشت که پس از او با همت ملت ایران، انقلاب اسلامی روی داد و محاسبات جهانی تغییر کرد، امروز ما نسلی هستیم که در نظام نقش آفرین و در برابر غرب و شرق ایستادیم و این نعمت بزرگی است که باید قدردان آن باشیم.

حجت الاسلام والمسلمین کریمی تبار با اشاره به مسایل مطرح شده توسط بزرگان ایل پنجستون، گفت: تعدادی از این مسائل مربوط به حوزه اجرایی است و باید مسوولان این موضوعات را پیگیری کنند و بنده هم مسایل مرتبط را نیاز است، پیگیری خواهم کرد.

وی تصریح کرد: ما در این شرایط نباید نسبت به مسائل دینی غفلت کنیم، برای آخرتمان باید توشه فراهم کنیم، در روایات آمده است که مردم خوابند و وقتی از دنیا می روند، بیدار می شوند، امروز لازم است بیش از گذشته به مساجد توجه شود، نماز در سه وعده در مساجد اقامه شود.

نسل امروز باید بیش از گذشته با مفاهیم دینی مانوس شود 

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام تاکید کرد: باید تلاش کنیم که نسل جوان امروز ما بیش از گذشته با مفاهیم ارزشی و دینی مانوس شوند تا فرهنگ دینی و اسلامی در جامعه ترویج یابد، در آیات و روایات اسلامی و دینی آمده است جامعه ای که تقوا داشته باشند، برکات زمین و آسمان را به روی آنها باز می کنیم.

وی بیان داشت: امروز نیاز است آنطوری که برای رشد مادی فرزندانمان تلاش می کنیم، برای رشد معنوی و نماز خواندن فرزندانمان هم تلاش کنیم.

حجت الاسلام والمسلمین کریمی تبار یادآور شد: روند انقلاب اسلامی رو به رشد و امیدبخش است، ملت ایران زیر بیرق اسلام است و امروز در مذاکرات اخیر دشمنان از اهدافشات کوتاه آمده اند.

به گزارش بسیج در این نشست صمیمی جمعی از بزرگان و معتمدان ایل پنجستون دیدگاه ها و نظرات خود را در خصوص مسایل و مشکلات روز استان با نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام مطرح کردند.

ارسال نظرات