درشهرستان بن انجام می شود؛

کمک خیرین نیک اندیش به نیازمندان

مسئول گروه جهادی شهدای گمنام از کمک رسانی به تعدادی نیازمند درسطح شهرستان بن خبر داد.
کد خبر: ۹۴۰۷۹۴۶
|
۲۶ دی ۱۴۰۰ - ۲۳:۵۹

به گزارش خبرگزاری بسیج از استان چهارمحال و بختیاری؛ حجت الاسلام عبدالصمد کاظمی با تسلیت وفات حضرت ام البنین سلام الله علیها گفت: در لبیک گویی به فرمان مقام معظم رهبری مدظله العالی ،خيران گمنام هر هفته دستگیر چندخانوار نیازمند در سطح شهرستان بن هستند،خیرین نیک اندیش هر هفته با تأمین اقلام غذای بهداشتی و به صورت کمک های نقدی لبخند خوشحالی را برلبان تعدادی از خانوارهای نیازمند جاری می کنند.

مسئول گروه جهادی شهدای گمنام  ادامه داد: طبق وظیفه دینی و شرعی همگان درقبال اقشار نیازمند مسئول هستیم و در حد توان باید به کمک نیازمندان بشتابیم.

وی اظهار کرد: براساس روایات، انفاق از جمله معامله هایی است که انسان با خداوند انجام می دهد و هیچگاه متضرر نمی شود، خداوند میزان سود انفاق را از دو برابر تا هفتصد برابر بیان کرده است که این میزان سود بستگی به میزان شایستگی فرد دارد.

مسئولین کانون تخصصی تبلیغ دینی و مداحی خدمت رضوی شهرستان بن، با اشاره به آیه ۲۶۱ سوره مبارکه بقره "مَثَلُ الَّذينَ يُنْفِقُونَ أَمْوالَهُمْ في‏ سَبيلِ اللَّهِ کَمَثَلِ حَبَّةٍ أَنْبَتَتْ سَبْعَ سَنابِلَ في‏ کُلِّ سُنْبُلَةٍ مِائَةُ حَبَّةٍ وَ اللَّهُ يُضاعِفُ لِمَنْ يَشاءُ وَ اللَّهُ واسِعٌ عَليمٌ"  گفت: خداوند در این آیه شریفه می فرماید"کسانی که اموال خود را در راه خدا انفاق می کنند همانند بذری هستند که هفت خوشه برویاند که در هر خوشه، یکصد دانه باشد و خداوند آن را برای هر کس بخواهد و شایستگی داشته باشد دو یا چند برابر می کند و خدا از نظر قدرت و رحمت وسیع و به همه چیز داناست".

حجت الاسلام کاظمی اظهار داشت: در حدیثی از پیامبر اعظم صلی الله علیه وآله وسلم  آمده است که آن حضرت فرمودند: "هر کس دل مؤمنی را شاد کند، مرا شاد نموده و هر که مرا شاد نماید خدا را شاد نموده است". برابری شاد نمودن دل مؤمن با شادی خدا چیزی نیست که ما با عقل قاصر خود بتوانیم آن را درک کنیم.

کارشناس مسایل مذهبی ادامه داد: بین مردم جامعه، آن قشر که از همه نیازمندتر و کمک رسانی به آنها بر همه لازم و ضروری است  فقرا جامعه هستند، عمده مشکلات و درخواست های نیازمندان، تهیه دارو و درمان بیماران و امکانات رفاهی است.

وی افزود: حضرت امام حسین علیه السلام در خصوص اهمیت کمک به نیازمندان می فرمایند" نیاز مردم به شما از نعمت هاى خدا بر شما است؛ از این نعمت افسرده و بیزار نباشید". و نیز حضرت امام جعفر صادق علیه السلام در این خصوص می فرمایند" هر مومنی که گرفتاری مومن دیگری را رفع نماید، خداوند هفتاد گرفتاری دنیا و آخرت را از وی دور می سازد".

ارسال نظرات
آخرین اخبار