حجت الاسلام نیک بین گفت: شهدای روحانی عامل و عالم بودند و به همین منظور در بین مردم حضور داشتند، اگر روحانیت از بین مردم جدا شود قطعاً رو به نابودی و سقوط خواهد رفت.
کد خبر: ۹۴۰۷۹۲۵
|
۲۶ دی ۱۴۰۰ - ۲۱:۴۵

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج خراسان رضوی، حجت الاسلام جواد نیک بین، نماینده مردم کاشمر، خلیل آباد، بردسکن و کوهسرخ در مجلس شورای اسلامی شب گذشته در مراسم یادواره شهدای روحانی اظهار داشت: شهدای روحانی قدم های استواری در مسیر ثبات دین برداشتند و همیشه در حرکت برای فتح قله های رفیع کشور بودند.

 

وی با بیان اینکه شهدای روحانی، حجره نشینی را اختیار نکردند و زیر تیربار و توپ و تانک دشمن برای درس طلبگی انتخاب کردند و بهترین درس را در کربلای عشق آموختند، خاطرنشان کرد: شهدای روحانی سردمدار حرکت عظیم انقلاب بودند و انقلاب از قم شروع شد.

 

نماینده خلیل آباد با تاکید بر اینکه اگر انقلاب از حوزه علمیه و قم و بیت امام راحل شروع شد، دشمنان فهمیدند کجا را باید بزنند، تصریح کرد: دشمنان در قم و بیت های آیات مراجع و منازل برخی از روحانیون و به دنبال گمراه کردن آنها بودند، چون اگر یک روحانی را گمراه کنند می توانند یک روستا، شهر، شهرستان و یک استان را گمراه کنند.

 

وی با بیان اینکه دشمنان متوجه شده اند که باید روحانیت را از مردم دور کنند و وقتی روحانیت از مردم دور شد این روحانی نه تنها عوض می شود بلکه عوضی هم می شود، اذعان کرد: زمانی که یک روحانی عوضی شد دشمنان می توانند یک انقلاب را از پای در آورند.

 

حجت الاسلام نیک بین با اشاره به ویژگی های شاخص شهدای روحانی، عنوان کرد: شهدای روحانی عامل و عالم بودند و به آنچه که می گفتند عمل می کردند و به همین منظور در بین مردم حضور داشتند، اگر روحانیت از بین مردم جدا شود قطعاً رو به نابودی و سقوط خواهد رفت.

 

وی با تاکید بر اینکه شهدای روحانی می دانستند که باید چکار کنند تا انقلاب و نظام در مسیر خود قرار گیرد، تشریح کرد: ساده ترین زندگی و کمترین حقوق و کمترین دریافتی از منابع ملی و بیت المال را حوزه علمیه دارد و هیچ گاه هم هیچ مدافعی ندارد و فقر مادی و معنوی به معنای خاص خود، فخر طلبه است و حوزه علمیه در نهایت تنگدستی، نهایت آقایی و بزرگی را دارد و بیشترین خدمت را به نظام اسلامی و انقلاب اسلامی داشته است.

ارسال نظرات
پر بیننده ها