خبرهای داغ:
هنری از تشکیل چهار قرارگاه پهنه ای جهادی در سطح استان خبر داد و گفت: همزمان با ایام دهه فجر با همکاری ستاد اجرایی فرمان امام (ره) و بسیج سازندگی خراسان جنوبی، عملیات احداث ۱۰۰ واحد مسکن برای نیازمندان و انتقال آب شرب به روستاهای محروم استان آغاز می شود.
کد خبر: ۹۴۰۷۹۲۴
|
۲۶ دی ۱۴۰۰ - ۲۲:۲۰

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از خراسان جنوبی، مهدی هنری مسئول بسیج سازندگی سپاه انصار الرضا (علیه السلام) استان امشب در برنامه زنده تصویری از تشکیل قرارگاه جهادی پهنه ای در استان خبر داد و گفت: به منظور ارتباط، تعامل بهتر و سریعتر جهادگران و گروه‌های جهادی، اجرای برنامه‌های شورا‌های جهادی قرارگاه های جهادی پهنه‌ای در استان شکل می‌گیرند.

وی با بیان اینکه سلسله مراتب قرارگاه جهادی ملی، محلی، پهنه‌ای است، افزود: قرارگاه جهادی شهرستانی به صورت کلی در قالب یک نقشه و شهرستان امورات جهادی را پیگیری می‌کنند و اتصال این‌ها به یکدیگر برای هماهنگی بیشتر قرارگاه جهادی پهنه ای را تشکیل می‌دهند و به دنبال آن برای هم افزایی بیشتر ذیل قرارگاه جهادی محله‌ای و بعد ملی قرار می‌گیرند.

مسئول بسیج سازندگی خراسان جنوبی بیان کرد: در هر شهرستان شورا‌های جهادی فعال هستند که برای تجمیع آن‌ها در هر چند شهرستان استان یک قرارگاه جهادی پهنه‌ای شکل می‌گیرد.

هنری با بیان اینکه برخی از شهرستان‌های استان به دلیل گستردگی جغرافیایی نیازمند تشکیل چند قرارگاه جهادی هستند که کل مناطق استان را پوشش دهد، گفت: به محدویت ها در حال حاضر چهار قرارگاه جهادی در استان شکل خواهد گرفت.

مسئول بسیج سازندگی خراسان جنوبی بیان کرد: در حال حاضر به علت محدویت‌های اعتباری و تجهیز قرارگاه‌ها در شهرستان‌های سرایان، فردوس، بشرویه، طبس یک قرارگاه و قاین، زیرکوه، درمیان یک قرارگاه و بیرجند، خوسف، سربیشه و نهبندان زیر مجموعه یک قرارگاه قرار می‌گیرند.

وی ادامه داد: در بحران‌ها و حوادث طبیعی قرارگاه جهادی پهنه‌ای به عنوان اولین گروه حاضر می‌شوند و گروه‌های جهادی ذیل مجموعه قرارگاه در کوتاه‌ترین زمان به اهالی منطقه خدمات رسانی خواهند کرد.

وی با بیان اینکه به دنبال حدبندی  و مرز بندی برای گروه‌های جهادی محله‌ای و مساجد هستیم، گفت: هر گروه جهادی ذیل یک محله و مسجد تشکیل شده که شناسایی افراد و ارائه خدمات خود را در سال با ارتباط گیری با مسجد و اهالی محل برای احصاء مشکلات و توزیع کمک های مومنانه انجام می دهند.

هنری ادامه داد: در طرح مسجد محور گروه‌های جهادی با همکاری مسجد محل ذیل شورا‌های جهادی و قرارگاه جهادی قرار می‌گیرند تا اطلاعات هر محله که ذیل مسجد هستند ثبت و توزیع کمک‌های مومنانه با حفظ کرامت افراد انجام می‌شود.

وی گفت: از سال گذشته به علت نبود اعتبار کافی حمایت و پشتیبانی مالی از طرح‌های جهادی و بزنامه‌های بسیج سازندگی به صورت محدود، اما با همراهی ستاد اجرایی فرمان حضرت امام و کمیته امداد تا حدودی انجام شد.

هنری بیان کرد: در سال جاری با تفاهماتی که ستاد اجرایی فرمان امام انجام شد مقرر شده تا گروه‌های جهادی که مشخصات آن‌ها در سامانه اطلس جهادی ثبت شده و ذیل سازمان بسیج سازندگی هستند مورد حمایت قرار می‌گیرند.

وی به اعلام آمادگی برخی از نهاد‌ها و ادارات در تامین مالی طرح‌های جهادی اشاره کرد و گفت: در آخرین اردوی جهادی سازمان بسیج در شهرستان طبس هزینه‌های مالی این اردو به همت شهرک صنعتی این شهرستان تامین شد و برای انجام پروژه‌های جهادی که به مصالح ساختمانی و مواد ذیل این کارخانجات نیاز دارند اعلام آمادگی کردند.

وی اظهار داشت: از هفته‌های آتی برنامه ریزی می‌شود تا در هر شهرستان استان یک روز و یک نقطه تعین می‌شود تا ضمن شناسایی نیاز‌ها خدمات بهتری به مردم ارائه شود و به مرور این تشخیص‌ها گسترش می‌یابد و تقویت و تجهیز گروه‌های جهادی با محوریت قرارگاه جهادی خواهد بود.

هنری به طرح‌های محرومیت زدایی قرارگاه امام حسن مجتبی (ع) اشاره کرد و افزود: با توافقاتی که انجام شد طرح احداث مسکن محرومین و پروژه انتقال آب شرب به روستا‌های محروم استان در دستور کار سازمان قرار گرفت.

وی ادامه داد: همزمان با ایام دهه مبارک فجر انقلاب اسلامی عملیات احداث ۱۰۰ واحد مسکن برای نیازمندان استان و آبرسانی به روستا‌های محروم از محل اعتبارات دولت، سپاه و بسیج آغاز و انجام خواهد شد.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
پر بیننده ها