خبرهای داغ:
مدرس حوزه و دانشگاه:

اگر شهید نشدیم، شهیدپرور باشیم

همدان- مدرس حوزه و دانشگاه گفت: اگر در دوران دفاع مقدس شهید نشدیم، شهیدپرور باشیم و فرهنگ شهادت و جهاد و آنچه که در ادبیات دینی داریم به دیگران منتقل کنیم.
کد خبر: ۹۴۰۷۸۸۲
|
۲۶ دی ۱۴۰۰ - ۱۸:۱۷

به گزارش خبرگزاری بسیج، حجت الاسلام سیدمجتبی حسینی یمین امروز در مراسم سالروز وفات حضرت ام البنین(س) و تکریم مادران شهدا اظهار داشت: اگر در دوران دفاع مقدس شهید نشدیم، شهیدپرور باشیم و فرهنگ شهادت و جهاد و آنچه که در ادبیات دینی داریم به دیگران منتقل کنیم.

وی با بیان اینکه اگر می‌خواهیم فرزند خوبی تربیت کنیم، سعی کنیم پایه‌های تربیتی خوبی داشته باشیم، گفت: مسئله مهر و محبت پدری و مادری، مهم‌ترین پایه تربیت فرزند است و کسی که عاشقانه رشد کند عاشق خدا و امام حسین(ع) خواهد شد.

این مدرس حوزه و دانشگاه با بیان اینکه مادران باید منزل را لبریز از محبت کنند و محبت را به فرزندان خود آموزش دهند، ابراز داشت: دومین پایه تربیت اقتدار پدر و مادر است، در منزلی که پدر و مادر مقتدر نیستند، تربیت خوبی رخ نمی‌دهد و اقتدار پدر در منزل را مادر حفظ می‌کند.

وی با اشاره به اینکه سومین پایه تربیت، استقلال و شخصیت برای خانواده‌های مذهبی است، افزود: باید به فرزندان خود استقلال شخصیتی دهیم؛ مادران شهید فرزندانی را تحویل جامعه دادند که استقلال شخصیت داشتند.

حسینی یمین با بیان اینکه امروز مشکل است فرزند پسری به دنیا بیاوری و مدافع حرم شود، عنوان کرد: مسئله کسب مهارت به فرزند شخصیت می‌دهد؛ به میزانی که استقلال شخصیتی فرزندان بالا می‌رود، مهارت او هم بالا می‌رود اما وقتی مهارت او کم است استقلال شخصیتی او هم کم خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه فرزندان خود را باید جنس فولاد تربیت کنیم، گفت: دختران خود را قوی بار بیاورید تا احساس وابستگی نداشته باشند.

این مدرس حوزه و دانشگاه ابراز داشت: دومین چیزی که به فرزندان شخصیت می‌دهد حق رای است و آخرین پایه تربیت قدرت تحلیل و تفکر است؛ به فرزندان خود فرصت تحلیل و تفکر دهیم تا خودش تصمیم بگیرد و باید استدلال‌دهی و استدلال‌خواهی را به فرزندان آموزش دهیم؛ چه پدر و مادر و چه فرزند باید مطالعه داشته باشند چراکه قدرت تحلیل و استدلال به فرد می‌دهد.

در ادامه این مراسم همسر شهید محمدرضا الوانی زارع دکلمه خواند و از مادران و همسران شهدا تجلیل شد.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
آخرین اخبار