خبرهای داغ:
عزیزی در گفتگو با خبرگزاری بسیج؛

باید نگاه مان را به کشورهای حوزه شرق بیشتر کنیم/ تکیه بیش از حد دولت قبل به غرب کشور را متحمل خسارات کرد

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس تعامل، تبادل و ارتقا مبادلات اقتصادی را یک امر بسیار ضروری دانست و گفت: باید نگاه مان را به کشورهای حوزه شرق بیشتر کنیم و تلاش کنیم از ظرفیت های کشورهای منطقه متقابلا استفاده‌ شود.
کد خبر: ۹۴۰۷۸۸۱
|
۲۸ دی ۱۴۰۰ - ۰۹:۴۷

ابراهیم عزیزی عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی در گفتگو با خبرگزاری بسیج با اشاره به سخنان اخیر وزیر امور خارجه کشورمان که از آغاز اجرای توافق ایران با چین خبر داده و در خصوص اینکه باتوجه به ادامه مذاکرات برای رفع تحریم در وین به نتیجه نرسیده است و اینکه آیا توافق ایران و چین امکان اجرایی شدن دارد؟ گفت: بله، حتما امکان اجرا شدن دارد.

وی افزود: به لحاظ اینکه سیاست و راهبردهای نظام اسلامی، ایجاد یک موازنه در روابط بین الملل به‌ویژه‌ در حوزه های اقتصادی است، متاسفانه تکیه بیش از حدی که دولت قبل به غرب و اروپایی ها داشت، کشور  را متحمل خساراتی کرد.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس تصریح کرد: یکی از راهبردهای حوزه خارجی ما، ایجاد یک موازنه در مسائل منطقه و بین المللی است و تعامل با همسایگان و کشورهای همراه در موضوعات مختلف، می‌تواند منشأ اثر بسیار خوبی باشد و لذا چین یکی از کشورهایی است که جمهوری اسلامی ایران  می‌تواند از ظرفیت ‌های آن استفاده کند و چین هم از فرصت های بی‌نظیر ایران می‌تواند بهره‌ ‌مند شود.

عزیزی تعامل، تبادل و ارتقا مبادلات اقتصادی را یک امر بسیار ضروری دانست و گفت: باید نگاه مان را به کشورهای حوزه شرق بیشتر کنیم و تلاش کنیم از ظرفیت های کشورهای منطقه متقابلا استفاده‌ شود.

وی ادامه داد : من فکر میکنم حرکت خوبی بود که وزارت امور خارجه شروع کرد و همه توان خود را مصروف به بحث مذاکرات نکرد. وزارت و وزیر امور خارجه بحث های اساسی وزارت را دنبال می‌کنند و این از نقاط قوت این دوره از دولت است. ان شالله که این مسیر ادامه پیدا می‌کند.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی با اشاره به سیاست نگاه به شرق در دولت جدید با توجه به سفر وزیر امور خارجه به چین و سفر رئیس جمهور به روسیه در چند روز آینده و اینکه این سفر از چه اهمیتی برخوردار است و می‌تواند منابع کشور را تامین کند؟ گفت: در ادامه توافقاتی که در سازمان شانگهای شد و فرصت هایی که در اوراسیا وجود دارد و تبادلاتی که در حوزه اوراسیا باید دنبال کنیم، حتما سفر رئیس جمهور محترم به مسکو می‌تواند فصل جدیدی از روابط بین ایران و روسیه را شکل بدهد.

عزیزی گفت: ایران و روسیه دو قدرت بزرگ منطقه ای هستند و می‌توانند در مسائل مختلف اقتصادی، سیاست بین الملل و در موضوعات مهم با مشترکاتی که دارند، نقش بزرگی ایفا کنند و بازیگرهای بزرگ بین المللی و منطقه ای باشند.

نزدیکی به شرق و نزدیکی شرق به ایران، فرصت های بزرگی برای شرق و ایران اسلامی است. ما مطمئن هستیم که این موضوع موازنه ارتباطات و مبادلات را برقرار می‌کند و از این جاده ی یکطرفه ای که دولت قبل در پیش گرفت و جاده بدون بازگشتی بود، می‌تواند ما را خلاص کند و مسیر را برای شکوفایی اقتصاد منطقه باز کند.

ارسال نظرات
آخرین اخبار