خبرهای داغ:
مادر شهید احمد کرمی در دیدار مجموعه روابط عمومی سپاه صاحب الامر(عج) استان قزوین همزمان با روز مادران شهدا؛
مادر شهید کرمی گفت: خانواده شهدا هیچ ادعایی ندارند و بی هیچ ادعایی همچنان پای انقلاب ایستاده اند. و از مسوولان می خواهیم که به پاس حفظ حرمت خون شهدا، با جان و دل، پای مسوولیت خود که خدمت به ملت است بایستند.
کد خبر: ۹۴۰۷۸۵۷
|
۲۶ دی ۱۴۰۰ - ۱۶:۵۴

قزوین_به گزارش بسیج، «مادر»، کلمه ای مقدس و غنی، از آغاز خلقت تا کنون. بی هیچ جایگزینی که بتواند در مقامش نقش آفرین باشد. مادر، نامش، با خلقت گره خورده و اصلا آفرینش چرخ و فلک و روز و روزگار، گمان می کنم از نام مادر نشأت گرفته است. اصلا «مادر» نامش همان «عشق» معنا می دهد. مگر منشأ خیرات و محبت چیزی غیر از نام مادر معنا می شود؟

 

گهواره زمین به دست عاشق مادر طبیعت تکان خورده و هی از آن زندگی جریان یافته و باران جانبخش حیات، خاک را زنده کرده چه رسد به رستنی ها و هور و قمر و انجم.

«مادر»، شاید برای ما ایرانی ها چیزی فراتر از وجودی است که در فرهنگ های دیگر جهان معنا می شود. مادران ایران زمین، مکتب نشین، منتخبین عالم هستند و با الگوگیری از بانوی دوعالم، جان جانان خود را به قربانگاه عشق می سپارند و این سرسپردگی عشق است که امانت‌دار عهد خود هستند.

ما خانواده شهدا کم و کاستی ها را تحمل می کنیم تا مملکت آبادتر گردد

امروز میهمان بانو صدیقه گل محمدی مادر بزرگوار شهید احمد کرمی شهید دوران دفاع مقدس و پدر بزرگوار این شهید گرانقدر، جمشید کرمی آزاده و جانباز دوران دفاع مقدس بودیم.

مادر از درد و دل های مادرانه اش می گوید: ما جوانان خود را راهی سفری کردیم که بازگشتی نداشت و امروز در تمام امور زندگی قناعت می‌کنیم تا آبروی مملکت حفظ شود و شرایط کشور روز به روز بهتر شود اما برخی بدخواهان انقلاب در تلاش برای نتیجه معکوس هستند. ما خانواده شهدا کم و کاستی ها را تحمل می کنیم تا مملکت آبادتر گردد.

مجالس عزای سیدالشهدا راه سبز شهادت را به احمداقا نشان داد

خانم گل محمدی در ادامه از خاطرات دوران نوجوانی و جوانی شهید احمد چنین می گوید: احمد آقا، کمر بسته امام حسین بود. وی متولد محله امامزاده حسن تهران بود. آن روزها تعزیه خوانی در ایام محرم و صفر بسیار رواج داشت و من با اعتقاد، فرزندم را به مجلس عزای سیدالشهدا می بردم و مطمئنم که این حضور در مجلس عزای امام حسین(ع)، در دستیابی به مسیر شهادت بی تاثیر نبوده است.

مادر شهید کرمی در ادامه با اشاره به اینکه شهید احمد کرمی فرمانده گروهان لشگر قم بود، می گوید: احمد آقا در یکی از عملیات ها، به تنهایی و در تاریکی شب، ۷ سرباز عراقی را اسیر کرده بود و به اذعان همرزمانش، وی سربازی شجاع و جنگنده بود. آن روزها دو فرزند پسرم و یک فرزند دخترم به همراه همسرم در جبهه حضور داشتند و من و یکی از فرزندانم در منزل تنها زندگی می کردیم.

آخرین باری که احمد را راهی جبهه کردم، با او از بی مهری برخی افراد سخن گفتیم که وی مرا دعوت به صبر کرد و توصیه به این امر که شهادت ما، باید موجب افزایش برابری و برادری در جامعه شود‌. امروز اما شاهد بی مهری بسیاری از مسوولین نسبت به خانواده شهدا و نسبت به مردم هستیم و انتظار ما عمل به سیره و وصیت شهداست.

حجاب و نماز دو اصلی که احمد آقا در وصیت نامه اش نیز به آن تاکید داشته است

وی با اشاره به اینکه همسرش جانباز و آزاده دوران دفاع مقدس است یادآور شد: بعد از شهادت احمد آقا، همسرم عازم جبهه شد و پس از آن به اسارت گرفته شد. همسرم در اسارت سختی های فراوان متحمل شده و بخشی از شنوایی و توان حرکتی خود را از دست داده اما هرگز بیان نکرده است.

بانو محمدبیگی از فرزند شهیدش چنین می گوید: احمد اقا، امانتی بود که خداوند به دست ما سپرده بود و آن گونه که دوست داشت این امانت را تحویل گرفت و ما راضی به رضایت خدا هستیم. چهره احمداقا معنویت خاصی داشت و نسبت به حجاب و نماز بسیار حساس بود و در وصیت خود به این دو نکته موکدا تاکید کرده است.

خانواده شهدا بی هیچ ادعایی همچنان پای انقلاب ایستاده اند

خانواده شهدا هیچ ادعایی ندارند و بی هیچ ادعایی همچنان پای انقلاب ایستاده اند. اعتقاد ما این است که در آخرت شرمنده شهدا نشویم و لذا با وجود اینکه فرزندانمان برای این انقلاب خون دادند، ما نیز پاسدار خون شهدا و نهال انقلاب هستیم. اما از مسوولان می خواهیم که به پاس حفظ حرمت خون شهدا، با جان و دل، پای مسوولیت خود که خدمت به ملت است بایستند.

این مادر بزرگوار شهید در پایان گفت: مادر شهید بودن یک سعادت است و احمدآقا، درجه مادر شهید بودن را به من بخشید و بابت این سعادت بزرگ از خدای مهربان و فرزند شهیدم سپاسگزارم. شهید، متعلق به همه است و حفظ حرمت خون شهدا برعهده همه است.

به گزارش بسیج، «شهدا شمع محفل بشریت هستند» و این جمله خط اول انشاهای بچه های دهه شصتی بود. شمع هایی که نور ستاره گونه اشان، راه را از بیراهه نشان داده و فروغ جاودانه اشان تا ابدیت راهگشای مسیری است که سعادت بشری را رقم می زند و مادرانی از مکتب فاطمی، پرورش دهنده این فروغ های جاودانه بوده اند که در غربت عصر حاضر، اسوه صبر و الگوی عملی مادران انقلابی برای پرورش نسل تراز انقلاب هستند.

انتهای پیام/۱۰۱۰

ارسال نظرات
پر بیننده ها