خبرهای داغ:
رئيس پليس آگاهي استان خراسان جنوبي گفت: با تلاش ماموران پلیس و همراهی شهروندان، 75 درصد سرقت های به وقوع پیوسته در استان كشف شده است.
کد خبر: ۹۴۰۷۸۳۰
|
۲۶ دی ۱۴۰۰ - ۲۲:۱۸

به گزارش خبرگزاری بسیج از خراسان‌جنوبی، سرهنگ "کاظم صادقی اظهار داشت: پلیس در خراسان جنوبی موضوع پیشگیری از سرقت و دستگیری سارقان را به صورت ویژه پیگیری می‌کند تا مردم بدون دغدغه و با کمال آرامش به زندگی و کسب و کار خود ادامه دهند.

وی بیان داشت: از ابتدای سال جاری با تلاش ماموران #پلیس و همراهی شهروندان، ۷۵ درصد سرقت‌های به وقوع پیوسته در خراسان جنوبی کشف شده است که طی همین مدت وقوع سرقت‌های خشن نیز. از ابتدای سال جاری با تلاش ماموران پلیس و همراهی نزدیک به صفر بوده و همان میزان کم نیز کشف شده است.

رئیس پلیس آگاهی استان خراسان جنوبی با بیان اینکه عمده سرقت‌های به وقوع پیوسته سرقت‌های خرد است؛ تصریح کرد: بیشتر سرقت‌ها در شهرستان بیرجند و بیشترین سرقت از اماکن عمومی بوده است.
سرهنگ صادقی با اشاره به سرقت اخیر که در فضای مجازی منتشر شده است؛ خاطر نشان کرد: در این خصوص اطلاع رسانی به موقع با ۱۱۰ انجام شده بود و ماموران پلیس آگاهی به موقع در صحنه حاضر شدند که با همکاری شاکی و مردم متهم دستگیر شد و پرونده به دادسرا ارسال شد و در حال پیگیری است.
این مقام انتظامی از شهروندان خواست همواره در حفظ و نگهداری اموال خود کوشا باشند و در جهت حفظ وسایل نقلیه، محل کسب وکار، منزل و احشام و اموال اقدامات پیشگیرانه از جمله گماردن نگهبان را مد نظر قرار دهند و همچنین از درب و پنجره و قفل مناسب استفاده کرده و در صورتی که به هر دلیل افرادی تحت عنوان مامور به درب منازل مراجعه کرده حتما نسبت به شناسایی آن‌ها قبل از گشودن درب اقدام کنند.


سرهنگ علیرضا رضایی رئیس پلیس راه خراسان جنوبی گفت: ریزش باران در کلیه محور‌هایی شهرستان‌های طبس، فردوس، قاین جاده را لغزنده و گرد و خاک در محور‌هایی نهبندان و دیهوک باعث کاهش دید افقی شده.

وی افزود: رانندگان احتیاط و با سرعت مطمئنه حرکت کنند و از سفر‌های غیر ضروری خودداری نمایند.
رعایت فاصله طولی مناسب با وسایل نقلیه جلویی استفاده از چراغ مه شکن و نور پایین از ضروریات رانندگی است.

رضایی رئیس پلیس راه خراسان جنوبی گفت: بارش سنگین برف در محور شهرستان سرایان، کریمو به گناباد جاده لغزنده و امکان تردد بدون زنجیر چرخ امکان پذیر نمی‌باشد.

وی افزود: رانندگان احتیاط و با سرعت مطمئنه حرکت کنند و از سفر‌های غیر ضروری خودداری نمایند.
رعایت فاصله طولی مناسب با وسایل نقلیه جلویی استفاده از زنجیر چرخ از ضروریات رانندگی است.



جلسه ۱۹۷ غیرحضوری برگزار خواهد شد

رئیس بازرسی فرماندهی انتظامی استان گفت: جلسه ۱۹۷ در استان به جهت پیشگیری از شیوع ویروس کرونا در هفته جاری به صورت تلفنی برگزار خواهد شد.


سرهنگ"علی محمدپور" اظهار داشت: به دلیل پیشگیری از شیوع ویروس کرونا و رعایت ضوابط بهداشتی جلسه ۱۹۷ در هفته جاری به صورت تلفنی برگزار خواهد شد.


وی بیان داشت: با توجه به اینکه ارتباط مردم با مسئولان انتظامی استان، فقط از طریق تلفن ۱۹۷ خواهد بود لذا شهروندان از مراجعه به صورت حضوری خودداری کنند.


رئیس بازرسی فرماندهی انتظامی استان خراسان جنوبی افزود: شهروندان در روز دوشنبه مورخ ۲۷ دیماه سال جاری از ساعت ۹ الی ۱۱ می‌توانند به صورت غیر حضوری و طی تماس تلفنی با سامانه ۱۹۷ با مسئولان انتظامی استان ارتباط برقرار نمایند.


سرهنگ محمدپور خاطر نشان کرد: هم استانی‌های گرامی مسائل و مشکلات خود را در حوزه‌های مختلف اعم از راهنمایی و رانندگی، وظیفه عمومی، گزینش و استخدام، کلانتری ها، پلیس آگاهی، پلیس امنیت اخلاقی، گذرنامه، اماکن عمومی و سایر موضوعات مرتبط با حیطه کاری نیروی انتظامی را مطرح تا در اسرع وقت رسیدگی گردد.



دستگیری ۳ سوداگر مرگ و کشف ۹۵ کیلوگرم تریاک در"قاین"

فرمانده انتظامی"قاین" گفت: مأموران انتظامی این شهرستان در بازرسی از یک وانت پیکان، ۹۵ کیلوگرم تریاک کشف کردند.

سرهنگ"محمود زال بیکی" اظهار داشت: مأموران انتظامی قاین اخباری مبنی بر حمل مواد مخدر توسط سوداگران مرگ در محور‌های مواصلاتی این شهرستان دریافت کردند که پیگیری موضوع و دستگیری متهمان را در دستور کار خود قرار دادند.

وی افزود: مأموران فرماندهی انتظامی قاین هنگام کنترل محور‌های مواصلاتی به یک وانت پیکان مشکوک شدند و با علائم هشدار دهنده به راننده خودرو دستور ایست دادند.

فرمانده انتظامی شهرستان قاین بیان داشت: مأموران خودرو را متوقف و پس از هماهنگی با مقام قضائی در بازرسی از وانت پیکان، ۹۵ کیلوگرم تریاک که به طرز ماهرانه‌ای داخل خودرو جاساز شده بود کشف کردند.

سرهنگ زال بیکی با اشاره به این که مأموران در ادامه عملیات یک سواری پراید که خودروی حامل مواد مخدر را اسکورت می‌کرد شناسایی و توقیف کردند؛ تصریح کرد: در این ارتباط ۲ خودرو توقیف و ۳ متهم دستگیر که به همراه پرونده به مراجع قضائی معرفی شدند.

این مقام انتظامی خاطرنشان کرد: شهروندان در صورت مشاهده هرگونه موارد مشکوک بلافاصله موضوع را به مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ اطلاع دهند.



عامل دسترسی غیر مجاز به اکانت فردی در شبکه اجتماعی شناسایی شد

رئیس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات فرماندهی انتظامی استان از شناسایی فردی که به صورت غیر مجاز به اکانت‌های شبکه اجتماعی در بستر فضای مجازی یکی از کاربران دسترسی داشت، خبر داد.

سرهنگ"علی محمدپور" اظهار داشت: با مراجعه شهروندی به پلیس فتا مدعی بود فردی ناشناس با دسترسی به اکانت شبکه اجتماعی و انتشار تصاویر و فیلم‌های خصوصی اش در بستر فضای مجازی موجب هتک حیثیت و سلب آسایش وی شده است.

وی افزود: مأموران پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات فرماندهی انتظامی استان خراسان جنوبی پس از بررسی دقیق اظهارات شاکی و با انجام اقدامات تخصصی پلیسی، متهم را شناسایی و با توجه به حساسیت موضوع طی هماهنگی با مقام قضائی وی به پلیس فتا احضار شد.

رئیس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات فرماندهی انتظامی خراسان جنوبی بیان داشت: متهم پس از حضور در پلیس فتا و با مشاهده مدارک و مستندات موجود به جرم ارتکابی خود اعتراف کرد که در نهایت پرونده جهت سیر مراحل قانونی به مراجع قضائی ارسال شد.

سرهنگ محمدپور به هموطنان هشدار داد: کاربران شبکه‌های اجتماعی باید مراقب رفتار آنلاین خود باشند و از روی سرگرمی و یا انتقام جویی برای دیگر کاربران ایجاد مزاحمت نکنند، چرا که همانطور که گفته شده است، مزاحمت در فضای سایبر جرم است و با کاربر خاطی برابر قانون برخورد خواهد شد.

این مقام انتظامی خارنشان کرد: شهروندان هشدار‌های پلیس فتا را جدی بگیرند و در صورت اطلاع از هرگونه فعالیت مجرمانه در فضای مجازی یا پیام رسان‌های موبایلی موضوع را از طریق نشانی پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir بخش ارتباطات مردمی گزارش کنند.



کشف موتورسیکلت "سوزوکی" هزار سی سی غیر مجاز درشهرستان"بیرجند"

رئیس پلیس امنیت اقتصادی استان از کشف و توقیف یک موتورسیکلت سنگین قاچاق به ارزش تقریبی ۲ میلیارد ریال در یک مغازه‌ای واقع در شهرستان"بیرجند" خبر داد.
سرهنگ"جواد بخشی" اظهار داشت: مأموران پلیس امنیت اقتصادی خراسان جنوبی در تحقیقاتی از نگهداری یک موتورسیکلت "سوزوکی" هزار سی سی قاچاق توسط فردی در یک مغازه‌ای در بیرجند مطلع شدند که بلافاصله پیگیری موضوع را در دستور کار خود قرار دادند.

وی بیان داشت: ماموران با انجام تحقیقات تخصصی پلیسی، مکان نگهداری موتورسیکلت قاچاق را شناسایی کرده و پس از هماهنگی با مقام قضائی در بازرسی از محل مذکور یک دستگاه موتورسیکلت" سوزوکی" هزار سی سی غیرمجاز قاچاق کشف و توقیف کردند.

رئیس پلیس امنیت اقتصادی استان خراسان جنوبی افزود: ارزش تقریبی موتورسیکلت قاچاق کشف شده بنا بر نظریه کارشناسان مربوطه بالغ بر ۲ میلیارد ریال برآورد شد.

سرهنگ بخشی تصریح کرد: ماموران در این رابطه مالک موتورسیکلت را با تشکیل پرونده جهت سیر مراحل قانونی به مراجع قضائی معرفی کردند.

انتهای پیام /

ارسال نظرات
پر بیننده ها