خبرهای داغ:
آیت اله عابدینی گفت: شهید قاسم سلیمانی بعنوان مرد میدان و همرزمانش که از حرم اهل بیت دفاع کردند و مانع شکل گیری فتنه داعش آمریکایی و اسرائیلی شدند، اهل بصیرت بودند.
کد خبر: ۹۴۰۷۸۲۶
|
۲۶ دی ۱۴۰۰ - ۱۵:۲۶

قزوین_به گزارش خبرنگار خبرگزای بسیج، حضرت آیت الله عابدینی امام جمعه قزوین در سالروز وفات حضرت ام البنین(س) در مسجد حضرت ابوالفضل(ع) شهر الوند با ذکر حدیثی از حضرت امام صادق در مورد عمویشان حضرت ابوالفضل(ع) به چهار ویژگی حضرت اشاره و بیان کرد: اولین ویژگی که امام صادق(ع) به آن اشاره فرموده این است که عمویمان عباس بسیار اهل بصیرت بود"یعنی حق و باطل را تشخیص می داد. کسانی فتنه ۸۸ راخاموش کردند که اهل بصیرت بودند و کسانی در ۸ سال دفاع مقدس مجاهدت کردند و عده ای نیز به شهادت رسیدند که اهل بصیرت بودند.

وی افزود: مرد میدان، شهید قاسم سلیمانی و همرزمانش که از حرم اهل بیت دفاع کردند و مانع شکل گیری فتنه داعش آمریکایی و اسرائیلی شدند، اهل بصیرت بودند.

حاج قاسم سلیمانی میوه شجره مکتب حضرت عباس بود

نماینده ولی فقیه در استان قزوین با اشاره به درجات ایمان حضرت ابوالفضل اضافه کرد:
"ایمانش با صلابت بود". یعنی ایمان حضرت ابوالفضل(ع) به درجه ای رسیده بود که در مسیر آن جان می داد و این جمله را قاطعانه بیان کرد که اگر دو دستم قطع شود از دین خود دست بر نمی دارم.

وی اضافه کرد: علمدار کربلا در مسیر ایمان و ولایت هر دو دست خود را تقدیم کرد و جانباز دشت کربلا شد اما این نکته برای همیشه در تاریخ عملا ثابت شد که آنچه خدا خرید همیشگی می شود. مقاومت اسلامی در کل منطقه از لبنان، سوریه، یمن و عراق و ملت های آزاده جهان با دست قدرت و دست حضرت ابوالفضل(ع) به پیروزی رسیده و این پیروزی ها روزافزون می شود.

امام جمعه قزوین درادامه به دو ویژگی دیگر جهاد و شهادت حضرت ابوالفضل(ع) اشاره کرده و افزود: جهاد دری از درهای بهشت است. حضرت ابوالفضل(ع) حق جهاد را بجای آورد. در صحرای کربلا به شهادت رسید و جایگاه بلندی در پیشگاه پروردگار ماندگار شد و از نعمت بهشت جاودان متنعم گردید.

آیت اله عابدینی درپایان گفت: پدر بزگوارشان در تربیت و این خصلت ها نقش اساسی داشته اند. اما بخشی از این ویژگی ها نقش حضرت ام البنین(س) است که چهار فرزندش به میدان کربلا رفتند و هر چهار پسر به شهادت رسیدند.

انتهای پیام/۱۰۱۰

ارسال نظرات
پر بیننده ها