شاهرود_امام جمعه شاهرود با بیان اینکه نگهداری و پاسداری از حریم ولایت ویژگی اصلی حضرت ام البنین (س) است، گفت: مادران و همسران شهدا بهترین الگو برای نسل جوان جامعه هستند.
کد خبر: ۹۴۰۷۸۰۱
|
۲۶ دی ۱۴۰۰ - ۱۴:۴۸

نگهداری و پاسداری از حریم ولایت ویژگی اصلی حضرت ام البنین/مادران شهدا بهترین الگو برای نسل جوانبه گزارش خبرنگار بسیج، حجت الاسلام والمسلمین عباس امینی در مراسم تکریم از مادران و همسران دو و سه شهید شهرستان شاهرود در سالن اجتماعات کانون جوانان بسیج این شهر با گرامیداشت سالروز وفات حضرت ام البنین (س) با بیان اینکه در ابتدا مقتدای ما معصومین (ع) هستند، افزود:، اما شاید ظرفیت ما به این عزیزان نرسد، اما باید در این مسیر قدم برداریم.
او با بیان اینکه حضرت ام البنین (س) یک زن معمولی نیست و حجت خداست، گفت: این امر به دلیل ویژگی‌هایی است که ایشان دارند.
امام جمعه شاهرود با تاکید بر اینکه حضرت زهرا (س) الگوی اصلی همه ماست، خاطر نشان کرد:، اما برای ما انسان‌های معمولی حضرت ام البنین (س) راحت‌تر می‌تواند الگوی حرکتی ما باشد.
او با اشاره به اصلی‌ترین ویژگی حضرت ام البنین (س) اظهار کرد: نگهداری و پاسداری از حریم ولایت ویژگی اصلی این بانوی بزرگوار است که حریم امیرالمومنین (ع)، حضرت زهرا (س)، امام حسن (ع) و امام حسین (ع) را نگهداشت و حریم شهدا را نیز نگهدار بود.
امینی با تاکید بر مرزبانی این بانو از حریم ولایت، تصریح کرد: این بانو اهل ایثار و استقامت و مقابله هم بود، اما این نگئهاری از حریم ولایت ویژگی بارز ایشان بوده است.
او با بیان اینکه بعضی شعار ولایت می‌دهند، اما حریم نگهدار نیستند، به مادران و همسران شهدا اشاره کرد و افزود: این عزیزان که الان هم در این مکان حضور دارند خوب از حضرت زهرا (س) و ام البنین (س) گرفتند و الگو برداری شایسته کردند و در دوران مبارزه با رژیم ستم شاهی و دوران انقلاب و دفاع مقدس و دفاع از حرم این‌ها بهترین الگو برای نسل جوان جامعه هستند.
امام جمعه شاهرود با تاکید بر اینکه این روز بسیار عالی نامگذاری شده است و بهانه خوبی برای تقدیر از این اسوه هاست، گفت: آینده انقلاب اسلامی و زمان ظهور حضرت مهدی (ع) به نقش بانوان ایثارگر و فداکار و مجاهد نیاز است و این جلسه نمونه‌ای از تقدیر از این الگو‌ها و زنان است.
در این مراسم که به همت کانون بسیج هنرمندان، بسیج مداحان و قسمت نیروی انسانی کادر و همکاری شهرداری شاهرود برگزار شد، از مادران دو و سه شهید و همسران آنان با اهدا لوح تقدیر و هدیه با حضور معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان، امام جمعه شاهرود، فرماندهان ناحیه مقاومت بسیج سپاه شهرستان، گروه پدافندهوایی ۱۰ محرم و نیروی انتظامی و مسئول سازمان بسیج مداحان سپاه استان سمنان و ریاست اداره اوقاف و امورخیریه و مسئول دفتر نمایندگی، ولی فقیه در سپاه ناحیه شاهرود و شهرداری شاهرود تقدیر به عمل آمد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها