همسر شهید مدافع حرم داود مرادخانی در گفت‌وگو با «بسیج»
زنجان-همسر شهید مدافع حرم داود مرادخانی، گفت: بهترین الگو و اسوه برای مادران و همسران شهدا، حضرت ام البنین(س) است.
کد خبر: ۹۴۰۷۷۷۸
|
۲۶ دی ۱۴۰۰ - ۱۰:۵۸

سیده مریم شبیری در گفت‌وگو با خبرنگار بسیج زنجان؛ ضمن تسلیت سالروز وفات حضرت ام‌البنین (ع)، اظهار داشت: رفتار و اخلاق حضرت ام البنین (ع) الگوی همه مادران و همسران شهید است و با الگو گرفتن از این بانوی بزرگ می توان صبر، استقامت و از خودگذشتگی را آموخت .

 

حضرت ام البنین(س) بهترین الگو برای مادران و همسران شهدا است

 

وی با بیان اینکه حضرت ام البنین(ع) از بانوان با معرفت و پرفضیلت بود، عنوان کرد :ایشان نسبت به خاندان نبوت محبت و دلبستگی شدید داشته و خود را وقف خدمت به آنها کرده بود.

 

 

 

شبیری با اشاره به اینکه حضرت ام البنین (ع) دارای فضایل اخلاقی، شکیبایی، بصیرت، وفاداری، ادب، ولایت دوستی و ولایت پذیری، شجاعت، صبر بود، بیان داشت :این بانوی بزرگ فرزندانی همچون حضرت ابوالفضل (ع) را در دامان خود پرورش داد که تا آخرین لحظات دست از ولایت نکشید. 

 

 

وی تصریح کرد :ایشان حضرت ابوالفضل (ع) را به گونه ای تربیت کردند که همیشه امام حسین (ع) را با عنوان مولای من مورد خطاب قرار می داد نه برادر من در حالی که این دو بزرگوار با هم برادر بودند.

 

 

وی در ادامه خاطرنشان کرد : عشق و محبت حضرت ام البنین (ع) به خاندان پیامبر اکرم (ص) غیر قابل وصف است چرا که که وقتی بشیر قبل از کاروان اهل بیت(ع) به مدینه وارد شد و خبر شهادت فرزندانش را به آن بانوی بزرگوار داد ایشان از بشیر فقط دربارۀ امام حسین(ع) سؤال کرد و در حالی که بشیر خبر شهادت فرزندانش را می داد ایشان همواره از احوال امام حسین(ع) می پرسید و وقتی خبر شهادت امام را شنیدند گفتند رگ های قلبم پاره شد. 

 

 

 

همسر شهید مدافع حرم با بیان اینکه علاقه و محبت ام البنین (ع) به فرزندان حضرت فاطمه (س) نشان دهندۀ عشق او به اهل بیت(ع) و قدر و منزلت والای آن بانوست، افزود :این بانوی بزرگ خود را کنیز امام علی (ع) و فرزندانش میدانست و در طول زندگی خود یک لحظه هم خود را مادر و همسر امام علی (ع) ندانست. 

 

 

وی در ادامه با بیان اینکه شهید مرادخانی همیشه شوق شهادت داشت، تصریح کرد :قبل از عزیمت ایشان از شهید خواستم که به سوریه نرود که ایشان گفتند الان زمان دفاع حریم است نه حرم و ما در معرض امتحان الهی هستیم وحریم اهل بیت مورد هجوم دشمنان اسلام قرار گرفته است و نباید اجازه داد دشمن به آنها اهانت کند.

 

 

 

شبیری با بیان اینکه در طول زندگی خود از پروردگار متعال خواسته ام در راه امام حسین (ع) و ایثار و انسانیت قدم بردارم، گفت :حضرت ام البنین (ع) از ائمه معصومین نبود ولی انسانی کامل، از خود گذشته و فداکار بود و سعی کرده ام در تمام مراحل زندگی از ایشان الگو بگیرم. 

 

 

همسر شهید مدافع حرم با اشاره به اینکه شهدا همیشه زنده و حضور دارند، اذعان داشت :در لحظه لحظه زندگی حضور شهید را در زندگی خود احساس می کنم و هر حاجت و خواسته ای داشته باشم به لطف پروردگار متعال و همسر شهیدم اجابت می شود. 

 

شبیری در پایان خاطرنشان کرد :حضرت ام البنین (ع) نماد انسان کامل، از خود گذشته و فداکار است که مادران امروز می‌توانند این بانوی بزرگ را الگو و سرلوحه خود قرار دهند و با عنایت به این بانوی بزرگ فرزندان ولایی و شجاع تربیت کنند.

 

ارسال نظرات