رئیس سازمان بسیج مداحان و هیآت مذهبی کشور؛ یزد را از استان های جریان ساز در حوزه ستایش گری دانست و گفت: باید برروی سبک و سیاق سنتی عزاداری و مداحی یزد که این استان را به این جایگاه رسانده تاکید شده و بیش از پیش برای حفظ آن تلاش کرد.
کد خبر: ۹۴۰۷۷۷۲
|
۲۶ دی ۱۴۰۰ - ۱۰:۳۴

به گزارش خبرنگار بسیج مداحان از یزد، یوسف ارجونی رئیس سازمان بسیج مداحان کشور ‌شب گذشته با فرمانده ناحیه بسیج شهرستان میبد، مسئول کانون و بسیج مداحان، نمایندگان مداحان  و شعرای آیئنی این شهرستان دیدار و گفتگو کرد.

وی در این جلسه با بیان اینکه برخی اقدامات در سطح جامعه فراگیر بوده و به شدت اثر بخش هستند گفت: یکی از این موضوعات، تعظیم شعائر دینی است که توانسته اسلام را زنده  و در حقیقت بساط حکومت شاهنشاهی 2500 را برچیند.

ارجونی با ا‌شاره به فرموده امام راحل که محرم و صفر است که اسلام را زنده نگه داشته است ابراز داشت: بعد از پیروزی انقلاب نیز بعضی ها سعی کردند عزاداری ها و مجالس سیدالشهدا (ع) را تحت الشعاع قرار دهند که منجر به این فرمایش امام (ره) شد و بسیاری از موفقیت های نظام مقدس اسلامی مرهون همین مجالس است.

هئیت محیط می‌تواند مبارزه با آسیب های اجتماعی باشد

رئیس سازمان بسیج مداحان و هیآت مذهبی کشور با تاکید به اثرگذاربودن مداحان در جامعه اظهار داشت: محیط هئیت می‌تواند محیط تربیت، بصیرت، روشنگری، هدایت، جمعیت، فرزندآوری، مبارزه با آسیب های اجتماعی مثل اعتیاد و طلاق باشد چرا که مردم با شوق و شورخاصی در مجالس اهل بیت (ع) حضور پیدا میکنند.

ارجونی با اشاره به اینکه دشمن در هر عرصه ای که اثر گذار باشیم ورود کرده و به پررنگ کردن نقاط ضعف می‌پردازد گفت: هفته ای نیست که شبکه های ضد انقلاب به مشکلات و حواشی  برخی هیآت نپردازند و این نشان دهنده وحشت دشمن از این مجالس است. 

رئیس سازمان بسیج مداحان و هیآت مذهبی کشور ادامه داد: از این روست که رهبر معظم انقلاب می‌فرمایند  مداحی یک پدیده است و گاهی یک بیت شعر کار ساعت ها سخنرانی افرادی چون من را انجام می‌دهد.

حرکت مردم در مسیر انقلاب؛ از کارکردهای بسیج

وی در بخش دیگری از سخنانش به کارکردهای  بسیج اشاره کرد و ابراز داشت: بسیج امروز در خدمت مردم بوده و تلاش دارد مردم را درمسیر انقلاب به حرکت درآورد بر همین اساس مجموعه فعالیت های این شجره طیبه به دو دسته پیش رونده و پیش برنده تقسیم می شود که در زمینه پیشرونده برنامه های داخلی بسیج را شامل می شود و در بحث پیش برندگی نیز بسیج در کنار خود از ظرفیت های دیگر نهادها و ارگان ها استفاده کرده  و در حوزه مصائب ومشکلات مثل سیل، زلزله و.. آن ها را به حرکت در می‌آورد.

این مقام مسئول با اشاره به وجود مجموعه های متعدد در حوزه ستایشگری اظهار داشت: برخی فکر می کنند این مجموعه ها با یکدیگر موازی کاری دارند در حالی که اینقدر ظرفیت های عظیمی در این حوزه وجود دارد که هر چقدر مجموعه های متفاوت در حوزه کار فرهنگی باشد نیاز آن ها  احساس می شود.

وی در بخش دیگر با اشاره به نام گذاری یزد به عنوان حسینیه ایران تصریح کرد: این نام برگرفته از یک ریشه عمیق است و علمای تراز اول، شعرایی نام آور، سبک ها، شعرها وضرب آهنگ های منحصر به افراد پیشینه ای این چنین برای یزد رقم زده است.

تاکید بر سبک و سیاق عزاداری سنتی یزد

ارجونی در بخش پایانی سخنانش بر استفاده از توانمندی های استان تاکید کرد و ابراز داشت: نباید به گونه ای عمل شود که یک مداح خوب استان و شهرستان که در قیاس با مداحان کشوری نیز برابری یا برتری دارد کمتر مورد توجه قرار گیرد.

خبرنگار : امیرعباس حیران

ارسال نظرات