خطیب جمعه میبد قدرت اقتصادی و توانایی مالی را مهم خواند و با اظهار تأسف از اینکه اقدام روشنی در استان باوجود اینکه بار‌ها گفته‌شده است، در توسعه صنعت وجود ندارد.
کد خبر: ۹۴۰۷۷۴۰
|
۲۶ دی ۱۴۰۰ - ۰۸:۳۴

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از میبد، حضرت آیت‌الله اعرافی امام‌جمعه شهرستان میبد در خطبه‌های نماز جمعه این هفته با اشاره به دوره سخت کرونا و قدردانی از تلاش کادر بهداشت و درمان، سپاه و گروه‌های مردمی و جهادی گفت: در این دوره فرهنگ و علم و دانش ما به خاطر شرایط کرونا آسیب‌هایی دید که باید جبران شود.
امام‌جمعه میبد افزود: گرچه هنوز هم سایه شوم این ویروس برداشته نشده است، اما باید ضعف‌های دوره کرونا در علم و فرهنگ جبران و نظام آموزش‌وپرورش، دانشگاهی و حوزه وی جبران شود.
خطیب جمعه میبد بابیان اینکه انتقال به فضای مجازی لازم بود، اما کافی نیست تصریح کرد: شرایط تعلیم و تربیت نوجوانان دچار وقفه و رکود شد و امروز نهاد‌های علمی، دینی و فرهنگی باید برای جبران همه کاستی‌ها به پا خیزند.
وی خاطرنشان کرد: از سوی دیگر کاهش جمعیت در مراسم‌های دینی و انقلابی، زمینه توقف در رشد شخصیتی، علمی، دینی، معنوی و اخلاقی را فراهم کرد که باید روحانیون، هیئت‌امنا‌ها و دست‌اندرکاران مراسم دینی و انقلابی با رعایت شیوه‌نامه‌ها و برنامه‌ریزی جامع بخشی از این مشکلات را برطرف کنند.
آیت‌الله اعرافی در محور دوم بیانات خود به مسائل انقلاب اسلامی پرداخت و با اشاره به در پیش بودن راهپیمایی ۲۲ بهمن‌ماه گفت: برادران و خواهران، نظام و انقلاب ما باید بتواند خود را ترمیم کند.
مدیر حوزه‌های علمیه کشور بابیان اینکه نقشه‌هایی از سوی دشمن طرح‌شده است که عظمت و شکوه ملت و انقلاب را بشکند تصریح کرد: دشمنان می‌خواهند در جنگ اراده‌ها، اراده ملت ایران و در جنگ اندیشه‌ها، اندیشه ملت ایران شکسته شود و در جنگ روایت‌ها، روایت غلط از گذشته و امروز به خورد ما داده شود.
عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی اظهار داشت: ما می‌گوییم مسئولان ما قابل نقدند، اما می‌توان روش‌های درست و بهتری برای اداره جامعه وجود دارد و با روح جهادی، مقاومت، علم و دانش و بصیرت می‌توان جامعه را اداره کرد.
آیت‌الله اعرافی تصریح کرد: فراموش نکنیم دشمنان خون‌خوار این ملت و قدرت‌های بزرگ استکباری آمده‌اند ما را از درون دگرگون کنند و فرهنگ، رفتار و منش ما را از ما بگیرند و نگاه ما را نسبت به ارزش‌های انقلاب دگرگون کنند. امام‌جمعه میبد بابیان اینکه این انقلاب از آن خود شماست و شما سهامداران اصلی آن هستید افزودند: باید روند انقلاب را مراقبت کنید.
عضو مجلس خبرگان رهبری گفت: انقلاب اسلامی دستاورد‌های بزرگی برای ملت داشت که در تاریخ ایران کم‌سابقه است.
انقلاب اسلامی ملت ایران را در جایگاه اثرگذار در جهان قرار داد
وی بابیان اینکه دشمن می‌خواهد نگاه ما را نسبت به انقلاب تغییر دهد گفتند: یک نمونه تغییر نگاه نسل نو به رژیم ستم‌شاهی است درحالی‌که کسانی که رژیم ستم‌شاهی را درک کرده‌اند می‌دانند؛ چه فشار و ظلم و ستمی در او بود و چطور میراث فرهنگی و علمی ما را به باد داده بودند و قبل از آن قاجار هم همین وضعیت را داشت، اما انقلاب اسلامی همه معادلات را تغییر و ملت ایران را در جایگاه اثرگذار در جهان قرار داد.
آیت‌الله اعرافی بابیان اینکه ما باید با فساد، تبعیض و بی‌عدالتی مقابله و پایه‌های فقر را متزلزل کنیم، گفت: دشمنان اسلام بدانند این ملت بر سر آرمان‌های خود در همه شرایط ایستاده و مقابل زیاده‌خواهی‌های آن‌ها هرگز کوتاه نخواهد آمد. مسئولین جدید با همت بلند و نفس تازه مسائل شهر را پیش ببرند.
امام‌جمعه میبد با اشاره به تغییرات جدید در مسئولین شهرستان اعم از فرماندار، شهردار، شورا و دانشگاه هم ضمن قدردانی از خدمات پیشین و تبریک به افراد جدید گفت: باید با همت بلند و نفس تازه مسائل گوناگون شهرستان را تدبیر و پیش ببرید.
خطیب جمعه میبد بابیان اینکه در مسائل علمی، فرهنگی، اجتماعی و سیاسی باید به مردم اعتماد و با روح جهادی و برنامه جامع درصدد ارتقا شهرستان برآیید افزود: آسیب‌های فرهنگی و مفاسد اخلاقی وجود دارد که در شأن این ملت نیست و مسئولان باید بیدار باشند اشتباه نکنند و راه خطا نروند و راه را به مردم نشان دهند.
مدیر حوزه‌های علمیه کشور در ادامه مسائل تغییرات فرهنگی و مهاجرت‌ها را هم خاطرنشان کرد و با اشاره به مساله آلایندگی‌ها هم گفت: مساله آلایندگی و محیط‌زیست را هیچ‌کس حق ندارد کوچک بشمارد.
امام‌جمعه میبد با تأکید بر پایه‌گذاری تولید و اشتغال در جهت آسایش مردم گفت: حتماً صنایع برای حل مشکلات محیط‌زیست باید وارد میدان و ابتکار به خرج دهد.
خطیب جمعه میبد قدرت اقتصادی و توانایی مالی را مهم خواند و با اظهار تأسف از اینکه اقدام روشنی در استان باوجود اینکه بار‌ها گفته‌شده است، در توسعه صنعت وجود ندارد، تصریح کرد: زندگی سالم و شرایط درست نیازمند همکاری است و از استان انتظار می‌رود؛ مسئولین استان قواعد روشنی را برای کل استان، در توسعه صنعت با رعایت محیط‌زیست و سلامت مردم قرار دهند.
ایشان گفت: مساله آب، علم، دانش و آموزش‌وپرورش مسائل مهمی است مسئولان باید به آن‌ها اهتمام ورزند.
آیت‌الله اعرافی با تسلیت وفات حضرت ام‌البنین سلام‌الله علی‌ها به منزلت این بانوی بزرگ پرداخت و گفت: در منزل این بانوی بزرگ همین کافی است که وی چهار فرزندش را تقدیم اسلام و امام حسین کرد و وقتی‌که به مدینه برگشت اول سراغ امام حسین را می‌گیرد و نام زیبای سالار شهیدان را به زبان می‌آورد وی می‌گوید: راضی بودم همه فرزندانم به شهادت می‌رسید، اما امام حسین (ع) مانده بود.
امام‌جمعه میبد با گرامی داشت روز همسر و مادر شهدا بیان کرد: این مکتب امامت، ولایت و فداکاری است و شما همسران و مادران شهدا، سرمایه‌های گران‌قدر ملت و انقلاب اسلامی هستند و باید قدر این نور‌های پاک و سرمایه‌ها را بدانیم که به‌تدریج این سرمایه‌ها و یادگار‌ها از میان ما رخت برمی‌بندند.
خطیب جمعه میبد تأکید کرد: این سرمایه‌ها باید شناسایی و آثارشان ماندگار و در جامعه ما، عطر شهادت، ایثار و مقاومت طنین‌افکن باشد چراکه این‌ها میراث و تاریخ و هویت ماست که دست‌هایی این هویت را می‌خواهند از دست ما بگیرند. /میبد آدینه

ارسال نظرات