مسئول امور بانوان اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس گیلان گفت: ۴۱ مادر و همسر شهید گیلانی در مراسم نکوداشت «اسوه های صبر و مقاومت» تجلیل می شوند.
کد خبر: ۹۴۰۷۷۲۴
|
۲۶ دی ۱۴۰۰ - ۰۱:۳۲

 

 

 

 

به گزارش  خبرگزاری بسیج، سمیه اقدامی با اشاره به برگزاری نهمین مراسم نکوداشت «اسوه های صبر و مقاومت» همزمان با سالروز وفات حضرت ام البنین (س)، گفت: این مراسم به پاس تکریم صبر و تلاش مادران و همسران شهدای استان گیلان و به یاد اسوه صبر و مقاومت حضرت ام البنین برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: طبق برنامه ریزی های انجام شده قرار است از ۴۱ مادر و همسر شهید و ایثارگر به مناسبت چهل و یکمین سالگرد دفاع مقدس در این مراسم تقدیر شود.

دبیر اجرای نهمین نکوداشت اسوه‌های صبر و مقاومت گیلان با بیان اینکه مادران و همسران شهدای هشت سال دفاع مقدس و همچنین مدافعان حرم در این مراسم حضور دارند، بیان کرد: بیش از ۲۲ دستگاه فرهنگی و دانشگاهی با کمیته زنان و دفاع مقدس استان گیلان جهت برگزاری این مراسم همکاری می‌کنند.

اقدامی با اشاره به ۳۷ زن شهیده و بیش از ۶۰ جانباز زن استان گیلان، تصریح کرد: نکوداشت‌های شهرستانی اسوه‌های صبر و مقاومت در بازه زمانی ۲۶ دی تا سوم بهمن، مصادف با ولادت حضرت فاطمه زهرا (س) نیز برگزار می‌شود.

وی با تاکید بر ضرورت الگو گرفتن از صبر و شکیبایی شیر زنان گیلانی به ویژه مادران و همسران شهدا در طول چهار دهه از عمر انقلاب، گفت: تکریم و تقدیر از مادران و همسران شهدا و ایثارگران یکی از مصادیق بارز ترویج فرهنگ ایثار و شهادت است.

اقدامی با بیان اینکه امنیت و اقتدار فعلی کشور مدیون رشادت شهدا و صبوری خانواده‌های آنان است، بیان کرد: باید آثاری با مضمون ایثار و از خود گذشتگی و فداکاری و صبر و مقاومت خانواده‌های شهدا و ایثارگران تولید شود تا راه و سیره آنها در جامعه الگو شود.

ارسال نظرات