بسیجیان گیلان در کنار دانشگاه علوم پزشکی گیلان با ایجاد بیش از ۶۰ پایگاه واکسیناسیون نقش مهمی در پوشش ۹۵ درصدی واکسیناسیون مردم گیلان داشتند.
کد خبر: ۹۴۰۷۷۱۹
|
۲۶ دی ۱۴۰۰ - ۰۰:۳۸

 

 

 

 

 

 

به گزارش خبرگزاری بسیج، در حل و برطرف کردن بحران‌ها وحدت، همدلی و اتحاد نقش مهمی در تسهیل امور دشوار جامعه در مواقع بحرانی دارد و این امر در دو سال گذشته و با شیوع کرونا بیس از بیش نمایان شده است.

مردمان ایران زمین در طول تاریخ دو هزار و ۵۰۰ ساله خود همواره نشان دادند که در مواقع بحرانی همواره در کنار یکدیگر بوده و جمله بنی آدم اعضای یکدیگرند را بارها و در فواصل زمانی مختلف که آخرین آن کرونا بوده نشان دادند.

از نخستین روزهای شیوع کرونا که تمام مردم جهان از شدت ترس، استرس و نگرانی خود را در منازلشان قرنطینه کرده بودند افرادی بودند که بدون هیچگونه چشم داشت و ادعا، پای کار مبارزه با این ویروس آمده و شهدایی را تقدیم این‌نظام مقدس کردند.

می‌خواهم از افرادی نام ببرم که برایشان نوع جبهه هیچگونه فرقی ندارد و هر جا و در هر نقطه‌ای جان مؤمن و هموطن خود را در خطر ببینند پای کار مبارزه هستند، حال فرقی نمی‌کند آن دشمن داعش یا گروه‌های تکفیری باشد و یا ویروسی ناشناخته و دو سالیست که سلامت جامعه را نشانه گرفته است.

سبزپوشان پاسدار، این مردان بی ادعا در روزهای نخست پوشیدن این‌لباس مقدس قسم خورده و با خود عهد کردند که برای حفظ جان و مال هموطنان خود حتی از جان خود نیز بگذرند.

در طول سالیان گذشته این سبزپوشان بی‌ادعا بارها مورد آماج حملات دشمنان قرار گرفتند ولی با وجود همه این حرف و حدیث‌ها ثابت کردند که امنیت، اقتدار و عزت ایران و ایرانی برایشان حتی مهم‌تر از جانشان است، چون پاسداران کشورم ایران عشق و وفا را از مولایشان حضرت اباعبدالله الحسین(ع) آموختند.

در این سال‌ها خصوصاَ در روزهای کرونایی وقتی وارد بیمارستان‌ها، مراکز درمانی و حتی مراکز واکسیناسیون می‌شوی حضور بی‌ادعا نیروهای سپاه قدس گیلان و بسیجی نمایان است.

مردان بی‌ادعای سپاه قدس گیلان و بسیج نیز از همان روزهای ابتدای پای کار آمده و با دستور فرمانده‌کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی تمام امکانات و تجهیزات خود را در اختیار ستاد مقابله با کرونا در استان‌ها قرار دادند.

سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با دستور فرمانده معظم کل قوا، طرح‌های مختلفی را در راستای کنترل و ریشه‌کن کردن کرونا در کشور اعلام کرده که یکی از این طرح‌ها طرح شهید حاج قاسم سلیمانی در غالب غربالگری و اعمال واکسیناسیون بوده است.

استان گیلان به دلیل وجود کمبود در زیرساخت‌های بهداشت و درمان، از اولین استان‌های درگیر با کرونا در کشور بوده و به همین دلیل از همان ابتدا سپاه قدس گیلان با تمام قوا و امکانات پای کار آمده و در کنار دانشگاه علوم پزشکی گیلان نقش مهمی در کنترل این ویروس منحوس داشته است.

اجرای واکسیناسیون در غالب طرح شهید حاج قاسم سلیمانی آخرین نمونه همراهی سپاه قدس گیلان با کادر درمان بوده که به بهترین نحو ممکن در گیلان در حال اجرا است به طوری طبق اعلام سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، سپاه قدس گیلان در اجرای طرح غربالگری شهید حاج قاسم سلیمانی رتبه اول کشور را کسب کرد که این امر نشان دهنده کمک و همراهی این نهاد در کنترل کرونا است.

یادم است وقتی برای تهیه گزارش از روند اجرای واکسیناسیون در گیلان به یکی از مراکز درمانی استان رفتم بسیجی‌ها و پاسداران بسیاری را دیدم که بدون توجه به درجه و جایگاه سازمانی خود، تمام فکر و دغدغه‌شان کمک و حل مشکل مردم و کنترل و مهار هر چه سریع‌تر این ویروس و بازگشت به شرایط عادی بوده است تا نمایش درجه و جایگاهشان و برایشان  فرقی ندارد در انجام فرآیند واکسیناسیون کمک کرده و یا کف بیمارستان و یا آن مرکز درمانی را تمیز کنند.

در حین تهیه گزارش از روند واکسیناسیون کرونا در گیلان بودم که یکی از مراجعه کنندگان به سمت من آمد تا نکته‌ای را به من بگوید، راستش خود را برای شنیدن انتقادات او از کندی در روند واکسیناسیون آماده کرده بودم ولی گفت: «از روزی که سپاه قدس گیلان و بسیجیان وارد کارزار اجرای واکسیناسیون در گیلان شدند سرعت اجرا بسیار بیشتر شده است».

یکی دیگر از افراد می‌گوید، بگذار رسانه‌های معاند هرچه دلشان می‌خواهد درباره سپاه بگویند مهم ما مردم هستیم که شاهد کمک و همراهی بسیجیان در رزمایش مواسات، طرح غربالگری شهید حاج قاسم سلیمانی و واکسیناسیون کرونا بودیم.

در حین گفت‌‌وگو با مردم، چشمم به فرمانده سپاه قدس گیلان خورد که در حال بازدید از این مرکز بود، برای مصاحبه به سمت او رفتم تا چند لحظه‌ای گزارشی از آخرین روند واکسیناسیون کرونا در گیلان از او دریافت کنم.

سپاه به طور شبانه ‌وزی آماده خدمت به مردم است

فرمانده سپاه قدس گیلان می‌گوید : «الحق و الانصاف کادر درمان در دوسال گذشته یاد دوران دفاع مقدس را زنده کرده و ما واقعا قدردان آنان هستیم».

سردار محمد عبدالله‌پور معتقد است؛ کمک مردم در اجرای طرح شهید سلیمانی روند درمان بیماری کرونا را سرعت می‌بخشد لذا از آنان انتظار دارد که در کنار کادر درمان، سپاه و بسیج به اجرای درست این طرح کمک کنند.

عمده نگرانی دانشگاه علوم پزشکی گیلان در اجرای طرح واکسیناسیون عدم وجود نیرو کافی است اما آن طور که فرمانده سپاه قدس گیلان می‌گوید با پیگیری‌های صورت گرفته هیچ گونه نگرانی بابت تأمین نیرو واکسیناسیون در گیلان وجود نداشته و نخواهد داشت و سپاه به طور شبانه ‌وزی آماده خدمت به مردم است.

به گفته دانشگاه علوم پزشکی گیلان، ۹۵۳ مرکز واکسیناسیون شامل هشت سایت خودرویی، سه مرکز شبانه‌روزی، ۹۴ سالن تجمیعی، ۱۶۸ مرکز خدمات جامع سلامت و همچنین ۶۸۳ خانه بهداشت در استان گیلان فعال هستند و به‌صورت مداوم و بی‌وقفه سند ملی واکسیناسیون را دنبال می‌کنند که بیش از ۶۰ پایگاه توسط سپاه قدس گیلان و با همراهی دانشگاه علوم پزشکی احداث شده ست.

 

استان گیلان بیش از دو میلیون و ۲۳۰ هزار نفر جمعیت بالای ۱۲ سال کاندیدای دریافت واکسن کرونا دارد که از این بین، بالغ‌بر یک‌میلیون و ۹۲۱ هزار نفر دز نخست و همچنین بالغ یک‌میلیون و ۲۷۳ هزار نفر نیز هر دو دز واکسن را دریافت کرده‌اند که معادل پوشش بیش از ۸۶ درصدی در دز نخست و بیش از ۵۷ درصدی در پوشش دز دوم است، البته ناگفته نماند که این میزان از واکسیناسیون با همراهی بیش از دو هزار بسیجی در سطح گیلان انجام شده است.

 

تسریع روند واکسیناسیون با حضور سپاه و بسیج

بنابر گفته‌های فرمانده سپاه قدس گیلان، حضور سپاه و بسیج موجب تسریع در روند واکسیناسیون شده و در این راستا ۶۰ پایگاه واکسیناسیون با همکاری دانشگاه علوم پزشکی گیلان و چندین پایگاه  توسط سپاه قدس در گیلان راه‌اندازی شده که نتیجه این همکاری و همراهی سپاه رتبه نخست استان گیلان در پوشش واکسیناسیون افراد بالای ۱۲ سال در کشور را به دست آورده است.

بنابر اعلام عبدالله پور، در گام پنجم طرح شهید سلیمانی، معاونت سلامت و دفاع‌زیستی سپاه قدس به ۱۰۰ مجموعه ۱۱ گانه خود دستور مقابله و ایجاد پایگاه واکسیناسیون را صادر کرده و فرآیند تزریق واکسن به بهترین نحو در حال انجام است؛ زیرا حق مردم گیلان معطلی در صف واکسیناسیون نیست.

یاران و هم‌رزمان حاج قاسم سلیمانی در سپاه قدس گیلان بیکار ننشسته و با حضور در منازل مردم و افرادی که هنوز واکسن کرونای خود را تزریق نکرده‌اند آنان‌ را ترغیب به تزریق واکسن می‌کنند تا از این‌‌ طریق باری را از دوش کادر درمان بردارند

 

 

ارسال نظرات