با حضور سردار زهرایی و دکتر مومنی ها صورت گرفت؛
آئین اهدای کمک های مومنانه به اقلیت های دینی «خاصه جامعه مسیحیان ارامنه» صبح امروز در سالن جلسات سازمان بسیج سازندگی برگزار شد.
کد خبر: ۹۴۰۷۵۸۰
|
۲۵ دی ۱۴۰۰ - ۱۱:۳۳

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج، آئین اهدای کمک های مومنانه به اقلیت های دینی «خاصه جامعه مسیحیان ارامنه» صبح امروز در سالن جلسات سازمان بسیج سازندگی برگزار شد.

اهدای کمک های مومنانه به اقلیت های دینی

برگزاری این آئین با حضور شارلی انویه نماینده مسیحیان آشوری و کلدانی در مجلس، سردار زهرایی مسئول سازمان بسیج سازندگی و محمد علی مومنی ها معاون بین الملل سازمان بسیج مستضعفین همراه بود.

این مرحله از کمک های مومنانه در راستای نهضت کمک های مومنانه بوده و در این مرحله به مدت دوازده ماه، ماهیانه  در چهارصد خانواده مستضعف از مسیحیان ارامنه بسته های نقدی کمک معیشتی توزیع خواهد شد.

سردار محمد زهرایی مسئول سازمان بسیج سازندگی طی سخنانی اظهار داشت:  روند تکاملی حاج قاسم سلیمانی به حکمت محض ختم شد.

وی با بیان این که حاج قاسم یک اسطوره ی در میدان و قابل لمس بود، ادامه داد: بعضی از کشور ها اسطوره سازی می کنند،اما ما اسطوره ی  واقعی یعنی حاج قاسم سلیمانی را دیده ایم.

مسئول بسیج سازندگی خاطرنشان کرد: حاج قاسم این رویه را از سال های دفاع مقدس شروع کرد و همین رویه در سوریه و عراق هم ادامه یافت.

سردار زهرایی مطرح کرد: در بحران هویت معنویتی که در دنیا است، حاج قاسم به دنیا معرفی شد. فصل مشترک همه‌ی انسان های آزاده انسانیت، آزاده بودن و خدمت رسانی است.

وی با بیان این که ما باید دست خدمت رسانی حاج قاسم را دنبال کنیم، تصریح کرد: حلقه های میانی واقعی جامعه بنیاد ها و موسساتی هستند که خالصانه به مردم کمک می کنند.

مسئول سازمان بسیج سازندگی گفت: نهضت کمک های مومنانه که سال گذشته به فرمان حضرت آقا راه افتاد، با بسته های معیشتی شروع شد و اکنون به مرحله ی "نهضت خدمت رسانی" رسیده است.

سردار زهرایی با اشاره به این که تا کنون ۹۵۰۰ زندانی را در این نهضت آزاد کرده ایم، افزود: ما یک امت واحده برای خدمت رسانی هستیم و هدف ما ترغیب و الگو سازی در راستای نهضت کمک های مومنانه است.

وی در پایان اضافه: امیدوارم که این حرکت منوط به جغرافیا و زمان محدود نشود و انشاالله یک کار نهضتی را دنبال کنیم.

انویه: جمهوری اسلامی ایران انسانیت در اولویت قرار گرفته است

شارلی انویه نماینده مسیحیان آشوری و کلدانی در مجلس هم در این مراسم طی سخنانی اظهار داشت: حاج قاسم سلیمانی هدیه ی ارزشمندی را به آشوریان سوری و عراقی داد و زندگی دوباره ای به آنها بخشید.

وی با بیان این که حاج قاسم برای جامعه ی مسیحیان به عنوان مظهر عدالت انسانی شناخته می شود، ادامه داد: حاج قاسم سلیمانی سایر ادیان توحیدی را با دید همسایه ی خود نگاه می کرد و این موضوع را برای جهانیان اثبات کرد که ایران همواره حامی مستضعفین است.

نماینده مسیحیان آشوری و کلدانی با تاکید بر این که  برای جمهوری اسلامی ایران انسانیت در اولویت قرار گرفته است،  گفت: حاج قاسم مردی بدون مرز بود و برای مظلومین جدای از مسلمان یا مسیحی بودنشان و یا ملیتشان خدمت می کرد.

وی با اشاره به این که دیدن واقعیت ها برای معاندین نظام یک سم کشنده است، خاطرنشان کرد: نان معاندین از جریاناتی در می آید که خلاف واقعیت ها را جلوه دهند. ما در کشوری زندگی می کنیم که کاملا حق و حقوق مان رعایت می شود.

به گفته انویه در سوریه گردانی مسیحی در اختیار و تحت فرماندهی حاج قاسم بوده اند، و فرماندهان این گردان به نقل از قاسم اذعان می دارند که کلیسا و مسجد برای ایشان هیچ فرقی نمی کرد.

نماینده مسیحیان آشوری و کلدانی در مجلس تصریح کرد: حاج قاسم هدایای ارزشمندی به جامعه ی مسیحیان جهان داد، چرا که همه می دانستیم که رژیم غاصب صهیونیستی و نظام تروریستی آمریکا نیتی شومی برای جمهوری اسلامی ایران داشتند، اما همیشه شکست خوردند و امیدوارم که این شکست ها درس بزرگی برای آینده شان باشد.

وی به رژیم صهیونیستی و نظام تروریستی آمریکا اشاره کرد و گفت: آن ها بویی  از انسانیت و از دین نبرده اند. اگر دین واقعی داشتند هیچوقت این جنایات را علیه کودکان، زنان و مردان مظلوم مرتکب نمی شدند.

انویه با بیان این که همیشه قدردان مسئولین جمهوری اسلامی و  سپاه پاسداران  هستیم که همواره حامی ما بودند، افزود: مسیحیان خودشان را شهروند درجه یک ایران می دانند و افتخار ماست که در راستای ولایتمداری همواره مقابل دشمنان خواهیم ایستاد.

نماینده مسیحیان آشوری و کلدانی در مجلس یادآور شد:جامعه آشوریان از بدو انقلاب همواره در همه‌ی میادین حضور داشته اند چرا که ما باید بتوانیم از حق و حقوق کشور خودمان دفاع کنیم.

وی مطرح کرد: قطعا نخواهیم گذاشت که نام و پرچم مقدس ایران خدشه دار شود. عزت و افتخار هر ایرانی به عزت، اقتدار، پرچم و نام ایران است.

ارسال نظرات