اکبریان به قابلیت‌ها و توانمندی‌های شهرستان سامان اشاره کرد و گفت: گردشگری یکی از مهمترین ظرفیت‌های این شهرستان است که در این رابطه زیرساخت‌های مناسبی ایجاد نشده است.
کد خبر: ۹۴۰۷۵۴۴
|
۲۵ دی ۱۴۰۰ - ۰۹:۱۳

به گزارش خبرگزاری بسیج از استان چهارمحال و بختیاری؛ فرماندار شهرستان سامان در نشست شورای اداری شهرستان سامان تصریح کرد: باید فضا برای بخش خصوصی بیشتر فراهم شود تا بتوان از امکانات خدادادی در این حوزه بیشتر استفاده کرد.

کمال اکبریان به ظرفیت‌های بخش کشاورزی نیز اشاره کرد و گفت: ۱۸ هزار هکتار سطح باغات شهرستان است که ۵۰ درصد آن به باغات بادام اختصاص دارد.

فرماندار شهرستان سامان با بیان اینکه این شهرستان قطب و خاستگاه اصلی بادام در کشور است، خاطر نشان کرد: ۲۷ درصد کل بادام کشور در این شهرستان تولید می‌شود که با راه اندازی شهرک تخصصی بادام ارزش افزوده آن نیز نصیب بهره‌برداران می‌شود و چرخه تولید بادام تا بسته‌بندی و صادرات در شهرستان انجام می‌گیرد.

اکبریان در ادامه یکی از چالش‌های شهرستان سامان را نبود برخی ادارات و دستگاه‌های دولتی دانست و اظهار داشت: هنوز برخی ادارات در این شهرستان مستقر نشده‌اند و این موضوع خدمات‌رسانی به مردم را با چالش مواجه می‌کند.

وی با بیان اینکه در بهداشت و درمان تحول مطلوبی در طول چند سال اخیر در شهرستان رخ داده است، تصریح کرد: این در حالی است که در بخش ورزش هنوز سالن ورزشی با جایگاه تماشاچی ایجاد نشده است.

فرماندار شهرستان سامان به سه طرح برای سفر رییس جمهور به این شهرستان اشاره کرد و گفت: اجرای شبکه فاضلاب روستاهای حاشیه زاینده‌رود، اجرای جاده حاشیه زاینده‌رود به طول ۵۵ کیلومتر و تکمیل اردوگاه دانش‌آموزی شهید چمران چمالی آموزش و پرورش از جمله این طرح‌هاست.

ارسال نظرات