آیت‌الله مدرسی گفت: نگرانی‌های مردم در زمینه تورم و گرانی‌ها هنوز بر طرف نشده است و همت بیش از پیش دولت را می‌طلبد.
کد خبر: ۹۴۰۷۵۰۰
|
۲۵ دی ۱۴۰۰ - ۰۶:۵۱

به گزارش خبرنگار خبگرزاری بسیج از یزد، آیت‌الله سید محمدکاظم مدرسی امام جمعه بخش مرکزی یزد در خطبه‌های این هفته نماز جمعه گفت: ما قبل از انقلاب سختی‌هایی را از سوی مستکبرین متحمل می‌شدیم، به طور نمونه در جنگ جهانی اول جمعیت ایران ۲۰ میلیون نفر بود که با قحطی ساختگی انگلیس‌ها جمعیت به ۱۲ میلیون نفر رسید. یعنی در حقیقت ۸ میلیون نفر به طور مستقیم و غیر مستیقم در پرتو قحطی ساختگی انگلیسی‌ها جان باختند.

وی افزود: کشور ما این چنین سختی‌هایی را متحمل شده است. قبل از انقلاب سند بردگی ما رابا جریان کاپیتولاسیون امضا کردند و تاریخ اسلامی و هویت ما را تغییر دادند و با انجام جشن‌های ۲۵۰۰ ساله ختم ارزش‌های اسلامی و انسانی را اعلام کردند.

امام جمعه بخش مرکزی یزد اظهار داشت: بعد از انقلاب هم مردم کشور ما سختی‌هایی را تحمل کردند، اما مهم این است که آن سختی‌ها همراه با ذلت بود و این سختی‌ها همراه با عزت و استقلال است. مشکلات طبیعی را هم باید با گذشت زمان، تلاش و درایت حل کنیم و در این مسیر مهم این است که نسبت به نظام اسلامی چه نگاهی داشته باشیم و چه جایگاهی را برای ارزش‌های آن قائل شویم.

مدرسی خاطرنشان کرد: فاصله بین خود مشکلات و حل مشکلات هم وجود دارد، اما همه باید امیدوار باشیم و مردم پیوسته در مسیر زندگی به تکلیف خود عمل کنند چراکه مسیر زندگی یک عامل برای امتحان بشر است و با دو بال توکل و صبر باید به سوی ارزش‌ها قدم برداشت.

وی با اشاره به بیانات رهبر انقلاب در جمع مردم قم و تأکید ایشان بر مسئله غیرت دینی عنوان کرد: در رابطه با بحث غیرت دینی و غیرت معقول امام صادق علیه‌السلام بیان می‌فرمایند: خداوند غیور است و هر غیوری را هم دوست دارد و به خاطر همین غیرتش فواحش را تحریم کرده است.

امام جمعه بخش مرکزی یزد با اشاره به چالش‌های دولت جدید در ماه‌های آغازین کار بیان کرد: در رابطه با کرونا دولت پرونده بسیار موفقی دارد، روزی که دولت را تحویل گرفتند ۷۰۰ خانواده در روز به دلیل کرونا عزادار می‌شدند و امروز این موضوع به ۲۰ تا ۳۰ خانواده در روز رسیده است و این موفقیت ارزشمندی بود که البته به برکت همت مردم در واکسیناسیون و سپس اقدامات حمایتی دولت رقم خورد.

مدرسی ادامه داد: در زمینه فشار‌های تحریمی و مشکلات آن هم واقعا دولت دارد تلاش و کار می‌کند و دو برنامه اساسی دارد: یکی خنثی‌سازی و دیگری رفع تحریم‌ها که در خنثی‌سازی تحریم‌ها حضور رئیس‌جمهور در این سفر‌های استانی که امروز هم در استان هرمزگان هستند بسیار تاثیرگذار است. رفع تحریم‌ها هم در پرتو مذاکره البته مذاکره مطلوب و عاقلانه در حال پیگیری است.

وی اضافه کرد:، اما مسئله سوم که کاهش ارزش پول ملی و افزایش تورم است همچنان مردم را نگران کرده است و نتوانسته‌اند بهبود این مسئله را برای خودشان لمس شده ببینند.

امام جمعه بخش مرکزی یزد تأکید کرد: باید در این زمینه نهاد‌های دولتی تلاش بیشتری را به کار گیرند، دستگاه‌های نظارتی هم با دقت بیشتر وارد شوند چرا که نگرانی مردم حل نشده و درجریان گوشت قرمز که نزدیک ۲۰ هزارتومان در طول هفته گذشته گران شده است.

مدرسی خاطرنشان کرد: گرانی شکر، آب، برق، گاز و امثال این‌ها وجود دارد و رئیس‌جمهور برای جلوگیری از گرانی تاکید دارد، اما وزرا باید نسبت به سخن رئیس جمهور در مدیریت بازار و کنترل گرانی التزام عملی داشته باشند، معنا ندارد که آب و برق و گاز گران شود و از آن طرف از کارخانه دار و تولید کننده توقع گرانی محصول را نداشته باشند.

وی تصریح کرد: معنا ندارد شکر دفعا سه هزار تومان افزایش قیمت پیدا کند و به شیرینی برای عده‌ای به صورت لاکچری در بیاید و همچنین صادرات گوشت قرمز و دام زنده را داریم و از سوی دیگر واردات گوشت را به صورت یخی و منجمد از کشور‌های مختلف از جمله برزیل را می‌بیینم که این موارد همخوانی مدیریتی ندارد و این‌ها نشان از یک مافیای قدرتمند اقتصادی است که در این زمینه‌ها باید به شکل عمیق، حساس و مداوم ورود پیدا کرد چرا که مردم دغدغه معیشت دارند.

مدرسی یادآور شد: البته ما می‌دانیم این دولت با توکلی که دارد و برنامه‌ریزی‌های لازم این تورم را که در آغاز تحویل دولت در ۷۰ سال گذشته بی‌سابقه بوده است و به فضل الهی رو به نزول است، با هدف تقویت رفاه مردم کاهش خواهد داد.

ارسال نظرات