خبرهای داغ:
خطیب نماز جمعه قم گفت: غیرت دینی همراه با عقلانیت و برخاسته از بصیرت است و بصیرت شعبه‌ای از عقلانیت است بنابراین غیرت دینی عامل نجات کشور و تبدیل تهدید به فرصت است.
کد خبر: ۹۴۰۷۴۷۰
|
۲۴ دی ۱۴۰۰ - ۱۸:۴۲

به گزارش خبرگزاری بسیج از قم، آیت الله سعیدی امام جمعه قم در خطبه اول نماز جمعه ضمن دعوت به تقوا گفت: بعضی در زمان جنگ از آن فرار می‌کنند و به این فکر نمیکنند که انسان فانی است و بالاخره مرگ او را در آغوش می‌گیرد و چه بهتر است در راه خدا و در جنگ با دشمنان خدا به شهادت برسد و از مزایای اخروی آن که خدا برشمرده بهره‌مند شود.

امام جمعه قم در خطبه دوم ضمن تسلیت سالروز وفات ام البنین (س) گفت: پدران و مادران شهدا از جگر گوشه هایشان به خاطر دین و اسلام گذشتند و خدا وعده داده پاداش فراوانی برایشان خواهد بود.

ایشان با اشاره به اجلاسیه جامعه مدرسین گفت:رسالت حوزه‌های علمیه دفاع از اسلام و آرمان‌های انقلاب اسلامی است و حوزه باید به بهترین نحو به آن عمل کند.

آیت الله سعیدی همچنین با اشاره به سالروز قیام ۱۹ دی گفت: در آن روز تاریخی مردم، طلاب و فضلای قم توهین به امام خمینی (ره) را برنتافتند و به حمایت از امام به خیابان ریختند و همین حرکت پایه گذار پیروزی انقلاب شد و در ۲۲ بهمن به نتیجه نهایی که پیروزی انقلاب بود رسید.

وی در ادامه با اشاره به فرمایشات رهبری در ارتباط تصویری با مردم قم گفت: دو کلید واژه در سخنان رهبری بسیار برجسته بود که آن عقلانیت و غیرت دینی بود که طبق گفته رهبری این دو کلمه در کنار هم کاربردی می‌شوند و تلاش دشمن این بوده که مشکلات انقلاب و ایران را بسیار بیشتر از وضع موجود نشان دهند که تنها راه مقابله با این هجمه افزایش تولید داخلی و بالا بردن وضع معیشت مردم است.

امام جمعه قم در ادامه با اشاره به رویکرد تحولی در قوه قضائیه نسبت به حقوق زندانیان و دستورالعملی که سازمان زندان‌ها در این رابطه صادر کرده است گفت: ما از این تریبون از قوه قضائیه برای پرداختن به حقوق زندانیان تشکر و بر رعایت بیشتر حقوق زندانیان و نظارت بر اجرای این دستورالعمل تأکید می‌کنیم.

وی همچنین به برگزاری دوازدهمین اجلاسیه جامعه مدرسین اشاره کرد و افزود: در این اجلاسیه رویکرد جامعه مدرسین حوزه علمیه قم نسبت به مسائل روز بیان شد که مهمترین آن‌ها دفاع از نظام اسلامی در برابر دشمنان تا پای جان، مخالفت با برخی از برخورد‌های منفعلانه روحانیت نسبت به سیاست و شعار جدایی دین از سیاست و لزوم توجه حوزه علمیه به کادرسازی برای نظام است.

آیت الله سعیدی با تأکید بر اینکه امروز در میان حوزویان باید شخصیت‌هایی را الگو قرار دهیم که از عقلانیت و غیرت دینی برخوردار باشند، گفت: برخی از حوزویان با برخورداری از بیت عظیم مرجعیت به جای عقلانیت دینی شعار جدایی دین از سیاست را سر می‌دهند و غیرت دینی و جوشش حوزویان را نشانه گرفته اند و با تحریف تاریخ حوزه به مردم آدرس غلط می‌دهند.

وی با بیان اینکه استعمار انگلیس و استکبار جهانی از روحانیت ضربه‌های سنگینی خورده است خاطرنشان کرد: امروز حوزه آگاه و بیدار است و صدای جدایی حوزه از سیاست صدای جنگ نرم دشمن و خواسته استعماری انگلیس خبیث است.

وی ادامه داد: برخی تلاش می‌کنند غیرت دینی را بی منطقی و خشونت بنامند، ولی حقیقت این است که غیرت دینی همراه با عقلانیت و برخاسته از بصیرت است و بصیرت شعبه‌ای از عقلانیت است بنابراین غیرت دینی عامل نجات کشور و تبدیل تهدید به فرصت است.

نماینده مردم قم در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به اینکه هر جا مشکلات فرهنگی، ابتذال، بی بندوباری و بی عفتی وجود دارد یا ناشی از بی غیرتی دینی یا ضعف عقلانیت و برنامه ریزی نکردن است، افزود: همه ما و شما در مقابل جنگ نرم دشمن باید با عقلانیت و غیرت با تمام ظرفیت و توان به صحنه بیاییم و چهره شهر خون، قیام، جهاد و اجتهاد را در تراز و شأن مردم ولایتمدار، انقلابی و با بصیرت قم باز آرایی کنیم.

انتهای پیام/

ارسال نظرات