خبرهای داغ:
نماینده مردم قزوین، آبیک و البرز در مجلس شورای اسلامی؛

استان، نیازمند پشتیبانی سازمان محیط زیست برای رفع فاجعه سایت محمدآباد است

محمدبیگی عنوان کرد: دیداری با رئیس سازمان حفاظت محیط زیست ایران داشتیم اما هنوز برنامه ویژه ای از سوی دولت برای رفع مشکلات زیست محیطی منطقه ارایه نشده و استان نیازمند پشتیبانی این سازمان است
کد خبر: ۹۴۰۷۴۴۰
|
۲۴ دی ۱۴۰۰ - ۱۵:۵۵

نماینده مردم قزوین، آبیک و البرز در مجلس شورای اسلامی؛

استان، نیازمند پشتیبانی سازمان محیط زیست برای رفع فاجعه سایت محمدآباد است

محمدبیگی عنوان کرد: دیداری با رئیس سازمان حفاظت محیط زیست ایران داشتیم اما هنوز برنامه ویژه ای از سوی دولت برای رفع مشکلات زیست محیطی منطقه ارایه نشده و استان نیازمند پشتیبانی این سازمان است.


قزوین_دکتر فاطمه محمدبیگی نماینده مردم قزوین، آبیک و البرز در مجلس شورای اسلامی در حاشیه بازدید از سایت پردازش پسماند محمدآباد به همراه تنی چند از مسوولان استان در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج بیان کرد: برپایی چنین سایتی با الگوی مهندسی زیست محیطی یک فرایند کم نظیر است که در کشور وجود دارد.

وی گفت: این سایت با تجمع انبوه زباله مواجه شده و در حالی که ظرفیت آن ۲۵۰ تن در روز است متاسفانه تا ۷۵۰ تن زباله در روز از آن بهره کشی می شود لذا سایت دچار تخریب و انباشت زباله شده که خارج از ظرفیت است.

نماینده مردم قزوین، آبیک و البرز در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: افزایش شدید شیرابه و متاسفانه برخی سومدیریت ها در چند سال اخیر و نیز واگذاری های نامناسب و جابجایی مدیریت این سایت در سازمان های مرتبط موجب شده امروز شاهد یک فاجعه زیست محیطی نامناسب و خطر زیست محیطی شویم که به لحاظ بیولوژیک بسیار مضر و هشدار دهنده است.

دکتر محمدبیگی عنوان کرد: برای حل این موضوع اعضای شورا اسلامی شهر، شهردار و مسوولان شهرداری و همچنین مسوولان استانی باید پای کار بیایند. آنچه مهم است این است که فعلا به صورت اورژانسی حداقل ۲۰ میلیارد تومان جهت بازآماد و به روز رسانی سایت نیاز است و پس از آن برای توسعه و تکمیل سایت حداقل اعتباری بالغ بر ۱۵۰ میلیارد تومان مورد نیاز است.

وی افزود: با توجه به اینکه علاوه بر شهر قزوین شهرهای دیگر استان نیز از ظرفیت این سایت بهره مند می شوند، لازم است که همه مسوولان استان برای بهبود وضعیت سایت آستین ها را بالا بزنند.همچنین سازمان حفاظت از محیط زیست کشور نیز برای موضوع پسماندهای استان قزوین که بخشی از دشت قزوین را شامل می شود چاره ای بیندیشد.

نماینده مردم قزوین، آبیک و البرز در مجلس شورای اسلامی در ادامه تصریح کرد: در همین راستا دیداری با رئیس سازمان حفاظت محیط زیست ایران داشتیم و موضوعات در این دیدار عنوان شد اما هنوز برنامه ویژه ای از سوی دولت برای رفع مشکلات زیست محیطی منطقه ارایه نشده و باید گفت که استان نیازمند پشتیبانی این سازمان است.

محمدبیگی گفت: آنچه که امروز قابل مشاهده و قابل لمس است، بیانگر یک فاجعه زیست محیطی است که هرچه سریعتر برای رفع آن باید فکری اساسی و کارشناسانه کرد.

انتهای پیام/۱۰۱۰

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار