معاون رئیس جمهور و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران گفت: امسال و سال آینده برای بکارگیری ١٧ هزار نفر از از خانواده شهدا و فرزندان جانبازان بالای ٧٠درصد در کل کشور ظرفیت‌سازی شده است.
کد خبر: ۹۴۰۷۳۷۶
|
۲۲ دی ۱۴۰۰ - ۱۸:۱۸

به گزارش خبرگزاری بسیج از لرستان، سید امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی عصر امروز در حاشیه دیدار با نماینده ولی فقیه در لرستان در جمع خبرنگاران عنوان کرد: مساله بیکاری یک مساله فراگیر ملی است و البته در برخی استانها مانند لرستان نرخ بیکاری بالاتر است که طبیعتا جامعه ایثار و شهادت نیز به طبع کلیت استان نرخ بیکاری بالاتری دارد.

وی افزود: دولت مردمی آیت‌الله رئیسی دو برنامه مهم را در دستور کار قرار داده است؛ یکی از آنها طرح جهش ملی مسکن و دیگر در حوزه اشتغال است که در شورای عالی اشتغال برای آن برنامه‌ریزی کرده است و در سطح استان‌ها نیز برنامه‌ریزی در حال انجام است.

معاون رئیس جمهور و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران گفت: برای کاهش درصدی از بیکاری ما برای ایثارگران وظیفه داریم و بقیه دستگاه‌ها هم وظایف خود را دارند.

وی خاطرنشان کرد: یک برنامه ۴ ساله با کمک بقیه دستگاه‌ها و با محوریت استانداری لرستان اجرا می‌کنیم تا بیکاری این گروه را کاهش دهیم. البته یک برنامه ویژه برای فرزندان شهدا و جانبازان بالای ٧٠ درصد در کل کشور داریم.

قاضی‌زاده هاشمی گفت: در کل کشور امسال و سال آینده برای بکارگیری ١٧ هزار نفر ظرفیت‌سازی شده است که یک آزمون به این منظور برگزار شده و دو آزمون دیگر هم برگزار خواهد شد.

وی یادآور شد: این برنامه مساله اشتغال  را کاملا حل نمی‌کند اما نرخ بیکاری را کاهش خواهد داد و در ۴ ساله دولت با این برنامه‌ها حتما نرخ بیماری کاهش چشمگیر خواهد داشت.

وی در خصوص تکمیل پروژه‌های ناتمام مربوط به بنیاد شهید نیز گفت: ماموریت ما خدمت به جامعه هدف است، مانند مرکز توانبخشی که ما وظیفه داریم آن را حتما تکمیل کنیم و خوشتبخانه در سفر رییس جمهور به استان منابع خوبی برای این کار در نظر گرفته شده است. ساماندهی گلزار شهدا نیز از جمله مأموریت‌های بنیاد شهید است که آن را در سال ۱۴٠۱ و ۱۴۰۲ در کل کشور از جمله لرستان به اتمام می‌رسانیم.

معاون رئیس جمهور و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران خاطرنشان کرد: برخی پروژه‌ها هستند که شرکت‌های وابسته به بنیاد شهید در آن سرمایه گذاری کرده‌ است؛ گروهی را مأمور به بررسی آنها کرده‌ایم تا برای تعیین تکلیف این پروژه‌ها تا آخر سال تصمیم بگیریم، برخی از این پروژه‌ها در بروجرد، خرم‌آباد و الیگودرز قرار دارند.

انتهای پیام/

ارسال نظرات