خبرهای داغ:
شاهرود_معاونت حوزه خدمات شهری، شهرداری شاهرود گفت: سگ‌های ولگرد در سطح شهر بدون آسیب، زنده گیری، عقیم سازی و رها سازی می‌شوند.
کد خبر: ۹۴۰۷۳۵۴
|
۲۳ دی ۱۴۰۰ - ۲۳:۱۱

سگ‌های ولگرد در شاهرود بدون آسیب، عقیم سازی و رها سازی می‌شوندبه گزارش خبرگزاری بسیج، پرسه زدن سگ‌های بی پناه در بیشتر شهرها، معضلی است که شهر شاهرود از آن مصون نمانده است، پرسه زنی و جمعیت بالای سگ‌های ولگرد در سطح شهر علاوه بر هراس شهروندان به یکی از دغدغه‌های شهرداری در راستای سلامت جسم و روح شهروندان تبدیل شده است.
با توجه به وجود روستا‌های متعدد با فاصله‌های بسیار کم از شهرستان، تعداد زیادی از این سگ‌ها به شهر کوچ کرده اند و در این میان، مردم خواستار جمع آوری اصولی آن‌ها شده اند تا در بلند مدت با ایجاد مراکز نگهداری و عقیم سازی، مردم نیز از گزند سگ‌ها در امان بمانند.
امیر عرب اسماعیلی با اشاره به اینکه شهرداری تا کنون اقداماتی را در راستای سامان دهی حیوانات بلاصاحب به ویژه سگ‌هایی که در شهر پرسه می‌زنند، انجام داده است، افزود: این اقدامات با انتخاب پیمانکار مناسب، مطابق با شیوه نامه و دستور العمل‌های ارسالی از سوی سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کل کشور انجام شده است.
او زنده گیری، عقیم سازی و در نهایت رها سازی را یکی از دستورات جدی و در اولویت شهرداری شاهرود برشمرد و تصریح کرد: در این راستا جلسات متعددی با دستگاه‌های عضو کارگروه جمعیت حیوانات ناقل بیماری به انسان و NGO‌های دارای مجوز، در سازمان حفاظت محیط زیست و فرمانداری ویژه شهرستان، برگزار شد که مصوبات خوبی به همراه داشته است.
معاونت خدمات شهری شهرداری زنده گیری، تزریق داروی بیهوشی، عقیم سازی توسط دامپزشک، نگهداری چند روزه بعد از جراحی، پلاک کوبی و در نهایت رها سازی را از جمله اقدامات شهرداری شاهرود در راستای سامان دهی سگ‌ها های بلاصاحب دانست و خاطر نشان کرد: مطابق با دستور شهردار شاهرود به دلیل مطالبات و حجم بالای تماس‌ها با سامانه ۱۳۷، احداث مرکزی با وسعت بیشتر برای نگهداری از این حیوان و عدم رها سازی آن را برای ایجاد حس امنیت و آرامش در دل شهروندان، صادر نمود که عملیات طراحی و ساخت آن توسط حوزه عمران در حال انجام است.
عرب اسماعیلی اظهار کرد: برای عملی شدن اقدامات بلند مدت و احداث مرکز مذکور، قرار بر این است تا اصلاحات مورد نیاز به صورت موقت در محل نگهداری انجام و با تامین اعتبار مورد نیاز، نسبت به ساخت آن مجموعه اقدام شود.

ارسال نظرات
پر بیننده ها