خبرهای داغ:
ملایر- مانع‌تراشی و سلیقه‌گری در بانک‌ها برای ارائه تسهیلات با وجود آمار بیکاری و هزینه‌های بالا برای راه‌اندازی یک شغل و سرمایه‌گذاری، موجب لنگ زدن پای اشتغال و بیکاری جوانان در شهرستان ملایر شده است.
کد خبر: ۹۴۰۷۲۵۴
|
۲۳ دی ۱۴۰۰ - ۱۲:۰۲

به گزارش خبرگزاری بسیج، در شهرستان ملایر با وجود آمار بیکاری و عدم اشتغال و هزینه‌های بالا برای راه‌اندازی یک شغل و سرمایه‌گذاری، بیکاری جوانان که یک پای ازدواج آنان نیز هست جولان می‌دهد و در این بین بانک‌ها با وجود مصوبات مختلف همچنان با قوانین سختگیرانه باعث عدم محقق شدن اشتغال در شهرستان می‌شوند.

مانع‌تراشی و سلیقه‌گری در بانک‌ها برای ارائه تسهیلات با وجود آمار بیکاری و عدم اشتغال و هزینه‌های بالا برای راه‌اندازی یک شغل و سرمایه‌گذاری، موجب لنگ زدن پای اشتغال و بیکاری جوانان در شهرستان ملایر شده است.

این در حالی است که ادارات و سازمان‌هایی که مسئولیت این بار سنگین یعنی اشتغال را بر عهده گرفته‌اند با مشکلات بانکی دست و پنجه نرم می‌کنند و عدم همکاری بانک‌ها موجب نارضایتی سرمایه‌گذاران،  تولیدکنندگان و متقاضیان راه‌اندازی شغل‌های خرد که از طرف نهادهایی همچون بسیج سازندگی و ... شده که برای دریافت وام اشتغال به بانک‌های عامل مراجعه می‌کنند؛ و هر بانک با اعمال سلیقه‌ای در راستای پرداخت وام مانع بزرگی را برای مشتریان ایجاد می‌کند.

به گفته یکی از متقاضیان دریافت وام، یک بانک فقط ضامن کارمند رسمی می‌خواهد، جای دیگر دو نفر ضامن و بانک دیگر چهار ضامن برای مثال برای یک وام ۱۰۰میلیونی درخواست می‌کند و این نابسامانی و سلیقه‌ای شدن باعث عدم پرداخت اعتبارات در شهری مانند ملایر و صرف‌نظر وام گیرنده برای اشتغال می‌شود و این دور باطل، بر بیکاری جوانان این شهرستان دامن زده است.

لازم است نهادهای حاکمیتی و نظارتی در رأس استانداری و قوه قضاییه و دادستانی در استان و فرمانداران و دادستانی شهرستان‌ها به جد ورود کرده و چاره‌ای برای این مشکل جوانان و سرمایه‌گذاران بیاندیشند چراکه این داستان به وام اشتغال ختم نمی‌شود و در پرداخت وام ازدواج هم به این نحو مانع تراشی می‌شود و بسیاری از جوانان در گرفتن وام ازدواج نیز به مشکل برمی‌خورند.

این در حالی است که یکی از دغدغه‌های مقام معظم رهبری ازدواج و اشتغال جوانان و همچنین معیشت مردم است و می‌طلبد مسئولین برای رفع مشکل اقشار مختلف مردم چاره اندیشی کنند تا حداقل بتوان گامی هر چند کوچک برای رفع مشکل اشتغال و ازدواج جوانان برداشت.

مهمترین نکته قابل تأمل این است که شعارهای سال از سوی مقام معظم رهبری در سال‌های اخیر حول محور اشتغال و تولید و معیشت مردم نامگذاری می‌شود و مسئولین باید فرمایشات ایشان را پیگیری و به نتیجه برسانند.

یادداشت از: شهرام ذبیحی

انتهای پیام/

ارسال نظرات