نویسنده کتاب «تور تورنتو»:

دغدغه‌های شهید قربانی خیلی به تفکرات جوانان امروز نزدیک است/ حس و حال خاص خانواده شهید در زمان ضبط مصاحبه‌ها

جعفری نویسنده کتاب تور تورنتو با اشاره به حس و حال خاص خانواده شهید قربانی در زمان مصاحبه، گفت: دغدغه‌های شهید قربانی خیلی به تفکرات جوانان امروز نزدیک است.
کد خبر: ۹۴۰۷۲۴۰
|
۲۳ دی ۱۴۰۰ - ۱۰:۴۶

به گزارش خبرنگار خبگرزاری بسیج از یزد، مراسم بزرگداشت شهید امیرحسین قربانی و ۱۷۵ شهید حادثه هواپیمای اوکراین با حضور والدین وی و مسئولان استان در محل سالن شهید منتظر قائم استانداری یزد برگزار و از کتاب تور تورنتو رونمایی شد.

محمد علی جعفری نویسنده جوان یزدی در خصوص چگونگی آغاز مسیر نویسندگی کتاب تور تورنتو، گفت: من چند سالی است که در زمینه نگارش کتاب در خصوص شهدا توفیق خدمت دارم و در این زمانی که پیشنهاد نوشتن کتاب زندگی نامه شهید قربانی به من شد، سخت مشغول انجام چندین کار بودم و اصلا وقت قبول کردن کار دیگر را نداشتم.

نویسنده کتاب تور تورنتو ادامه داد: استاد شایق با من تماس گرفتند و در خصوص شهید قربانی مطالبی را بیان کردند و پیشنهاد دادند که کتاب خاطرات این شهید را نگارش کنم، ولی چون خیلی در آن کار‌های زیادی داشتم سعی کردم تا استاد شایق را متقاعد کنم و این کار را انجام ندهم.

جعفری اضافه کرد: استاد شایق گفتند که این کار روزی شما بوده و توصیه کردند تا صحبتی با خانواده شهید داشته باشم که پس از اولین جلسه با این خانواده عزیز، حس کردم که وظیفه‌ام تا این کار انجام دهم.

این نویسنده یزدی، گفت: من کتاب‌های زیادی را در مورد شهدا نوشتم و سفر‌های زیادی برای جمع‌آوری اطلاعات در خصوص شهدای گرانقدر داشتم، ولی جنس این شهید و خانواده بزرگوارشان متفاوت‌تر از تجربه‌های دیگرم بود.

جعفری بیان کرد: من در این کار فضایی را مشاهده کردم که متفاوت بود که در جلسات اول دیگر نتوانستم کار را کنار بگذارم و حتی مصاحبه‌های ما همچون مصاحبه‌های مرسوم نبود و آنقدر فضای پدر و مادر شهید خاص بود که من نمی‌توانستم مدل معمولی مصاحبه بگیرم و با ترفند‌های مختلفی این مصاحبه‌ها را گرفتم تا تصویرگر شخصیت این شهید باشد.

نویسنده کتاب تور تورنتو در پایان، گفت: شهید قربانی از جوانان امروزی بود و دغدغه‌های او نیز خیلی به نسل جوان نزدیک است و مسئولان باید برای معرفی این شهید عزیز تلاش کنند.

ارسال نظرات