خبرهای داغ:
مسئول بسیج طلاب و روحانیون آذربایجان غربی، از برگزاری یادواره شهدای روحانی استان در اوایل اسفند ماه خبر داد.
کد خبر: ۹۴۰۷۲۱۴
|
۲۳ دی ۱۴۰۰ - ۰۹:۲۶

به گزارش خبرگزاری بسیج، حجت الاسلام سید هادی ابراهیمی امروز در نشستی با حجت الاسلام منصور امامی، مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان غربی که در دفتر این اداره کل برگزار شد، با تاکید بر لزوم استفاده از ظرفیت روحانیون استان و شهر گفت: رهبر انقلاب بر کار تشکیلاتی تاکید دارند و این امر جز با همراهی روحانیون و طلاب انقلابی میسر نخواهد شد.

وی با اعلام فعالیت ۳۵ پایگاه بسیج طلاب در آذربایجان غربی، ادامه داد: هدف بسیج طلاب استفاده از ظرفیت روحانیون و طلاب انقلابی و خوش فکر در هیئت‌های اندیشه‌ورز است.

مسئول بسیج طلاب و روحانیون آذربایجان غربی، از برگزاری یادواره شهدای روحانی استان در اوایل اسفند ماه خبر داد و افزود: اسفند اولین کنگره شهدای روحانی کشور در قم برگزار خواهد شد و همزمان با آن در آذربایجان غربی با سخنرانی اساتید کشوری برگزار خواهد شد.

وی با بیان اینکه آذربایجان غربی ۸۷ شهید روحانی دارد، گفت: همه ساله یادواره شهدای روحانی آذربایجان غربی برگزار شده است و برای سهولت این امر دبیرخانه دائمی یادواره شهدای روحانی در بسیج طلاب و روحانیون راه اندازی شده است.

حجت الاسلام ابراهیمی با بیان اینکه یکی از نادرترین اتفاقات عملیات کربلای ۵ وجود ۲۶ شهید روحانی از آذربایجان غربی است، اضافه کرد: در عملیات کربلای ۵، ۲۶ طلبه از آذربایجان غربی به شهادت رسیده‌اند که غالباً یا فرمانده دسته بودند و یا مسئولیت سلاح‌های تخصصی را بر عهده داشتند.

 

جلسات تبیین دستاوردهای انقلاب تشکیل شود

در ادامه این جلسه، حجت الاسلام منصور امامی با بیان اینکه باید از ظرفیت نیروهای جوان در پیشبرد اهداف انقلاب اسلامی استفاده شود، اظهار داشت: هدف اداره کل تبلیغات اسلامی آذربایجان غربی استفاده از روحانیون جوان، خوش فکر و انقلابی در جهت تبلیغ دین است و لذا در این راستا دوره‌های مهارت آموزشی و مهارت افزایی برای طلاب و روحانیون ارومیه برگزار شده است و بعد از اتمام دوره از بین افراد شرکت کننده به مساجد شهر جهت تبلیغ اعزام خواهند شد.

وی ادامه داد: هیئت علما در شهر ارومیه راه اندازی شده است و هر هفته برگزار می‌شود و هدف از آن هم افزایی و همدلی برای اتحاد و انسجام بیشتر و تأثیرگذاری فرهنگی و دینی در جامعه است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان غربی با بیان اینکه باید کمبودها و ضعف‌ها در عرصه‌های تبلیغ دینی و فرهنگی شناسایی و راه کار درست آن تبیین شود، افزود: طلاب به عنوان ریزه خواران امام زمان (عج) باید مورد حمایت قرار گیرند و طلاب از بدو ورود به حوزه علمیه با سبک انتقادی، دروس را یاد می‌گیرند و البته این مسئله مقدمه‌ای برای رسیدن به حق است.

وی اضافه کرد: در سطح شهر ارومیه جای جلسات تبیین دستاوردهای انقلاب اسلامی و مبانی ولایت فقیه خالی است باید علما به این امر اهتمام داشته باشند و لذا می‌توان از ظرفیت‌های روحانیون و علما در این زمینه استفاده کرد.

حجت الاسلام امامی در ادامه به لزوم شناخت جوانان از جریانات انقلاب اسلامی شهر ارومیه و آذربایجان غربی تاکید کرد و گفت: جوانان مخلص و وفادار به انقلاب اسلامی در بستر حوزه و دانشگاه تربیت شده‌اند اما با جریان‌ها و احزاب سیاسی شهر و استان آشنایی ندارند و لذا می‌توان با برگزاری نشست‌هایی از افراد سابقه دار در زمینه انقلابی‌گری در این زمینه استفاده و آن جلسات را ضبط و به نسل‌های آینده منتقل کرد.

ارسال نظرات