خبرهای داغ:
داداشی با اشاره به افزایش دما و ورزش بادهای گرم در روز پنجشنبه به ویژه در شرق استاننسبت به وقوع آتش سوزی در جنگلها و مراتع هشدار داد.
کد خبر: ۹۴۰۷۱۶۸
|
۲۲ دی ۱۴۰۰ - ۱۸:۴۳

افزایش دمای پنجشنبه در شرق گلستان/ امکان وقوع آتش سوزی در جنگل ها و مراتع

به گزارش خبرگزاری بسیج گلستان؛ نوربخش داداشی مدیر کل هواشناسی استان گلستان با اشاره به برگزاری نشست پیش آگاهی و کمیته بحران هواشناسی استان به ریاست معاون فنی اداره کل هواشناسی گلستان، اظهار کرد: در این جلسه تجزیه و تحلیل الگوها و نقشه های پیش یابی هواشناسی منجر به صدور هشدار زرد شماره ۳۱- ۱۴۰۰/۱۰/۲۲ شد.

وی با بیان اینکه شرح شرایط پیش بین شده به اداره کل مدیریت بحران و سایر دستگاه‌های خدمت رسان وجهت اطلاع رسان به عموم مردم و اقدامات لازم ارائه شده است، افزود: تقویت جریانات جنوبی و افزایش دما از فردا  پنجشنبه باعث افزایش دما و وزش باد گرم نسبتا شدید بویژه در شرق استان خواهد شد و تا  اواخر وقت همان روز ادامه خواهد داشت.

داداشی با تاکید بر اینکه با توجه به خروجی پیش بینی ها پتانسیل لازم برای وقوع آتش سوزی جنگل ها و مراتع در سطح استان به ویژه در منطقه شرق وجود دارد، ادامه داد: لازم است  اقدامات پیشگیرانه و تمهیدات لازم توسط دستگاه‌های اجرایی ذی‌ربط در این زمینه اندیشیده شود.

این مقام مسئول از نفوذ سامانه سرد و بارشی به استان از روز جمعه تا اواسط هفته آینده خبر داد و تصریح کرد: این سامانه باعث وزش باد نسبتا شدید، کاهش محسوس دما (۱۰ تا ۱۲ درجه سلسیوس)، بارندگی،در نواحی کوهستانی و سردسیر بارش برف و کولاک (به ویژه دوشنبه آتی)، پدیده مه غلیظ و یخبندان را به همراه خواهد داشت.

مدیر کل هواشناسی استان با بیان اینکه مخاطرات این سامانه بصورت  اختلال در تردد جاده ای، کاهش قابل ملاحظه دید و لغزندگی جاده ها بویژه در نواحی کوهستانی ظاهر خواهد شد، خاطرنشان کرد: لذا انجام اقدامات پیشگیرانه و تمهیدات لازم توسط دستگا ههای اجرایی ذیربط را ضروری می دانیم.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
پر بیننده ها