خبرهای داغ:
میرقاسم پور با بیان اینکه برای اعزام عتبات محدودیتی نداریم و فقط اعزام ها هوایی است، گفت: برای اعزام زائر به سوریه به لحاظ شرایط امنیتی و شرایط اسکان زائران در دمشق هم محدودیت وجود دارد.
کد خبر: ۹۴۰۷۱۶۶
|
۲۲ دی ۱۴۰۰ - ۱۸:۴۲

محدودیتی برای اعزام به عتبات وجود ندارد/ مشتاقان سوریه به دفاتر زیارتی گلستان مراجعه کنند

به گزارش خبرگزاری بسیج گلستان، سیدعلی میرقاسم پور مدیر حج و زیارت استان گلستان گفت: با همکاری سازمان حج و زیارت راه های بسته شده عتبات عالیات باز شده است.

وی با بیان اینکه برای اعزام عتبات محدودیتی نداریم و فقط اعزام ها هوایی است، افزود: برای اعزام زائر به سوریه به لحاظ شرایط امنیتی و شرایط اسکان زائران در دمشق هم محدودیت وجود دارد.

میرقاسم پور ادامه داد: از 12 دی ماه اعزام کاروان زائران به سوریه آغاز شد و از طریق ایستگاه پروازی امام(ره) انجام می شود.

این مقام مسئول پور اظهارداشت: زائران سوریه برای ثبت نام به 54 دفتر زیارتی یا سامانه زیارتی مراجعه کنند و مقدمات سفر از سوی دفاتر زیارتی فراهم خواهد شد.

مدیر حج و زیارت استان گلستان با بیان اینکه هفته ای 150 نفر در کشور به سوریه اعزام می شوند، تصریح کرد: متقاضی برای اعزام زائر به سوریه وجود دارد  ولی برای ایام منتهی به ایام نوروز متقاضی داریم که از طریق یکی از دفاتر زیارتی تهران اعزام می شوند.

وی بیان کرد: در حال حاضر هزینه اعزام زائران به سوریه برای هر نفر 10 میلیون و 500 میلیون تومان است و به دلیل استقبال کم در استان و کمبود زائر و عدم تامین ایرلاین مناسب در استان نتوانستیم ایستگاه پروازی در گرگان ایجاد کنیم و اعزام زائر از طریق فرودگاه بین المللی گرگان انجام نمی شود.

میرقاسم پور تأکید کرد: در حال حاضر در هر 10 روز یک بار یک گروه 50 نفره از طریق فرودگاه امام خمینی (ره) به عتبات اعزام می شوند و تا کنون سه گروه 45 نفره اعزام شدند و گروه بعدی 25 دی ماه اعزام می شوند.

مدیر حج و زیارت گلستان، هزینه عتبات را 8 میلیون و 500 هزار تومان اعلام کرد و گفت: داشتن گذرنامه با 6 ماه اعتبار، تست PCR  و دریافت دو دوز واکسن کرونا از شرایط اعزام متقاضیان به عتبات است همچنین هزینه عوارض خروج و تست PCR بر عهده زائر است.

وی خاطرنشان کرد: برنامه بعدی حج و زیارت اعزام زائر به عتبات در 13 رجب ولادت امیرالمومنین حضرت علی(ع) است که هم  پرواز دو سر هوایی( رفت و برگشت هوایی) و یک کاروان رفت هوایی و برگشت زمینی را خواهیم داشت.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
پر بیننده ها