عملیاتی شدن ۱۱۶۴ شغل توسط سپاه لرستان

فرمانده سپاه حضرت ابوالفضل (ع) لرستان با بیان اینکه در بخش کمک‌های مومنانه تاکنون ۳۱۸ هزار بسته معیشتی توزیع شده، گفت: تاکنون ۱۰ هزار کارت هدیه اهدا و یک میلیون و ۴۰۰ هزار طعام گرم بین نیازمندان پخش شده است.
کد خبر: ۹۴۰۷۱۴۶
|
۲۱ دی ۱۴۰۰ - ۱۷:۱۹

به گزارش خبرگزاری بسیج از لرستان، سردار مرتضی کشکولی امروز در آیین افتتاح ۵۰۰ واحد و کلنگ‌زنی ۳۰۰ واحد مسکونی برای مددجویان کمیته امداد لرستان، اظهار کرد: سپاه پاسداران اگرچه نقش اصلی در محرومیت‌زدایی نداشته و مختص نهادهای حمایتی است اما وظیفه سپاه کمک‌کار بودن دستگاه‌های مختلف است. 

وی با اشاره به شناسایی ۱۰ دهستان محروم در لرستان، خاطرنشان کرد: چهار و نیم میلیارد تومان از سپاه برای محرومیت‌زدایی این دهستان‌ها تحویل گرفته شد، با این وجود ۱۲۰ میلیارد تومان با منابع داخلی و کمک دستگاه‌ها هزینه شد و این یعنی حدود ۳۰ برابر کار کرده‌ایم، به‌گونه‌ای که برخی دهستان‌ها با ضریب محرومیت ۹ را به دهستانی با ضریب ۴ تبدیل کرده‌ایم.

فرمانده سپاه حضرت به ساخت ۱۱۰ خانه در سیل ۹۸ اشاره و تصریح کرد: هر خانه‌ای که ساخته شد، کالایی نیز به اقتضای درخواست خانوار اهدا شد.

کشکولی با بیان اینکه ۲۵۴۵ گروه جهادی در عرصه‌های مختلف در فعالیت دارند، افزود: همه پایگاه‌های موقت موظف هستند که گروه جهادی داشته باشند.

وی ادامه داد: در سال گذشته، ۲۹۵ شغل پایدار با ۴ میلیارد و ۶۵۰ میلیون تومان در صنایع تبدیلی، دامداری، زنبورداری و .... توسط سپاه لرستان ایجاد شد، امسال نیز تاکنون ۱۱۶۴ شغل با ۴۳ میلیارد تومان عملیاتی شده، ضمن اینکه ۵۹ میلیارد در احداث و تکمیل و محرومیت در زمینه محرومیت‌زدایی تاکنون هزینه شده است.

فرمانده سپاه لرستان با بیان اینکه در بخش کمک‌های مومنانه تاکنون ۳۱۸ هزار بسته معیشتی توزیع شده، گفت: تاکنون ۱۰ هزار کارت هدیه اهدا و یک میلیون و ۴۰۰ هزار طعام گرم بین نیازمندان پخش شده است.

کشکولی با اشاره به اهدای ۸۰۶ پک کامل جهیزیه، گفت: ۶۵۰ زندانی جرائم غیرعمد طی چند سال اخیر توسط سپاه آزاد شده است.

وی با بیان اینکه ۱۸۱ میلیارد تومان طی دو سال کمک مومنانه توسط سپاه توزیع شده است، افزود: در جهت جهش تولید نیز اقداماتی انجام شده ، از ۱۳ هزار تعهد کانال آب‌بر ۲۱ هزار متر را انجام داده‌ایم، به جز سیل تا امروز ۴۰۹ میلیارد تومان در راستای محرومیت‌زدایی کار شده است.

فرمانده سپاه حضرت ابوالفضل(ع) لرستان از وجود ۴۴۱ طرح آماده افتتاح در استان خبر و ادامه داد: ایجاد ۲۲ کیلومتر کانال آب‌بر، تحویل ۴ منبع آب شرب، ساخت ۷ مدرسه و ۱۸ سالن ورزشی و ساخت ۱۱۳ طرح خانه بهداشت و غسال‌خانه و ... از جمله این طرح‌ها است.

انتهای پیام/

ارسال نظرات