مدیرکل تامین مسکن و امور مهندسی ساختمان کمیته امداد گفت: یکی از اهداف بلند مدت ما تامین ۳۵۰ تا ۳۶۰ هزار مسکن شهری و روستایی است که از این میزان ۲۴۰ هزار مسکن شهری و ۱۲۰ هزار مسکن روستایی است.
کد خبر: ۹۴۰۷۱۴۳
|
۲۱ دی ۱۴۰۰ - ۱۶:۱۵

به گزارش خبرگزاری بسیج از لرستان، محمود توکلی امروز در جمع خبرنگاران اظهار کرد: کمیته امداد بر اساس برنامه‌های میان مدت و بلند مدت در حوزه مسکن و ساختمان هدف‌گذاری‌ها را برای رفع مشکل مسکن مددجویان انجام داده است.

وی افزود:  یکی از اهداف بلند مدت ما تامین ۳۵۰ تا ۳۶۰ هزار مسکن شهری و روستایی است که  از این میزان ۲۴۰ هزار مسکن شهری و ۱۲۰ هزار مسکن روستایی است.

مدیرکل تامین مسکن و امور مهندسی ساختمان کمیته امداد با بیان اینکه این اقدام در بستر قانون جهش تولید مسکن در دولت سیزدهم مبنای کار قرار گرفته‌است، عنوان کرد: هدف ما این است که از امکانات و شرایطی که دولت فراهم کرده استفاده حداکثری را داشته باشیم، از طرفی طبق سیاست‌های کمیته امداد به دنبال جمع آوری کمک‌های خیرین و مشارکت های مردمی هستیم.

توکلی  با بیان اینکه ما در قالب طرح‌های مختلف کار را جلو برده‌ایم، افزود: یکی از طرح‌های هم افزایی مشارکت با سپاه سرافراز است که امروز ۵۰۰ واحد را افتتاح می‌کنیم.

وی بیان کرد:  در گام دوم نیز ۳۰۰ واحد را در دستور کار داریم که مقدمات آن شروع و همین روزها عملیات اجرایی ساخت این واحدها آغاز می‌شود.

به گفته مدیر کل تامین مسکن و امور مهندسی ساختمان کمیته امداد، این واحدها در قالب بسته پنج هزار واحدی با بسیج سازندگی است، اما قرار است تعداد واحدها را در استان به  ۴۰ تا ۵۰ هزار افزایش دهیم.

توکلی بیان داشت: هدف ما این است که طی ۲ سال دو هزار واحد را برای مددجویان آماده کنیم، برای تحقق این امر نیازمند ورود خیران هستیم.

وی با اشاره به اینکه سعی شده عمده آورده مددجویان در قالب تسهیلات بانکی باشد، گفت: علت این امر هم دخیل کردن  مددجویان در امر ساخت به منظور احساس تعلق است، زیرا در نهایت مالکیت  این واحدها  متعلق به مددجویان است.

انتهای پیام/

ارسال نظرات