خبرهای داغ:
فرمانده انتظامی خوزستان:

کاهش جرایم در ناجا در دستور کار است

فرمانده انتظامی خوزستان گفت: نیروی انتظامی در ابعاد مختلف در حال خدمت رسانی به مردم است که تنوع ماموریت‌های ناجا نشان دهنده اهمیت، حساسیت و گسترگی وظایف این نیرو است.
کد خبر: ۹۴۰۷۱۱۳
|
۲۲ دی ۱۴۰۰ - ۱۳:۴۱

سردار سرتیپ دوم سید محمد صالحی روز چهارشنبه در کارگاه علمی کاربردی استانی مدیریت پیشگیری از وقوع جرایم شایع و آسیب‌های نوپدید در نیروهای مسلح خوزستان در سرسرای همایش‌های بین المللی آب و برق خوزستان در اهواز بیان کرد: نیروی انتظامی یکی از ستون‌های اصلی تامین امنیت در کشور است.

وی با بیان اینکه اقدام های پیشگیرانه برای کاهش جرایم در ناجا در دستور کار است گفت: تشکیل شورای صیانت، انجام نظارت محسوس ونامحسوس، ریشه یابی دلایل و شناسایی بسترهای وقوع جرایم ، تلاش برای حذف بسترها، تقویت مبانی اعتقادی، برگزاری کلاس‌های آگاه سازی بر اساس نیازسنجی‌های سازمانی و همچنین برخورد انتظامی و سازمانی و جا به جایی افراد از نقاط و محیط‌های آلوده کاری، اقدام ناجا برای پیشگیری از وقوع جرم است.

وی ارتقای پیش از پیش سلامت در کارکنان ناجا را از جمله هدف‌گذاری این نیرو دانست و ادامه داد:راهکارهای علمی برای کاهش جرایم در نیروی انتظامی در دستور کار است تا جرایم و تخلفات پلیس در ماموریت ها و انجام وظایف به حداقل ممکن کاهش یابد.

سردار صالحی گفت: کارکنان نیروی انتظامی تامین کنندگان امنیت در کشور هستند که به عنوان مجاهدان در راه خدا، با به خطر انداختن جان خود تامین امنیت را به عهده دارند.

وی گفت: پلیس همواره با تعامل با مردم در تقابل با قانون شکنان، بزهکاران و هنجارشکنان است و به همین دلیل بستر وقوع جرم در این نیرو فراهم است که خوشبختانه با وجود این بستر فسادخیر، نیروی انظامی از سلامت اداری قابل قبولی برخوردار است.

فرمانده انتظامی خوزستان ادامه داد: هیچ سازمان و نهادی از آسیب در امان نیست و کارکنان نیروی انتظامی هم از این قاعده کلی مستثنی نیستند به همین دلیل مراقبت ها در ناجا برای جلوگیری از وقوع جرم کارکنان با جدیت پیگیری می‌شود.

این همایش که آیین آغازین آن با حضور فرماندهان یگان‌های مختلف نظامی و انتظامی خوزستان و همچنین برخی مسوولان قضایی کشوری و استانی روز چهارشنبه برگزار شد تا فردا پنجشنبه با برگزاری کارگروه‌های تخصصی مختلف با محوریت جرایم شایع و آسیب‌های نوپدید در نیروهای مسلح استان و راه‌های پیشگیری از این جرایم بر اساس مدل علمی ادامه می‌یابد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها