زنجان-مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان زنجان از افتتاح خانه هلال در کانون اصلاح و تربیت زندانها خبر داد و افزود: این مرکز با هدف ارتقای سطح آمادگی هموطنان در برابر حوادث و بلایا راه اندازی شد.
کد خبر: ۹۴۰۷۰۸۸
|
۲۲ دی ۱۴۰۰ - ۱۲:۲۴

به گزارش خبرگزاری بسیج زنجان؛ دکتر سید قاسم موسوی روز چهارشنبه در آیین افتتاح خانه هلال کانون اصلاح و تربیت زندانهای استان زنجان افزود: داوطلبان امدادگر هلال احمر در پایگاه های امداد و نجات 24 ساعته از تصادفات جاده ای با صحنه های دلخراش تا حوادث سیل و زلزله ای که فراگیر و همه را درگیر می کند مشغول به فعالیت هستند.

 

خانه هلال کانون اصلاح و تربیت زندانهای استان زنجان افتتاح شد

وی یادآوری کرد: از طریق خانه های هلال تعامل و ارتباط بیشتر با دستگاه های اجرایی برقرار می کنیم و در شرایط عادی جمعیت هلال احمر و سازمان زندان ها خیلی ارتباطی با هم نداشته باشند.

 

مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان زنجان گفت: راه اندازی خانه هلال در کانون اصلاح و تربیت اداره کل زندانهای استان موجب می شود تا ابعاد جدیدی از برنامه ها که در سطح کشور و استان برگزار می شود را عملیاتی کنیم.

 

موسوی ادامه داد: 2 هزار خانواده زندانیان جامعه هدفی به شمار می روند که می توانند در فضایی در از آموزش های هلال احمر بهره مند شوند و این خانواده ها نیز از برنامه های اولویت دار اداره کل زندانهاست.

 

وی اظهار داشت: نماینده ای از هلال احمر نیز می توانند در کنار اداره کل زندان ها با خانواده های زندانیان در ارتباط باشند و به لحاظ آموزش های همگانی، امدادی و حمایتی تا جایی که در توان جمعیت هلال احمر باشد با استفاده از ظرفیت خیرین در برنامه های حمایتی و معیشتی نیز کمک کار این خانواده ها باشیم.

 

مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان زنجان گفت: هدف اصلی ما ارتقای سطح آمادگی خانواده ها در برابر حوادث و بلایاست و ما اصول هفتگانه نهضت صلیب سرخ و هلال احمر را عملیاتی می کنیم.

 

موسوی تاکید کرد: با راه اندازی خانه هلال در کانون اصلاح و تربیت اداره کل زندان ها تعداد این خانه ها در سطح استان زنجان به 215 باب می رسد که از طریق این مراکز آموزش های هلال احمر را توسعه می دهیم.

 

 

انگیزه هلال احمری ها، انگیزه انسانیت است

 

مدیر کل زندان های استان زنجان با بیان اینکه آماده انعقاد تفاهم نامه با هلال احمر هستیم، گفت: آماده تعامل هستیم و جامعه هدف ما به جمعیت هلال احمر، شهرداری، استانداری و دیگر دستگاه های اجرایی ارتباط دارد.

 

حجت الاسلام حسین بنیادی افزود: فعالیت هلال احمری های یکی از مشاغل سخت، کار دلی و قلبی است که در حوادث و بلایا همواره همراه آسیب دیدگان ناشی از حوادث هستند.

مدیر کل زندان های استان زنجان گفت: انگیزه هلال احمری ها انگیزه انسانیت است و این مجموعه از گذشته خدماتی به زندانها داشته است.

 

حجت الاسلام حسین بنیادی ادامه داد: ما عضو شورای قضائیی استان هستیم و سازمان زندان ها و این اداره کل مجموعه ای مستقل زیر نظر قوه قضائیه است.

 

وی یادآوری کرد: در استان زنجان یک زندان مرکزی برای جرائم عمومی، بند نسوان، کارگاه حرفه آموزی و مرکز اکانون اصلاح و تربیت برای زندانیان زیر 18 سال داریم.

 

مدیر کل زندان های استان زنجان گفت: در شهرستان ابهر یک زندان و خدابنده نیز یک بازداشتگاه داریم و بیشترین فعالیت امور زندان ها اقدامات تامینی و تربیتی است که باید امنیت را ایجاد کنیم.

 

حجت الاسلام بنیادی، مهمترین موضوع فعالیت زندان ها را اصلاح و تربیت بیان کرد و گفت: این 2 مقوله چرخه ای است که از ابتدایی شروع و انتهایی دارد.

 

وی اظهار داشت: ابتدای این چرخه از ورود به زندان آغاز و انتهای آن پس از آزادی از زندان است که همچنان در ارتباط هستیم و تسهیلات اشتغال پرداخت می شود تا بازگشت آنها به این مراکز کاهش یابد.

 

مدیر کل زندان های استان زنجان گفت: اگر زندانیان آزاد شده مدیریت نشوند دوباره امکان بازگشت مجدد آنها به زندان وجود دارد.

 

حجت الاسلام بنیادی خاطرنشان کرد: یکی از نگاه ها در سند تحول حرفه آموزی و اشتغال می باشد که در چرخه اصلاح و تربیت موضوع مهمی به شمار می رود و در استان فعالیت های قابل توجهی در این خصوص انجام شده که به صورت نشسته، کارگاهی و اعزام به کار بوده است.

 

وی ادامه داد: نزدیک به 80 درصد زندانیان محکوم واجد شرایط در اشتغال استان فعالیت دارند.

 

مدیر کل زندان های استان زنجان گفت: برنامه های زیادی در حوزه اصلاح و تربیت، فعالیت های قرآنی، مباحث آموزشی مهمی در زندان ها اجرا می شود لذا حرفه آموزی و اشتغال موضوعی بسیار مهم به شمار می رود.

 

حجت الاسلام بنیادی خاطرنشان کرد: امسال دارالتحفیظ در زندان مرکزی برای حفظ قرآن توسط زندانیان با کمک های خیرین راه اندازی شد که باقی الصالحات است.

 

ارسال نظرات