خبرهای داغ:
تبریز- نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای هسته‌ای، اظهارداشت: انرژی و فناوری صلح‌آمیز هسته‌ای حق همه ملت‌هاست.
کد خبر: ۹۴۰۷۰۱۶
|
۲۲ دی ۱۴۰۰ - ۰۹:۲۲

به گزارش خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، حجت الاسلام سیدمحمدعلی آل هاشم در دیدار رئیس سازمان انرژی اتمی کشور، ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای هسته‌ای، به حرمت سلاح هسته‌ای پایبندیم اما این به معنای چشم پوشی از بهره‌برداری صلح آمیز از انرژی هسته ای نیست.
 
وی افزود: طبق فرمایش رهبرانقلاب، باید ۲۰ هزارمگاوات ظرف بیست سال تولید می کردیم که در این زمینه غفلت شده است، این درحالی است که نیروگاه بوشهر صرفا هزارمگاوات به بهره‌برداری رسانده است.
حجت الاسلام آل هاشم اضافه کرد: اگر از قِبَل انرژی هسته‌ای به تولید انبوه برق برسیم، دیگر شاهد دعوای مازوت و سوخت‌های فسیلی برای تولید انرژی نخواهیم بود. و آلایندگی‌ها به حداقل خواهد رسید.
وی ادامه داد: سهم خوبی در آذربایجان و تبریز پیرامون فناوری هسته‌ای وجود دارد که می توان با برنامه‌ریزی منسجم از نعمات هسته‌ای در سطوح و بخش‌های مختلف صنعتی و کشاورزی بهره مند شد.
حجت الاسلام آل هاشم بیان کرد: گروه‌های فعال فیزیک در دانشگاه‌ها و مجتمع های پژوهشی و پرتودهی در آذربایجان‌شرقی و بناب یکی از ظرفیت‌های اصلی برای رشد و توسعه و افزایش بهره‌وری محسوب می شوند و باید برای توسعه این فعالیت ها همت شود.

ارسال نظرات