خبرهای داغ:
بیانیه تیپ ۸۲ حضرت صاحب الامر(عج) استان قزوین به مناسبت سالروز عملیات کربلای ۵؛

کربلای پنج اقتدار ایران و پایان توهم شیطانی صدام بود

تیپ۸۲ حضرت سپاه صاحب الامر(عج) استان قزوین در بیانیه‌ای با گرامیداشت سالروز عملیات غرورانگیز کربلای ۵ در سال ۱۳۶۵، آشکار شدن ضعف دشمن بعثی و حامیان آن در برابر اراده انقلابی و ایرانی را از ره آوردهای این عملیات دانست.
کد خبر: ۹۴۰۶۸۸۱
|
۲۱ دی ۱۴۰۰ - ۱۵:۴۷

قزوین_به گزارش خبرگزاری بسیج، تیپ۸۲ سپاه صاحب الامر(عج) استان قزوین به مناسبت فرا رسیدن سالروز عملیات کربلای ۵، طی بیانیه ای به شرح زیر عنوان کرد؛ عملیات کربلای ۵ که در بامداد ۱۹ دی‌ماه سال ۱۳۶۵ با حضور رزمندگان قزوینی در قالب سه گردان حضرت محمد رسول الله صلی الله علیه و آله وسلم به فرماندهی سردار شهید احمد اللهیاری، گردان حضرت امام رضا علیه السلام به فرماندهی سردار شهید محمدحسین اکبری رضایی و گردان یا زهرا سلام الله علیها به فرماندهی سردار زنده یاد مرحوم رحمت الله نبی رضوان خدا بر او باد شرکت داشتند.

 

با رمز مقدس یا زهرا (سلام الله علیها) در منطقه شلمچه و شرق بصره انجام شد، یکی از بزرگترین و شگفت‌انگیزترین عملیات‌های رزمندگان اسلام طی هشت سال دفاع مقدس به شمار می‌رود که پیامدهای آن باعث تحکیم تفوق و برتری فرزندان ملت ایران اسلامی بر لشکریان زبون بعثی شد.

 

در این عملیات خطوط و استحکامات دفاعی ارتشِ صدام که نفوذناپذیر قلمداد می‌شد با اراده پولادین رزمندگان دلاور اسلام فروریخت و با پیشروی آنان در شرق بصره، قابلیت‌ها و توانمندی‌های نظامیان بعثی با چالش جدی روبه رو شد؛ به گونه‌ای که کارشناسان نظامی جبهه حامی رژیم بعث عراق در جنگ تحمیلی، برای نخستین بار از پیروزی یک طرف جنگ بر طرف دیگر که در حقیقت پیروزی رزمندگان اسلام و ملت ایران بود، سخن به میان آوردند.

 

 بازتاب‌های رسانه‌ای این عملیات و تحلیل‌ها و تفسیرهای کارشناسان نظامی بین‌المللی به ویژه حامیان صدام بیانگر شکل‌گیری شرایط و وضعیتی نوین در صحنه جنگ تحمیلی است. در عملیات کربلای ۵، خطوط دفاعی الگوبرداری شده از خطوط موسوم به "ماریو" و "ماژیلو" ـ. که در جنگ جهانی دوم شهرت یافته بود ـ. برابر طرح‌ها و تاکتیک‌های پیچیده و کارآمد عملیاتی و رزمندگان سلحشور و سینه چاک حضرت امام خمینی (رحمه الله علیه) و انقلاب اسلامی تاب نیاورد و خود به نقطه ضعف و غفلت ارتش بعثی عراق تبدیل شد.

 

همانطور که رهبر فرزانه انقلاب در رهنمودهای خویش فرمودند: «شب‌های عملیات کربلای ۵، شب‌های قدر انقلاب بود و خاطره ماندگار خونین حسینی آن عملیات نباید فراموش شود و هر کس که آن را فراموش کند، نامش از اردوگاه انقلاب قلم خواهد خورد»، تصریح نموده و اعلام می‌کنیم. در این عملیات ماشین جنگی ارتش صدام فراتر از مقاطعِ دیگرِ جنگ تحمیلی به گِل نشست و این پیام برای جهانیان آشکار شد که هیچ قدرتی 

 

در این عملیات ماشین جنگی ارتش صدام فراتر از مقاطعِ دیگرِ جنگ تحمیلی به گِل نشست و این پیام برای جهانیان آشکار شد که هیچ قدرتی توان مقاومت و مصاف در برابر ایمان و اراده الهی و باورهای انقلابی و ایرانی را نخواهد داشت و محاسبات تئوریسین‌های نظامی و سیاسی دولت‌های غربی حامی ارتش متجاوز بعثی نیز، بر غلبه مسلّم رزمندگان اسلام بر لشکریان کفر صدامی دلالت داشت.

 

تیپ ۸۲ سپاه صاحب الامر(عج) استان قزوین در پایان با پاسداشت حماسه سترگ و ماندگار عملیات کربلای ۵ و گرامیداشت یاد و خاطره دلاورمردی‌ها و جانفشانی‌های شهیدان سرافراز و گرانقدر این عملیات افتخارآمیز؛ یادآوری و لزوم بازخوانی آرمان ها و اهداف مقدس شهدا و رزمندگان در هشت سال دفاع مقدس و سپس جبهه‌های دفاع از حرم اهل بیت (علیهم السلام) در سوریه و عراق را در تضمین امنیت و قدرت بازدارندگی کشور، مهم قلمداد و تاکید نموده تقابل راهبردی انقلاب اسلامی و ملت ایران با استکبار جهانی و نظام سلطه و صهیونیسم بین‌الملل که در شرایط خطیر و تاریخی کنونی که همراهی آشکار و خباثت‌گونه ارتجاع منطقه و آل سعود در جبهه کفر و الحاد را رقم زده است؛ در مرحله‌ای پیچیده‌تر قرار گرفته است و الزامات امنیت و سلامت کشور جدی‌تر از گذشته اقتضاء می‌کند آحاد ملت بصیر ایران اسلامی و نیروهای مسلح مقتدر و غیرتمند کشور، تحت منویات و رهنمودهای نافذ مقام معظم رهبری و فرماندهی کل قوا حضرت امام خامنه‌ای عزیز (مدظله العالی) با اتحاد و همدلی و حضور به موقع و به هنگام در صحنه‌های نیاز انقلاب اسلامی به ویژه در حال حاضر که جبهه دشمن فتنه‌آفرینی‌های مدرن و فریبنده را در دستور کار خود قرار داده است، تهدیدها و خطرهای فراروی پیشرفت و تعالی ایران اسلامی را خنثی و وحدت و اقتدار باشکوه ایرانیان بصیر و رشید را همچنان پرفروغ و بازدارنده حفظ کند.

 

روابط عمومی تیپ ۸۲ سپاه صاحب الامر(عج) استان قزوین

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار