مسئول دارالقرآن بسیج سپاه البرز:

مهلت ثبت‌نام مسابقات سراسری قرآن و عترت بسیج تمدید شد

مسئول دارالقرآن بسیج سپاه البرز گفت: مهلت ثبت‌نام در بیست‌وهشتمین دوره مسابقات سراسری قرآن و عترت بسیج تا پنجم بهمن‌ماه سال جاری تمدید شد.
کد خبر: ۹۴۰۶۸۱۳
|
۲۱ دی ۱۴۰۰ - ۱۲:۰۱

به گزارش خبرگزاری بسیج از کرج، علی گلدوست اظهار کرد: ثبت‌نام بیست‌وهشتمین دوره مسابقات سراسری قرآن و عترت بسیج از ابتدای دی‌ماه آغاز شده و قرار بود تا ۲۰ دی‌ماه به پایان برسد، اما به‌دلیل استقبال مخاطبان تا مهلت ثبت‌نام تا پنجم بهمن‌ماه سال جاری تمدید شد.

مهلت ثبت‌نام مسابقات سراسری قرآن و عترت بسیج تمدید شد

وی هدف از اجرای این مسابقه را ایجاد حرکتی قرآنی بین آحاد جامعه به‌ویژه تشکل‌های قرآنی، خانواده و جوانان و نوجوانان دانست و افزود: این مسابقات در چهار محور ایده‌های خلاقانه، مشارکت‌های گروهی(با محوریت سوره صف)، مشارکت فردی و مشارکت خانوادگی در دو رده سنی زیر ۱۶ سال و بالای ۱۶ سال در ۱۳ رشته برگزار می‌شود.

این مسئول بیان کرد: در بخش اول ایده‌های خلاقانه و نوآورانه توسط مؤسسات و پایگاه‌های مقاومت بسیج به دبیرخانه مسابقه ارسال خواهد شد و ایده‌هایی که ملاک‌های بیشتری از حیث نوآورانه بودن، خلاقیت و غیره دارا باشد، توسط دارالقرآن مورد حمایت قرار می‌گیرد.

گلدوست گفت: بخش دوم مشارکت به‌صورت گروهی(گروه سه نفره) است که هر کدام از اعضای گروه در یک رشته مشخص شرکت دارند و در پایان آن، گروهی که امتیاز بالاتری را کسب کرده وارد مرحله بالاتر می‌شود؛ به این شکل که یک نفر از اعضای گروه سوره مبارکه «صف» را حفظ می‌کند، یک نفر از اعضای گروه ارائه پنج دقیقه‌ای از مفاهیم «خطبه متقین» نهج‌البلاغه را خواهد داشت(استند‌آپ قرآنی)، یک نفر دیگر از اعضای گروه یک عکس نوشته در موضوعات قرآنی و مفاهیم قرآنی آماده می‌کند و به‌صورت جمعی مفاهیم سوره صف از اعضای گروه سؤال خواهد شد؛ همچنین یک جمع‌خوانی آیات ۸ تا ۱۲ سوره صف را هم خواهند داشت.

مسئول دارالقرآن بسیج سپاه البرز تصریح کرد: بخش سوم مشارکت به‌صورت خانوادگی است که هر کدام از اعضای خانواده در یکی از رشته‌های مشخص‌شده شرکت می‌کنند و در پایان خانواده‌ای که امتیاز بالاتری را کسب کرده به مرحله بالاتر می‌رسد.

وی توضیح داد: اما بخش چهارم مشارکت فردی است که در رشته‌های حفظ آیات موضوعی عفاف و حجاب ویژه بانوان، مفاهیم سوره حجرات، صف و محمد از تفسیر نور حجت‌الاسلام قرائتی، در رشته‌های حفظ ۳ جزء، حفظ ۵ جزء، حفظ ۱۰ جزء، حفظ ۱۵ جزء و حفظ ۳۰ جزء از قرآن کریم، ترتیل‌خوانی و قرائت تحقیق و قرائت تقلیدی برگزار خواهد شد.

این مسئول گفت: علاقه‌مندان برای ثبت‌نام در این دوره از مسابقات به‌صورت حضوری به پایگاه‌ها، حوزه‌ها و نواحی مقاومت بسیج استان مراجعه و برای ثبت‌نام غیرحضوری نیز باید نام، نام‌خانوادگی و شهرستان محل سکونت را به سامانه ۶۶۰۰۰۲۶۴۳۴ ارسال کنند.

انتهای پیام/ف

ارسال نظرات
پر بیننده ها