حجت الاسلام کریمی تبار با بیان اینکه بحث تبلیغ، ارتباط با خدا، محور بودن و گشایش مساجد و توجه به فرهنگ نماز به‌عنوان یک دغدغه جدی باید در سطح جامعه مورد توجه قرار گیرد، گفت: فضاسازی عمومی برای تبیین ارزش های دینی ایجاد گردد.
کد خبر: ۹۴۰۶۷۶۵
|
۲۱ دی ۱۴۰۰ - ۰۸:۱۵

به گزارش خبرگزاری بسیج،نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام، در هشتاد و هفتیمن نشست شورای فرهنگ عمومی استان اظهار کرد: اگر مردم ایمان بیاورند و‌ تقوای الهی داشته باشند، برکات از آسمان و زمین بر آنها نازل می شود.

حجت الاسلام «الله نور کریمی تبار» افزود: اگر ارتباط ما با خدا مستحکم شود، خیلی از مشکلات در جامعه ما رفع خواهد شد، نماز  یکی از مهم ترین عوامل و راهکارهای موثر مقابله با آسیب های اجتماعی، پرداختن به بحث نماز و توسعه و ترویج این فریضه الهی است.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام یادآور شد: اولین رابطه انسان با خدا نماز است، نماز بازدارنده انسان از فحشا و منکرات است و توسعه نماز و ارتباط با خداوند متعال، موجب کاهش مشکلات و آسیب های اجتماعی می شود.

وی با اشاره به اینکه باید یک رویکرد جدید در بحث نماز و سرمایه گذاری در این حوزه داشته باشیم، یادآور شد: به واسطه شیوع کرونا، مدت بسیار طولانی است که مساجد تعطیل و یا نیمه تعطیل بوده است، شرایط جدید ما این اقتضا را دارد که مساجد گشایش یافته و  به سمت اقامه نماز جماعت در سطح مساجد حرکت کنیم.

امام جمعه ایلام یادآور شد: درب مساجد باید باز باشد و اذان در سه وعده از مناره های مساجد با صدایی متوسط که موجبات تزاحم نشود، پخش گردد، در یک شهر شیعه نشین  باید از تمام ماذنه هایی که داریم اذان در مساجد، تکایا  و حسینیه ها پخش شود.

حجت الاسلام کریمی تبار با تاکید بر ساماندهی ائمه جماعت در سطح ادارات و مساجد، گفت: به گونه ای برنامه ریزی شود که اقامه نماز جماعت در سه وعده در سطح مساجد شکل بگیرد، بنده خودم برای اقامه نماز صبح هر چه در توان داشته باشم دریغ نخواهم کرد.

امام جمعه ایلام یادآور شد: یکی از مسایلی که هم اکنون با آن مواجه هستیم، برگزاری مراسم ترحیم است، در مراسمات ترحیم در  سطح آرامستان های استان تراکم جمعیت بسیار بالاست و برخی در منازل حضور پیدا می کنند، می شود  فضای مساجد را در اختیار مراسمات ترحیم بگذاریم که جمعیت در مزارها و آرامستان ها به نوعی کنترل و مدیریت شود.

وی با بیان اینکه لازم است رنگ و بوی مراسمات ترحیم نیز  سمت و سوی معنوی داشته باشد، گفت: در این مراسمات یک سری مسایل مربوط به انقلاب است، بیان شود، طلاب و روحانیون طبیب هستند و باید  درمان درد را بگویند و روی مسایل سیاسی جامعه و حمایت‌های که از جریان انقلاب باید صورت بگیرد، توجه شود.

امام جمعه ایلام با اشاره به اینکه بحث تبلیغ در ارتباط با خدا به‌عنوان یک دغدغه جدی باید در سطح جامعه مورد توجه قرار گیرد، یادآور شد: باید برای تبیین و‌ روشنگری برای ترویج فرهنگ و ارزش‌های دینی  یک فضای عمومی ایجاد کنیم که مساجد رونق داشته باشند.

امام جمعه ایلام ابراز کرد: روحانیون، طلاب، اصحاب رسانه، صدا و سیما و فضای مجازی و تریبون داران یک فضاسازی مناسب برای محوری کردن مسجد و ارتباط با خدا داشته باشند و برای اجرای برنامه ها دستگاه ها همکاری لازم را داشته باشند.

حجت الاسلام کریمی تبار بیان کرد: شهرداری در بحث فضاسازی شهری و نصب پلاکارد و بنر خوب عمل می کند اما در حوزه تبیین و نهادینه کردن امور فرهنگی آنچنان که باید کار نشده است که لازم است که در این زمینه شهرداری وارد عمل شود.

امام جمعه ایلام گفت: رسانه های استان در ترویج فرهنگ ارزشی و دینی به خوبی عمل کرده اند و باید در ادامه، این فضا نیز تداوم داشته باشد.

ارسال نظرات