همایش بزرگ سیاسی نیروهای مسلح مستقر در استان بوشهر با حضور فرماندهان و جمعی از کارکنان این نیروها در حسینیه عاشقان ثارالله بوشهر برگزار شد.
کد خبر: ۹۴۰۶۶۴۹
|
۲۰ دی ۱۴۰۰ - ۱۵:۳۰

همایش بزرگ سیاسی نیروهای مسلح استان بوشهر برگزار شد

به گزارش خبرگزاری بسیج از بوشهر، نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران در این همایش گفت: یکی از ارکان موفق تمام نظام‌ها به ویژه در زمانی که قدرت‌های استکباری، گرگ صفت و بدون منطق در جهان حضور دارند نیروهای مسلح قوی و مقتدر است.

همایش بزرگ سیاسی نیروهای مسلح استان بوشهر برگزار شد

حجت الاسلام دکتر عبدالله حاجی صادقی در ادامه به سه ویژگی نیروهای مسلح در نظام اسلامی اشاره و اظهار کرد: نیروهای مسلح نظام اسلامی همواره از سه ویژگی برخوردار هستند که این ویژگی‌ها در نیروهای مسلح نظام‌های دیگر وجود ندارد.
وی تصریح کرد: نیروهای مسلح در نظام اسلامی فقط حافظ جغرافیای خاکی که البته این مسئله نیز مهم و افتخارآفرین است نیستند بلکه حافظان دین و مکتب نیز شناخته می‌شوند که در ادبیات قرآن، انسان‌هایی که از دین خدا دفاع می‌کنند «مجاهد» نامیده می‌شوند و از دیدگاه قرآن، مجاهد بر غیرمجاهد فضیلت دارد.
این مقام مسئول خاطرنشان کرد: ویژگی دوم نیروهای مسلح در نظام اسلامی این است که این نیروها در دفاع از دین خدا فقط عملیات نظامی انجام نمی‌دهند بلکه چند منظوره هستند و هر کجا که خطر وجود داشته باشد و این خطر از هر نوعی باشد در همان عرصه وارد می‌شوند، از دین خدا دفاع کرده و به مردم خدمت می‌کنند.
حجت الاسلام دکتر حاجی صادقی افزود: نیروهای مسلح در نظام اسلامی، با مردم پیوند دارند و در حوادث مختلف، اولین کسانی هستند که به کمک مردم می‌آیند.
وی اذعان کرد: ویژگی سوم نیروهای مسلح در نظام اسلامی این است که تحت ولایت الله قرار دارند و فرمانده آن‌ها ولی خدا و ولی فقیه است.
حجت الاسلام حاجی صادقی در بخش دیگری از سخنان خود به بیان چند نکته مهم خطاب به نیروهای مسلح پرداخت و گفت: همه ما لازم است شاکر نعمت خداوند باشیم که بر ما منت نهاد تا تحت فرمان او عمل کنیم و فرصت دفاع از انقلاب اسلامی را به ما عنایت کرد تا زمینه‌ساز زنده کردن اسلام ناب و نهضت ظهور باشیم.
وی افزود: انقلاب اسلامی از ابتدای پیروزی تاکنون فراز و نشیب‌های مختلفی داشته است اما هرگز توقف نداشته است و در دنیا کاری کرده است که امروز آمریکا نه تنها یگانه ابر قدرت نیست بلکه ابر قدرتی و قدرت او او را هم کسی قبول ندارد بنابراین بر همه ما لازم است تا به عنوان شکر این نعمت بزرگ خداوند، حق آن را به خوبی ادا کنیم.
دکتر حاجی صادقی یادآور شد: دومین نکته‌ای که لازم است نیروهای مسلح به آن توجه داشته باشند این است که ببینند این نعمت بزرگ از کجا آمده است و همواره این قدرت و اقتدار را نه از جانب خود بلکه از جانب خداوند متعال ببینند و از او بخواهند تا همواره در این راه ثابت قدم بمانند و بی دین از دنیا نروند چرا که ما در طول تاریخ و در انقلاب اسلامی افرادی را داشتیم که مجاهد شدند اما بی دین از دنیا رفتند.
وی تصریح کرد: نعمتی که خداوند به نیروهای مسلح به عنوان مجاهد در راه خدا عنایت کرده است الزاماتی هم دارد که رعایت آن‌ها ضروری و مهم است.
حاجی صادقی تصریح کرد: امروز داشتن دیده‌بانی موفق برای نیروهای مسلح- به این معنی که دشمن را در همه چهره‌هایش به خوبی ببینند و اشتباه نکنند بسیار ضروری است و لازم است مواظب باشیم عملیات فریب دشمن ما را از عملیات‌های اصلی منحرف نکند.
وی در پایان یادآور شد: امروز لازم است نیروهای مسلح ما وارد جهاد تبیین شوند تا دشمن نتواند انقلاب اسلامی را منحرف کند که اولین گام در این مسیر، داشتن معنویت و بالا بردن آن در سطح جامعه است.
فرمانده سپاه امام صادق علیه السلام نیز در این همایش گفت: خدا را شاکریم که نیروهای مسلح مستقر در استان بوشهر همواره حافظ دستاوردهای انقلاب اسلامی با ویژگی‌های ایمان، تقوا، ولایت مدار، ولایت محور، شهادت طلب و دارای بصیرت انقلابی هستند و همواره با داشتن بینش سیاسی از انقلاب دفاع می‌کنند که این دفاع همچنان تداوم دارد.

همایش بزرگ سیاسی نیروهای مسلح استان بوشهر برگزار شد

سردار علی رزمجو افزود: نیروهای مسلح استان بوشهر بر مبنای تکلیف‌گرایی و خداباوری از دستاوردهای اساسی نظام اسلامی از جمله استقلال، آزادی و عینیت بخشیدن به اصل ولایت فقیه در کنار آب‌های نیلگون خلیج فارس در زمین، دریا و هوا دفاع می‌کنند.
انتهای پیام/

ارسال نظرات