خبرهای داغ:
مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه حضرت نبی اکرم(ص) گفت: حاج قاسم اعتقاد داشت اسلام ناب و انقلابی، حرکت زا است و می‌تواند جامعه را به جلو حرکت دهد و دست بیگانگان را از سر مسلمین کوتاه کند.
کد خبر: ۹۴۰۶۵۳۰
|
۱۹ دی ۱۴۰۰ - ۱۳:۳۹

به گزارش خبرگزاری بسیج از کرمانشاه، حجت الاسلام شمس الله جلیلیان  امروز یکشنبه در همایش ائمه جمعه و جماعات در راستای جهاد تبیین به بیان اهمیت جایگاه علما در آیات و روایات پرداخت و اظهار داشت: رسول خدا (ص) می فرماید با هر عالمی ننشینید مگر عالمی که شما را به پنج چیز از شک به یقین، از دشمنی به خیرخواهی، از تکبر به تواضع، از ریا به اخلاص و از علاقه به دنیا به بی اعتنایی از آن دعوت کند. 

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه حضرت نبی اکرم(ص) استان کرمانشاه افزود: امیرالمومنین(ع) نیز می فرمایند لغزش علما مانند شکستن کشتی است که خود غرق می شود و دیگران را هم با خود غرق می کند.

وی در ادامه با اشاره به ابعاد گسترده وجودی برخی افراد، خاطر نشان کرد: حاج قاسم سلیمانی از آن دسته افرادی است که شخصیتش آن چنان گسترده است که به سادگی قابل ترسیم نیست او مالک اشتر زمان بود و شناخت مالک اشتر کار ساده‌ای نیست.

وی ادامه داد: میزان تاثیرگذاری انسان‌ها تابعی از ابعاد و عمق وجودی آنها است گاهی تاثیر انسان ها در روستا یا شهرهاست و گاهی نیز بین المللی است و گاهی بالاتر از اینها در عرصه تاریخ تاثیرگذار هستند و حاج قاسم جزء آن هاست و اگر بخواهیم ابعاد شخصیتی حاج قاسم را بفهمیم این کلام نورانی  رهبر معظم انقلاب کفایت می‌کند که فرمود حاج قاسم را به عنوان یک فرد نگاه نکنید بلکه به عنوان یک مکتب به او نگاه کنید.

حجت‌الاسلام جلیلیان به عناصر شکل دهنده مکتب حاج قاسم اشاره کرد و گفت: یکی از عناصر شکل دهنده مکتب حاج قاسم ظرفیت و جامعیت اسلام انقلابی به عنوان یک مکتب پویا و حرکت زا در برابر گفتمان های لیبرالیستی و ناسیونالیستی است.

وی اذعان داشت: حاج قاسم اعتقاد داشت اسلام ناب و انقلابی، حرکت زا است و می‌تواند جامعه را به جلو حرکت دهد و دست بیگانگان را از سر مسلمین کوتاه کند.

حجت‌الاسلام جلیلیان خاطر نشان کرد: از برکات انقلاب این بود که اسلام واقعی را به دنیا معرفی کرد و حاج قاسم این مسئله را به خوبی درک کرده بود، او پرورش یافته مکتب امام و رهبر معظم انقلاب و پیرو اسلام ناب بود.

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه حضرت نبی اکرم(ص) استان کرمانشاه گفت: مانایی هویت اسلامی در کشورهای مسلمان از ارکان دکترین دفاعی و مکتبی حاج قاسم بود.

وی اظهار داشت: حاج قاسم از خیزش اسلامی به عنوان بستری مناسب برای ایجاد همبستگی جریان انقلابی به نحو شایسته استفاده کرد.

حجت‌الاسلام جلیلیان افزود: وجود انگیزه و روحیه مقاومت در بدنه جامعه اسلامی یکی از عوامل و عناصر شکل‌دهنده مکتب حاج قاسم است که دستاوردهای بسیاری برای جامعه اسلامی در پی داشته است.

وی خاطر نشان کرد: حاج قاسم در مقابل داعش در سوریه و عراق و همچنین ایستادگی حزب الله و فلسطینی ها از اکسیر ناب و روحیه‌ مقاومت به خوبی بهره مند شد و جبهه بزرگی را در برابر استکبار از عراق گرفته تا سوریه، لبنان، افغانستان، فلسطین و یمن تشکیل داد و دشمنان را وادار به عقب نشینی کرد.

حجت‌الاسلام جلیلیان بیان داشت: اصول دفاعی حاکم بر مکتب حاج قاسم برگرفته از کلام نورانی رسول خدا (ص) و امیرالمومنین (ع) است.

وی ادامه داد: یکی از حقایقی که در مسئله دفاعی مهم است فرانگری به امنیت است که مورد توجه عقلا و استراتژیست‌های دنیا قرار دارد و راهبردی است که مورد توجه رهبر معظم انقلاب بوده و بارها می فرمود به عقبه دشمن باید نگاه کرد.

وی افزود: انتقال مرزهای دفاعی و امنیتی به خارج از مرزها فرانگری به مسئله امنیت است.

وی حاج قاسم را شخصیتی ولایت‌مدار معرفی کرد و ادامه داد: تبیین نبرد نابرابر به نبرد نامتقارن یکی دیگر از کارهای حاج قاسم بود.

حجت‌الاسلام جلیلیان گفت: در جهاد تبیین قدرت ضربه اول را داریم به این معنا که این ظرفیت در توان ایران است و با تدبیر رهبری و همت حاج قاسم و نیروهای مسلح این مهم به جهانیان ثابت شد.

وی خاطر نشان کرد: امروز بومی‌سازی مقاومت انتقال فرهنگ جهاد و تفکر بسیجی و شهادت‌طلبی مهمترین چالش دشمن است و تقویت روحیه استکبارستیزی و عدم سازش با دشمنان از عناصر شکل دهنده مکتب حاج قاسم است که در خنثی سازی بسیاری از توطئه‌های دشمن اثرگذار بوده است.

حجت‌الاسلام جلیلیان عنوان کرد: همانگونه که رهبر معظم انقلاب فرمودند اخلاص در عمل، تواضع، ساده زیستی، شجاعت و تدبیر سبب شد حاج‌ قاسم تبدیل به مکتب شود.

وی بیان داشت: در زمان حیات حاج قاسم، خنثی سازی طرح خاورمیانه بزرگ، جلوگیری از سقوط و تجزیه سوریه و عراق، ساقط شدن حاکمیت اشرار داعشی، صیانت از حریم اهل بیت(ع)، حفظ و استحکام محور مقاومت و تامین امنیت کشور عزیزمان شکل گرفت.

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه حضرت نبی اکرم(ص) استان کرمانشاه گفت: حاج قاسم با شهادت پرچم شناخت ملت های جهان از نقش ایران در دفاع از کیان اسلامی را بالا برد و همبستگی بین مسلمانان ایجاد کرد، محور مقاومت را تقویت کرد و همچنین زمینه ساز خروج آمریکایی‌ها از منطقه شد.

وی در بخش دیگری از سخنانش با تاکید بر جهاد تبیین و اهتمام علما و ائمه جمعه و جماعات بر این مسئله، اظهار داشت: همانطور که رهبر معظم انقلاب در تاریخ ۵ مهرماه ۱۴۰۰ در جمع دانشجویان به مناسبت اربعین حسینی بر مسئله جهاد تبیین تاکید داشتند، این مهم باید از سوی همگان سرلوحه کارها قرار بگیرد.

حجت‌الاسلام جلیلیان خاطر نشان کرد: امروز دشمن بر یک جنگ ترکیبی تمرکز دارد که یک بعد آن جنگ اقتصادی است که به حمدالله با روی کار آمدن یک دولت انقلابی و حرکت به سمت جلو، دشمن در حال مایوس شدن است.

وی ادامه داد: البته از زمان ریاست جمهوری آقای هاشمی ما همچنان مشکلات داشتیم و متاسفانه تفکر غرب گرایی همواره وجود داشته است چنانچه در مذاکرات مواردی را که رهبر معظم انقلاب تذکر می‌دادند رعایت نمی شد و اکنون نیز نباید توقع داشته باشیم ۸ سال خرابکاری با هشت ماه اصلاح شود.

حجت‌الاسلام جلیلیان افزود: دولت سیزدهم از ابتدا تا کنون اقدامات شایسته ای را انجام داده است و گام‌های خوبی برداشته شده که در آینده نتیجه خواهد داد.

وی گفت: امروز دشمن به دنبال جنگ شناختی، رسانه‌ای و روانی با محوریت جریان تحریم و تحریف است که بسیار جنگ سختی است البته در جنگ اقتصادی دولت مردان به میدان آمدند و در مذاکرات به صورت شفاف حرف  رهبر معظم انقلاب و ریاست جمهوری را مد نظر دارند مثل گذشته نیست متنی را با کلی ابهام و تنها با لبخند بنویسند بلکه محکم بر اصول ایستاده‌اند و به خطوط قرمز  رهبر معظم انقلاب توجه دارند.

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه حضرت نبی اکرم(ص) استان کرمانشاه اظهار داشت: جنگ اقتصادی جنگ سنگینی است اما با کمک خداوند و تلاش تیم مذاکره‌کننده به موفقیت دست خواهیم یافت و دشمن را وادار به عقب‌نشینی خواهیم کرد.

وی افزود: علمای بزرگوار باید نسبت به بحث تحریف توجه داشته باشند و در مقابل این جنگ شناختی بایستند و با روشنگری و روایتگری صحیح اجازه ندهند دشمن پیش رود.

حجت الاسلام جلیلیان خاطر نشان کرد: همانطور که رهبر معظم انقلاب فرمودند جریان تحریف و تحریم رابطه پیوسته ای باهم دارند با شکست جریان تحریف جریان تحریم هم شکسته خواهد شد و این نیاز به جهاد تبیین دارد.

ارسال نظرات