مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل از تکذیب خبر ثبت ملی منطقه گردشگری جنگل های فندقلوی اردبیل به نام گیلان خبر داد و گفت: جنگل های فندقلو با امضای وزیر به نام استان اردبیل ثبت ملی شده است.
کد خبر: ۹۴۰۶۳۴۰
|
۱۹ دی ۱۴۰۰ - ۰۹:۴۸

خبر ثبت ملی

به گزارش خبرگزاری بسیج از اردبیل ، به نقل از میراث فرهنگی استان اردبیل، نادر فلاحی از تکذیب شیطنت رسانه ای اخیر در مورد ثبت ملی جنگل های فندقلو به نام گیلان خبرداد و اظهار داشت: هیچ استانی حق ندارد اراضی ملی استان دیگر را به نام خود ثبت کند و جغرافیایی هر استان محدود به خود هر استان است و اخبار منتشر شده در فضای مجازی و شبکه های اجتماعی در رابطه با ثبت ملی جنگل های فندقلو به نام استان دیگر کذب محض است.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل  با اشاره به اینکه رئیس اداره میراث فرهنگی و گردشگری شهرستان آستارا در یک اقدام عجیب و شیطنت آمیز طی مصاحبه ای اعلام کرده که جنگل های فندقلو را به نام استان گیلان  را به ثبت ملی رسانده‌اند گفت: از طریق مراجع قانونی و ذی ربط با این نوع شیطنت های رسانه ای کذب برخوردهای لازم و قاطع را خواهیم داشت.  

وی با بیان استان گیلان جنگل های حیران را به ثبت ملی رسانده است،گفت: با همکاری و پیگیری های مکرر جمعی از نمایندگان مجلس استان اردبیل ، جنگل های فندقلو با امضای شخص وزیر میراث فرهنگی و صنایع دستی کشور به ثبت ملی رسیده است که بزودی برای ابلاغ رسمی به استاندار اردبیل ارائه خواهد شد.  

فلاحی گفت: جنگل های حیران در امتداد جنگل های فندقلو قرار گرفته است و حد و مرز جغرافیایی استان گیلان و استان اردبیل هم در محدوده ای از جغرافیا مشخص است و هیچ استانی حق مداخل به مرزهای دیگر استان‌ها را ندارد.

ارسال نظرات