خبرهای داغ:
۵۷ زندانی با جرائم غیرعمد، بدهکاران و جرائم غیرخطرناک همزمان با دومین سالگرد شهادت سردار سلیمانی از زندان کرمانشاه آزاده شده و به آغوش خانواده بازگشتند.
کد خبر: ۹۴۰۶۲۹۲
|
۱۸ دی ۱۴۰۰ - ۲۳:۳۷

به گزارش خبرگزاری بسیج از کرمانشاه، آیین نهمین مرحله آزادسازی زندانیان توسط سازمان بسیج حقوق‌دانان استان کرمانشاه به مناسبت دومین سالگرد شهات سردار دل‌ها شهید حاج قاسم سلیمانی با آزادی 57 نفر در زندان مرکزی کرمانشاه برگزار شد.

در این مراسم حمیدرضا پوریانی مدیرکل زندان های استان کرمانشاه با تقدیر از سازمان بسیج حقوق‌دانان و کمک به آزادسازی زندانیان اظهار داشت: در طی چندین مرحله  سازمان بسیج حقوق‌دانان استان کرمانشاه اقدام به آزاد سازی و اجرای طرح احرار کرده و این سازمان همواره در کنار سازمان زندان‌ها یاری‌گر بوده‌ است. 

وی ضمن ارائه گزارشی از اقدامات سازمان زندان‌ها و سازمان بسیج حقوق‌دانان استان کرمانشاه و مجموعه قضایی استان افزود: در مرحله گذشته در هفته مبارک بسیج اقدام عظیمی رخ داد و  500 نفر از زندانیان آزاد شده‌اند.

رسول بهرامی‌پور مدیر سازمان بسیج حقوق‌دانان استان کرمانشاه نیز در این مراسم با تسلیت شهادت حضرت فاطمه زهرا(س) و گرامیداشت یاد و خاطره سردار جبهه مقاومت حاج قاسم سلیمانی اظهار داشت: به نیابت از حاج قاسم سلیمانی، نهمین مرحله آزادسازی زندانیان طرح احرار سازمان بسیج حقوق‌دانان، امروز با آزادسازی 57 نفر از زندانیان برگزار شده و این افراد آزاد و به آغوش خانواده باز خواهند گشت.

وی با بیان اینکه از ابتدای سال تاکنون 9 مرحله برنامه نهضت آزادسازی زندانیان صورت گرفته و تعداد 650 نفر از زندانیان آزد شده‌اند عنوان کرد: با مساعدت و همکاری‌های رئیس کل دادگستری، دادستان، قاضی ناظر زندان و مدیرکل زندان‌ها و با پشتیبانی‌های سردار ریحانی فرماندهی سپاه حضرت نبی اکرم (ص) استان کرمانشاه از ابتدای طرح احرار تاکنون 1000 نفر از زندانیان آزاد شده‌اند که مصمم هستیم به فضل الهی این عدد را تا پایان سال به 1400 نفر برسانیم.

مدیر سازمان بسیج حقوق‌دانان استان کرمانشاه هدف از اجرای طرح احرار و آزادسازی زندانیان را بازسازگاری و بازاجتماعی شدن زندانیان و اصلاح آنان، کمک به کاهش جمعیت کیفری زندان‍‌های استان، کاهش حجم پرونده‌های مفتوحه دستگاه قضایی، نهادینه کردن فرهنگ صلح و سازش و آزادسازی زندانیان در جامعه دانست.

بهرامی‌پور افزود: حقوق‌دانان بسیجی با بهره‌گیری از مکتب حاج قاسم، راه خدمت‌گذاری به مردم و گره گشایی از مشکلات مردم را با جدیت و صلابت دنبال خواهند کرد.

پرویز توسلی‌زاده رئیس دادگستری استان کرمانشاه از عملکرد سازمان بسیج حقوق‌دانان در کمک به مجموعه قضایی استان و آزادسازی زندانیان اظهار داشت: زندان جای افرادی است که برای جامعه خطرناک است و تمام تلاش ما این است که زندانیان جرایم غیر عمد و محکومین مالی و جرائم غیر خطرناک از حبس خارج شوند و دعاوی به صلح و سازش ختم شوند و این آرزوی قلبی من است.

وی با گرامیداشت یاد و خاطره سردار شهید حاج قاسم سلیمانی گفت: همه مدیران با الگو گیری از مکتب حاج قاسم در راه خدمت به مردم و گره گشایی از مشکلات مردم از هیچ کوششی دریغ نورزند.

در پایان این مراسم احکام آزادی به زندانیان اهدا شد و همچنین قبل از اجرای این برنامه، مدیر سازمان بسیج حقوق‌دانان استان کرمانشاه در یک فضای صمیمی پای درد دل جمعی از زندانیان نشست و به مشکلات آنان رسیدگی کرد.

ارسال نظرات