در نشست کانون بسیج اساتید دانشگاه های ماکو به مناسبت شهادت سردار حاج قاسم سلیمانی مطرح شد:
نشست کانون بسیج اساتید دانشگاه های ماکو به مناسبت شهادت حاج قاسم سلیمانی برگزار شد.
کد خبر: ۹۴۰۶۱۱۴
|
۱۸ دی ۱۴۰۰ - ۱۱:۴۵

به گزارش سرویس اساتید خبرگزاری بسیج، مراسم گرامیداشت دومین سالگرد شهادت حاج قاسم سلیمانی با سخنرانی رضا نوراللهی در دانشگاه آزاد اسلامی واحد بین الملل ماکو برگزار شد.

حاج قاسم سلیمانی تربیت یافته مکتب امام خمینی (ره) است

نوراللهی در مقدمه سخنران خود گفت: خداوند متعال در قرآن کریم قسم یاد کرده که انسان‌ها در خسران هستند مگر آن انسان‌هایی که ایمان بیاورند و عمل صالح انجام بدهند. مکاتب متعددی هم در صدر اسلام و هم در ظهور بشریت تا به امروز ظهور  یافته اند که اگر بخواهیم آنها را دسته‌بندی کنیم مکاتب الهی در مقابل مکاتب دنیوی قرار دارد. مکتب الهی و مکتب مادی ویژگی های خاص خود را دارد.  مکتب حاج قاسم هم مکتبی الهی بود.

وی افزود: اگر مقام معظم رهبری تاکید کردند که حاج قاسم نه شهیدی است به عنوان یک فرد بلکه ایشان یک مکتب و یک راه و یک مدرسه درس آموز است . لذا در مکتب الهی محوریت خداوند تبارک و تعالی است در حالی که در مکتب مادی  توجه به وحدانیت و انبیا الهی وجود ندارد. در مکتب الهی اصل زندگی اخروی است اما در مکتب مادی اصل زندگی دنیوی و مادی است .

 نوراللهی ضمن اشاره به  مکتب الهی بیان کرد : در مکتب الهی توجه به اصول عملی اسلام است،ابتدا باید ویژگی های مکتب الهی را بشناسیم . امروزه متاسفانه دشمنان تمام قد در مقابل مکتب الهی ایستاده‌اند و از تمامی شیوه‌ها استفاده می‌کنند تا مکتب الهی را به اضمحلال بکشانند که به یقین موفق نخواهند شد.

 این استاد دانشگاه ادامه داد: به تعبیر مقام معظم رهبری، حاج قاسم سلیمانی تربیت‌یافته مکتب امام خمینی (ره) است. امام خمینی بنیانگذار انقلاب اسلامی ایران خود تربیت یافته مکتب انبیا الهی و ائمه اطهار است.رسالت انبیاء الهی هدایت انسان‌ها بود و سرچشمه حاکمیت آنها حاکمیت خداوند بود. اگر در جامعه امروز ما مکتب سازی می شود همه آنها مکتب الهی است و هدف رسیدن به مکتب الهی است و نقطه مقابل ما مکتب مادی است که بر علیه مکتب الهی فعالیت می کنند .

نوراللهی گفت : امروز تاکید جهان اسلام و مقام معظم رهبری در جامعه اسلامی  اسوه سازی  است  و برای حفظ مکتب الهی باید خون داد و این نهال بایدآبیاری شود. در مکتب الهی اولین قدم دشمن شناسی است برای شناخت مکتب حاج قاسم که مقدمه ای برای شناخت مکتب الهی است بنا به فرموده مقام معظم رهبری  باید نهضت تبیین و آگاه سازی را پیاده سازی کنیم. آنهایی که تریبون در اختیار دارند آنهایی که  قدم در عرصه علم آموزی گذاشته‌اند باید در نهضت تبیین و آگاه سازی پیش قدم باشند.

 نوراللهی ضمن اشاره به سخنان مقام معظم رهبری در ضمن نخبگان یاد آوری کرد :  مقام معظم رهبری اخیرا فرمایشاتی درحضور نخبگان به یک نقطه جالب اشاره کردند و فرمودند امروز باید جایگاه علمی خود را پیدا کنیم. باید بدانیم از لحاظ رتبه بندی علم در جهان چه جایگاهی داریم و رتبه چندم هستیم. وقتی رتبه علمی خود را فهمیدیم برای فتح قله علمی سعی و تلاش بکنیم و آنقدر در تولید علم پیشرفت کنیم که غربی‌ها برای  اسم تولید علم و دستاوردهای ما واژه سازی کنند آنقدر دستاوردهای علمی خود را با مکتب های اسلامی خود نام گذاری کنیم تا غربی ها در تعیین اسم به مشکل بیفتند.

وی تاکید کرد: برای اینکه مکتب حاج قاسم سلیمانی را بشناسیم باید به وصیت نامه ایشان اشرافیت کامل داشته باشیم اگر فردی بخواهد خودش را بعد از مرگ به دیگران بشناساند دیدگاه و اندیشه و تفکر و شخصیت او در وصیت نامه اش تجلی پیدا می کند. اولین فراز وصیت نامه حاج قاسم شهادت به وحدانیت خداوند بود که همان مکتب الهی است. اگر اینطور نبود باید شک می کردیم چرا که ایشان سرباز مکتب الهی بودند. سوالی که به ذهن می رسد که مردم ایران کی حاج قاسم را شناختند؟و کی رسانه ها حاج قاسم را رسانه ای کردند؟

نوراللهی افزود : بعد از  فتنه88  که استکبار و متاسفانه دشمنان داخلی هیزم بیار معرکه شدند و نظام مقدس اسلامی ایران را آماج حمله های دشمنان قرار دادند دشمن آنقدر جریع شدند که عکس حاج قاسم را در کنگره امریکا زدند و اعلام کردند تمامی مشکلات آمریکا و دنیا و کشورهای غربی این فرد است و برای ترور او جایزه تعیین کردند.
نوراللهی لزوم معرفی حاج قاسم سلیمانی توسط مسئولین به مردم را اینگونه بیان کرد: مسئولین کشور ایشان را از طریق رسانه ها به مردم آشنا کردند که حاج قاسم فردی است که مرزها برای او معنا ندارد و برای حفظ اسلام و نظام کوتاهی نمی‌کند هرچند رسانه‌ها آنطور که شاید و باید نتوانستند بیش از 10 در صد از ویژگیهای حاج قاسم را به مردم بشناسانند.

 وی گفت : همه وظیفه داریم نه تنها حاج قاسم را بلکه باید مکتب ایشان را به همه معرفی کنیم ایشان نه از زمان فتنه 88 بلکه بارها مورد سوء قصد قرار گرفتند و دشمنان بارها خواستند ایشان را ترور کنند. ولی اراده خداوند بود حاج قاسمی که در مکتب الهی تربیت یافته است شهادتی نصیبش بشود که در حد عظمت جهاد باشد. سراسر وصیت نامه حاج قاسم درس و پند و هدایت است که سه نقطه از وصیت نامه ایشان جلوه گری می کند یکی از  آنها دعوت تمامی اقشار جامعه به پیروی از ولایت فقیه بود.

این استاد دانشگاه ادامه داد: شاید در ذهن جوانان خطور کند که آیا مثل حاج قاسم در کشور داریم باید گفت افرادی که مدال افتخار پیروی از ولایت وفقیه را در سینه دارند و همه ما می توانیم با پیروی از مقام معظم رهبری و ولایت فقیه یک حاج قاسم باشیم. اگر مقام معظم رهبری می فرمایند که مکتب حاج قاسم در نیا گسترش پیدا خواهد کرد به یقین در آینده شاهد آن خواهیم بود. ما دهها و صدها حاج قاسم داریم اگر چه مثل بوی گل شبیه هم نباشند اما هزاران حاج قاسم داریم و در آینده خواهیم داشت که پروش یافته مکتب الهی و ولایت هستند.و پرچم ولایت را به صاحب اصلی اش خواهند رساند.

نوراللهی  بیان کرد : حاج قاسم در وصیت نامه خود در خصوص جبهه مقاومت غیر ایرانی می گوید قرارگاه امام حسین (ع) امروز ایران است. شاید سوال شود چرا ایشان این حرف را زده چون ایشان در دشمن شناسی بسیار زیرک بودند. دشمنان شکوه و عظمت تشییع جنازه شهدای مقاومت را در عراق نخواستند ببینند فتنه سازی کردند و گفتند چرا مردم عراق برای شهادت حاج قاسم این همه عزاداری می کنند ولی در ایران یادی از ابومهدی المهندس نمی کنند؟ دشمن می‌خواهد فرصت‌های ما را به تهدید تبدیل کند اما ما یاد گرفتیم  در تفکر انقلابی و تفکر بسیجی ما باید تهدید را به فرصت تبدیل کنیم.

 این استاد دانشگاه گفت: شهادت حاج قاسم ضایعه سنگینی بود اما درایت مقام معظم رهبری و استقامت ایشان را همه دیدند. مقام معظم رهبری برای اولین بار در جلسه شورای امنیت ملی حضور پیدا کردند و فرمودند انتقام حتمی است و فرمودند یکی از پیامدهای اصلی شهادت حاج قاسم اخراج آمریکا از منطقه خواهد بود.
نوراللهی گفت : حاج قاسم در وصیت نامه خود همه مردم ایران را به پیروی از ولایت فقیه توصیه می کنند. مقام معظم رهبری فرمودند آنهایی که پشت ترور حاج قاسم بودند و لباس رزم بر تن داشتند همان جلتنمن هایی هستند که در پشت میز مذاکره می نشیند فقط لباس عوض کردند . یکی از توصیه های حاج قاسم در وصیت نامه خود مدارا با مردم بود . 

نوراللهی همه دانشگاهیان بخصوص دانشجویان را توصیه کرد که حتما وصیت نامه حاج قاسم را مطالعه کنند تابا اندیشه و مکتب ایشان آشنا بشوند  و با تمام وجود وصیت نامه ایشان را در جامعه پیاده سازی و عمل کنند.

انتهای پیام/

منبع: دفتر رسانه و ارتباطات اجتماعی نهضت استادی بسیج آذربایجان غربی

ارسال نظرات