حجت الاسلام والمسلمین خسرو پناه افزود: سردار سلیمانی قبل از انقلاب مبارزات خود را شروع کرد و خدمات ویژه ای به انقلاب و دوران دفاع مقدس داشته است ولی هیچگاه تواضع و فروتنی را از خود دور نکرد.
کد خبر: ۹۴۰۶۰۷۶
|
۱۳ دی ۱۴۰۰ - ۱۰:۳۴

به گزارش خبرگزاری بسیج از لرستان، حجت الاسلام و المسلمین عبدالحسین خسرو پناه معاون علوم انسانی و هنر دانشگاه آزاد اسلامی کشور در آیین بزرگداشت سالگرد شهادت سردار سلیمانی در مصلی نماز جمعه بروجرد اظهار داشت: تعداد شهدا، مردان و زنانی که با خدا عهد و پیمان بسته و بر پیمان صادق هستند کم است و شهید سلیمانی از جمله مردان خالص و صادقی بود که برای خدا به شهادت رسید.

وی اظهار داشت‌: سردار سلیمانی کارها را برای رضای خدا انجام می داد که مدام به خانواده های شهدا سرکشی می کرد و خداوند نیز بهترین مصلحت را برای او رقم زد.

حجت الاسلام والمسلمین خسرو پناه با بیان اینکه سردار سلیمانی همواره به امور فرهنگی اهمیت ویژه ای می داد تصریح کرد: او هیچگاه دنبال عناوین نبود چراکه در وصیت نامه خود عنوان کرد بر سنگ مزارش سرباز نوشته شود.

وی اظهار داشت: سردار سلیمانی به این نتیجه رسید اگر می خواهد یک فرمانده توحیدی باشد باید با قرآن، نهج البلاغه و صحیفه سجادیه انس بگیرد،بنابراین علاقه داشت با مطالعه علوم دینی تفکر دینی و قرآنی داشته باشد.

وی بیان کرد: سردار شهید حاج قاسم، برای اولین بار  جامعه وحوزویان را با جنگ شناختی آشنا کرد چراکه دشمن در جنگ شناختی آنقدر بر بینش افراد تاثیر می گذارد که شبهه و ایجاد خطر کند  بنابراین سردار سلیمانی به عنوان یک شخصیت استراتژیک، اولین فردی بود که جنگ شناختی را در کشور رقم زد.

این استاد حوزه و دانشگاه با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب بارها جهاد تبیین را مطرح کرده است ادامه داد: شخصیت سردار سلیمانی باید برای نسل جوان، نوجوان و کودک تبیین شود تا او را الگو قرار دهند و رستگار شوند.

حجت الاسلام والمسلمین خسرو پناه افزود: سردار سلیمانی قبل از انقلاب مبارزات خود را شروع کرد و خدمات ویژه ای به انقلاب و دوران دفاع مقدس داشته است ولی هیچگاه تواضع و فروتنی را از خود دور نکرد.

وی اظهار داشت: سردار سلیمانی همواره دنبال کسب علم بود که این الگوی خوبی برای جوانان و نوجوانان است و اگر بگوییم سردار سلیمانی در یک دست اسلحه و در یک دست قلم داشت اغراق نکرده ایم.

وی با اشاره به مهربانی رابطه عاطفی سردار سلیمانی با خانواده و فرزندان شهدا گفت: اساتید دانشگاهی و نخبگان باید زندگی سردار سلیمانی را تبیین کنند که چرا وقتی به شهادت رسید ملت ایران و جهان همگی فریاد انتقام سر دادند.

حجت الاسلام والمسلمین خسرو پناه افزود: سردار سلیمانی دانشمند نظامی و همواره در وسط میدان بود که این گونه رفتار درس هایی است که سردار سلیمانی از رهبری آموخته بود.

معاون علوم انسانی و هنر دانشگاه آزاد اسلامی کشور گفت: سردار سلیمانی عمر خود را در راه خدا و ائمه اطهار صرف کرد و در نهایت خداوند با شهادت پاداش مجاهدت های او را داد.

انتهای پیام/

ارسال نظرات