رئیس سازمان بسیج مستضعفین:

بسیج حلقه وصل بین دستگاه های اجرایی و مردم است

سردار سلیمانی در یادواره شهدای شهر جونقان ازتوابع شهرستان فارسان استان چهارمحال و بختیاری، بسیج را حلقه وصلی بین دستگاه های اجرایی و مردم دانست.
کد خبر: ۹۴۰۵۷۶۰
|
۱۶ دی ۱۴۰۰ - ۱۹:۳۴

به گزارش خبرگزاری بسیج از استان چهارمحال و بختیاری، یادواره 30 شهید دفاع مقدس، 6شهید گمنام و بزرگداشت یاد وخاطره شهدای مدافع حرم بخصوص سیدالشهدای جبهه مقاومت سرداردلها حاج قاسم سلیمانی در شهر جونقان ازتوابع شهرستان فارسان استان چهارمحال و بختیاری  برگزار شد.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین در این یادواره با تسلیت سالروز شهادت حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها و بزرگداشت یاد و نام شهداء، عظمت جمهوری اسلامی را یادآوری کرد و با مقایسه وضعیت کشور و استان چهارمحال و بختیاری  با دوران قبل از انقلاب اسلامی، رشادت های عشایر در دفاع از مرزهای کشور را طی تاریخ گذشته را یادآوری کرد.

سردار سلیمانی، درادامه بدترین زمان کشور ایران طبق اسناد تاریخی را در دوران پهلوی و کودتای رضاخان در سال 1299 به بعد برشمرد و افزود: در دوران پهلوی برای اولین بار درتاریخ ایران بود که شاه ایران را بیگانگان انتخاب می کردند.

وی، حقارت، قتل و غارت را آثار ورود استعمار پیر به ایران و در دوران پهلوی دانست و با اشاره به خیانت های مزدوران وابسته به بیگانه در داخل، ضعف ارتش شاهنشاهی در مقابله با لشگرکشی بیگانگان و اشغال کشور از شمال توسط روس ها و از جنوب توسط انگلیسی ها را یادآوری کرد.

سردار سلیمانی، خروج رضاخان به دستور انگلیسی ها با ابلاغ پیام توسط فروغی را یادآوری کرد و تصریح کرد: کسانی که به ارتش نوین 100هزار نفری رضاخانی افتخار می کنند، به ارتشی افتخار می کنند که ایران را دربست تحویل متفقین داد.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین، با توصیه جوانان برای مطالعه تاریخ معاصر ایران و شناخت واقعیات تاریخی، عظمت ایران  اسلامی وحماسه آفرینی جوانان این مرز و بوم بعد از پیروزی انقلاب و مقاومت مقابل هجوم ارتش بعثی عراق با پشتیبانی استکبار جهانی را تشریح کرد و گفت: نظام نوپای جمهوری اسلامی در حالی  که ارتش نداشت، سپاه یک  و پادگان ها را خالی و اسلحه خانه ها را غارت کرده بودند و خدمت سربازی از 2 سال به یک سال تبدیل شده بود، با قدرتمندترین ارتش منطقه به ایران حمله کردند؛ اما این فرزندان شما با روحیه علوی و عاشورایی از درون جلسات روضه حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها، تربیت یافته توسط مادران زهرایی آمدند مقابل دشمن سینه سپرکردند در حالی که مهمات و اسلحه هم نبود، جلوی دشمن ایستادند و مردانه جنگیدند.

وی، گفت: جوانان ما مانند سد آهنین در مقابل دشمن ایستادند و نگذاشتند دشمن حتی یک نگاه چپ به ناموس این کشور داشته باشد. و همه اینها در سایه نظامی اتفاق افتاد که معتقدیم زمینه ساز ظهور حضرت حجت (عجل الله تعالی فرجه الشریف ) خواهد شد.

سلیمانی تصریح کرد: حمله به مردم ما و قرار دادن مردم ما در کانون تحریم آمریکایی ها برای انتقام از مردمی است که پای نظامی ایستادگی کرده اند که منافع نظام سلطه را تهدید کرد و پایان تسلط آنها بر کشورهای منطقه را رقم زده است.

وی، ریشه مشکلات را با توجه به شناختی که از کشور دارد، تشریح کرد و گفت: من یک سربازم و آرزوی فداکاری برای مردم جزء آمال من است ولی بایدبدانیم هرجایی به آرمانهای امام راحل وتدابیر مقام معظم رهبری عمل کرده ایم، مشکل نداریم، ولی مشکل آنجاهایی داریم که ما مسئولین خارج شده ایم و مردم مقصر نیستد.

این مقام مسئول، قدرت نظام جمهوری اسلامی در عرصه های سیاسی، فرهنگی، دفاعی، امنیتی بر بستر خون شهدا و حضور ، فداکاری و اعتقادات مردم در صحنه را یادآوری کرد و گفت: در عرصه فرهنگی بیش از 4دهه جنگ فرهنگی با نظام سلطه داریم، چون آنها سلاطین ظلم و جور و شمرهای زمانه هستند و با تشیع و نظام جمهوری اسلامی مشکل دارند.

سردار سلیمانی تإکید کرد: در عرصه اقتصادی که تولید محرومیت، فقر، ثروت بادآورده، دست اندازی به بیت المال(اختلاس) کرده محصول فرهنگ غرب است، چه فرهنگی که از غرب از زمان طاغوت در سیستم های دیوانسالاری ما باقی مانده و چه روش هایی که بعد از دوران دفاع مقدس توسط دولت هایی که حاکم بودند به عنوان نسخه توسعه بانک جهانی به کشور ما وارد شد.

وی، تذکرات مکرر مقام معظم رهبری درباره مراقبت از له شدن محرومین در زیر چرخ های توسعه و عدم توجه دولتمردان بعد از دوران دفاع مقدس را یادآوری کرد و گفت: بانکداری غربی، واردات غربی، شیوه حمایت از تولید غربی، مقابله با بیکاری با روش های غربی و ... از دیگر مشکلاتی است که نتیجه آن تعطیلی واحدهای تولیدی است.

سردار سلیمانی، سهم پایین شهرستان ها از بودجه عمرانی کشور، با توجه به اعلام مسئولین را مورد اشاره قرار داد و افزود: نفوذ در بین مسئولین و تحریم ها از عوامل این مشکلات است و باید مردم عزیز و سخت کوش با دولت انقلابی همراهی کنند و در صحنه نقش آفرینی پیشرفت و ریشه کنی بیکاری، فراهم کردن امکانات برای مناطق مختلف محروم وارد شوند.

وی ضمن تقدیر از کمک نهادهای مختلف برای مشکل گشایی از مردم، اظهار کرد: اگر بر اساس ریل گذاری انجام شده توسط مقام معظم رهبری حرکت می شد، پیشرفت محقق می شد. اقتصاد ما همچون دفاع مقدس باید اقتصاد مقاومتی مردم سالار و مردم پایه باشد.

سردار سلیمانی، نبرد در عرصه فرهنگی را هم یک نبرد مردم پایه دانست و برگزاری یادواره های شهدا را یک کنش گری تحسین برانگیز فرهنگی عنوان کرد که مردم پایه اند.

وی گفت: درسازمان بسیج با هماهنگی دولت جدید توافق نامه های زیادی امضا شده و یا در حال امضا است تا حلقه وصلی بین دستگاه های اجرایی و مردم باشیم تا آنها بیایند در اشتغال، تولید، خدمات، توسعه زیرساخت ها، رفع محرومیت ها در مناطق محروم مانند آب رسانی به 7100روستا طی سه سال اقدام شود.

سردار سلیمانی، ادامه داد: کتاب جنایتکاران اقتصادی را مطالعه کنید تا ببینید راجع به آمریکایی ها  و نظام سلطه در چپاول سرمایه های  دیگر ملت ها چه می گوید؟

وی، افزود: راه موفقیت ملت ایران در مکتب انقلاب اسلامی است و نه  تنها راه موفقیت ملت ایران، بلکه موفقیت ملت های منطقه و جهان اسلام در این مسیر است.

این مقام مسئول، شکل گیری جامعه اسلامی بر اساس گام دوم را در گرو تحقق دولت اسلامی دانست و گفت: قرار گرفتن دولت های اسلامی در کنار هم شرط تحقق تمدن نوین اسلامی است.

رئیس سازمان بسیج، نگاه نظام و قوای سه گانه را قرار دادن حل مشکلات مردم در اولویت دانست و پیگیری برای خدمت بیشتر به مردم استان با همراهی و همدلی مسئولین و روحیه جهادی و انقلابی را مورد تإکید قرار داد.

به گزارش بسیج؛ نمایشگاهی از تولیدات  اقتصاد  مقاومتی بسیجیان در حاشیه این یادواره برپا شده بود.

ارسال نظرات